تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813289918




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشکسوتان ورزش زورخانه ای قرچک تجلیل شدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > تهران
پیشکسوتان ورزش زورخانه ای قرچک تجلیل شدند
قرچک - خبرگزاری مهر: به مناسبت هفته دولت، در آیینی با حضور مسئولان و ورزشکاران از پیشکسوتان فرهنگی و ورزشی مرتبط با ورزش پهلوانی و زورخانه ایی قرچک تجلیل شد.



به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم صبح امروز به مناسبت هفته گرامیداشت دولت و با حضور روسای ادارات، پیشکسوتان ورزش پهلوانی و جمعی از ورزشکاران در زورخانه علی ابن ابیطالب(ع) این شهرستان برگزار شد.

فرماندار قرچک در این مراسم با بیان اینکه باید سعی کنیم ورزش های زورخانه‌ای در کشور پررنگ‌تر شود، افزود: اگر بخواهیم به سابقه ورزش پهلوانی و زورخانه ایی اشاره کنیم، این ورزش دارای بیش از 700 سال سابقه بوده و از همان ابتدا بوجود آمدن این ورزش مهیج و سالم علاقمندان بسیاری داشته اما امروزه این ورزش کم رنگ شده است.

علی صادقی افزئد: ورزش باستانی با نشانه های پهلوانی و جوانمردی همراه است و به همین دلیل در این ورزش بیش از ورزش های دیگر به نام خاندان عصمت و طهارت، خداوند متعال و شخصیت های بزرگوار اسلامی اشاره دارد، در واقع ورزش باستانی امروز در ایران جایگاه خود را از دست داده و کم رنگ شده است و هر روز بر علاقمندان این ورزش کم می شود و این جایگاه در شهرستان قرچک نیز با افتتاح زورخانه علی ابن ابیطالب(ع) رو به توسعه و پیشرفت است.

این مسئول با اشاره به اینکه ورزشکاران ورزش پهلوانی و زورخانه ای منش جوانمردی را باید از حضرت علی(ع) و پوریای ولی یاد گرفته و سرلوحه کار خود قرار دهند، یادآور شد: جایگاه زورخانه پس از اسلام در زنده‌کردن ایران و ستیز با بیگانگان و نیز فرهنگ و آیین افتادگی و برادری که از قدیم در ایران رواج داشته‌، اهمیت ویژه دارد و مولا امیر المؤمنین علی (ع) و پوریای ولی پهلوانانی هستند که ورزشکاران باید منش پهلوانی را از ایشان یاد بگیرند.

در ادامه این مراسم امام جمعه قرچک با بیان اینکه این مراسم برای نخستین بار در شهرستان برگزار می شود، به حمایت بیشتر مسئولان برای توسعه و تقویت هیات های ورزشی تاکید کرد و اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان قرچک به علت داشتن بودجه محدود برای توسعه تمامی رشته های ورزشی به ویژه ورزش های باستانی و سنتی در منطقه نیازمند همراهی و همدلی مسئولان و خیرین است.

حجت السلام اسماعیلی افزود: اگر چه شاید امروز ورزش باستانی دارای رونق کم‌تری باشد اما هنوز هم برای کسانی که در گودهای زورخانه پیر شده‌اند خاطره‌انگیز استف قرچک با داشتن پیشکسوتان عرصه پهلوانی و زورخانه ایی با توجه به پتانسیل های موجود، می توان زمینه تقویت علاقمندان به این رشته ورزشی را فراهم کرد.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از پیشکسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه ایی شهرستان قرچک با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.
 






۱۳۹۳/۶/۵ - ۱۳:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن