تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819407755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برترین های جشنواره مشاعره رضوی در مازندران معرفی شدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران
برترین های جشنواره مشاعره رضوی در مازندران معرفی شدند
ساری - خبرگزاری مهر: برترین های جشنواره مشاعره رضوی با حضور کودکان و نوجوانان در استان مازندران مشخص شدند.



به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بعد از ظهر پنجشنبه در اختتامیه دومين جشنواره استاني مشاعره رضوي گفت: شعر خواني باعث افزايش  روحيه معنوي كودكان ونوجوانان مي شود. محمدرضا مسیب زاده ، مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اشعار مولوی و حافظ  و ساير اشعاري كه در مدح  و پیامبران و ائمه معصومين(ص) سروده شده است افزود: آشنايي و خواندن اين اشعار سبب ارتقا روحیه معنوی کودکان و نوجوانان می شود .
 
وی بابیان فرمایشات امام خمینی (ره) كه "هرچه درهنر نگنجد ماندنی نیست" ، بیان داشت : هنر مقوله ای است که به تبلور اندیشه و ذهن انسان یاری می رساند.
 
مسیب زاده تاثير هنر معنوي كه برگرفته از آموزه هاي ديني است را در تربيت و شكوفايي استعداد هاي كودكان ونوجوانان موثر دانست و بر نقش كانون پرورش فكري در اين خصوص تاكيد كرد.
 
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاثير اين جشنواره در روح و ذهن شركت كنندگان آن يادآور شد: حفظ كردن، خواندن و سرودن شعر توسط اعضاي كانون جهت شركت در اين جشنواره به صورت يك فرايند مستمر و طي ماه ها تمرين صورت پذيرفت كه در عين اين فعاليت يقينا تاثير اخلاقي و معنوي را نيز براي اعضا در پي خواهد داشت و اين مهمترين دستاورد جشنواره مي تواند باشد.
 
مسیب زاده خواستار آن شد تا با برنامه ريزي و برگزاري ساير برنامه هاي فرهنگي و جشنواره ها، آموزه هاي ديني و تربيتي را به صورت موثر تري به كودكان ونوجوانان انتقال داد.
 
قاسم عزیززاده گرجی مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران نیز در اين جشنواره با بیان اینکه کانون پرورش فکری مازندران در فعاليت هاي رضوی حوزه کودکان و نوجوانان پیشتاز بوده است ، گفت : امسال جشنواره مشاعره رضوي با رويكردي استاني در اين كانون برگزار شده است.
 
قاسم زاده گرجی با اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره مشاعره رضوی ، بیان داشت  : در مرحله نخست به صورت کتابخانه ای 50نفر از علاقه مندان به مشاعره رضوی با موضوع امام رضا (ع) توسط دو داور در مراکز فرهنگی هنری کانون مورد داوری قرار گرفتند و در مرحله نیمه نهایی نیز 18 نفر از برگزیدگان توسط داور جشنواره مشاعره ارزيابي شدند .
 
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران اذعان داشت : 9 نفر نیز در سه گروه ج ، د ، ه برای راهیابی به مرحله استانی به دبیر خانه جشنواره معرفی شدند و از 9 نفر برگزیده در مرحله نیمه نهایی در سه گروه 3 نفر به عنوان برگزیده نهایی انتخاب شدند .
 
وی با بیان اینکه سه داور این مسابقات را داوری کردند، افزود : 6 نفر نیز بعنوان برگزیدگان نیمه نهایی مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
وی گفت: امسال 900 نفر در گروه‌های هشتگانه جشنواره رضوی شرکت کردند که 50 نفر آنها به طور ویژه در بخش مشاعره شعر رضوی شرکت داشتند و از بین آنها 18 نفر با برگزاری یک رقابت ادبی به مرحله نیمه‌نهایی استان راه یافتند و در نهایت نیز 9 شاعر کودک و نوجوان به مرحله نهایی جشنواره معرفی شدند. 
 
دبير جشنواره استاني  مشاعره رضوي  گفت: برپایی نمایشگاه نقاشی و نشریات رضوی توسط اعضای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان از برنامه‌های جنبی جشنواره شعر رضوی است.
 
وی تصریح کرد: البته تعدادی از این آثار به دبیرخانه کشوری جشنواره در تهران ارسال شده و تعدادی نیز در ساری محل برگزاری دومین جشنواره  مشاعره رضوی مازندران، به نمایش درآمده است.
 
گرجي  در پایان گفت: موضوع مهم دیگر این است که چهار نفر از برگزیدگان ملی سال گذشته قرار است 16 شهریور امسال در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) شرکت کنند که یکی از این چهار نفر از مازندران است.



۱۳۹۳/۶/۶ - ۱۶:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن