تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803353847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابلاغ محدوده 168 شهر تاريخي به وزارت راه و شهرسازي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ شهريور ۱۳۹۳ (۱۱:۲۵ق.ظ)
ابلاغ محدوده 168 شهر تاريخي به وزارت راه و شهرسازي معاون ميراث فرهنگي با اشاره به تهيه و ابلاغ محدوده 168 شهر تاريخي به وزارت راه و شهرسازي، گفت: اتفاقات 4 سال گذشته در حوزه حفظ و احياء بناها و بافت‌هاي تاريخي به منظور کاهش تاثير تصميمات مخرب در اين حوزه بررسي و اقدامات پيشگرانه لازم انجام شد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدحسن طالبيان با تشريح برنامه‌هاي معاونت ميراث‌فرهنگي طي يک سال گذشته، گفت: در حوزه پايگاه‌هاي ميراث جهاني چند اتفاق مهم در يک سال گذشته رخ داده است که از مهمترين آنها مي‌توان به افتتاح دفتر مطالعاتي پايگاه ميراث جهاني باغ‌هاي ايراني در باغ فين کاشان اشاره کرد.
وي همچنين از افتتاح پروژه منطقه ويژه تاريخي طبيعي تاقديس در پايگاه چغازنبيل با همکاري سازمان حفاظت از محيط زيست و منابع طبيعي خوزستان، خبر داد و يادآور شد: در سالي که گذشت تفاهم‌نامه همکاري بين معاونت ميراث فرهنگي و معاون وزير و مديرعامل شرکت مادرتخصصي عمران و بهسازي وزارت راه و شهرسازي در خصوص طرح‌هاي مشترک براي حفاظت به امضاء دو طرف رسيد.
معاون ميراث‌فرهنگي همچنين به افتتاح و رونمايي از پروژه‌هاي ساماندهي و معرفي اقدامات انجام شده در محوطه شوش اشاره کرد و گفت: در اين حوزه مراسم نکوداشت آئين پهلواني ايران که در ميراث جهاني به ثبت رسيده است در کاخ گلستان برگزار شد.
معاون ميراث‌فرهنگي ثبت شهر سوخته سيستان در فهرست ميراث جهاني را مهمترين دستاورد سازمان در حوزه ثبت آثار دانست و با اشاره به ديگر اقدامات در حوزه ثبت آثار، گفت: بازنگري دستورالعمل‌ها و ارتقاء کيفي فرآيند ثبت با توجه به تجربه‌هاي ملي و جهاني، از مهمترين اقدامات ما در اين بخش است.
طالبيان ادامه داد: براي نخستين بار عرصه، حريم و ضوابط 10 اثر به صورت همزمان با برنامه مديريتي خاصي در فهرست ميراث ملي به ثبت رسيد.
طالبيان با اشاره به اهميت دفتر حفظ و احياء بناها و بافت‌هاي تاريخي، يادآور شد: بررسي اتفاقات چهارسال گذشته به منظور کاهش تاثير تصميمات مخرب در حوزه حفظ و احياء با آغاز به کار دولت تدبير و اميد آغاز شد و همچنين براساس مکاتباتي که با استانها صورت گرفت از مسئولان استاني خواسته شد تا ليست اسناد و مدارک مفقود شده طي سالهاي گذشته را به معاونت ميراث فرهنگي اعلام کنند.
وي به مکاتبه با استانها براي ارزيابي کيفي پيمانکاران و مشاوراني که از بدنه سازمان جدا شده بودند اشاره کرد و گفت: ما براي ارزيابي علمي و دقيق در حوزه حفظ و احياء به تهيه فرم‌هاي عملکرد 3 ماهه، 6 ماهه و سالانه اقدام کرديم و در اين مدت تدوين نظام گزارش‌گيري از استانها در دستور کار معاونت قرار گرفت.
معاون ميراث‌فرهنگي افزود: در زمينه کاهش تصدي‌گري دولت در ستاد مرکزي و تفويض اختيار به استانها، معاونت ميراث فرهنگي اقدام به تهيه آئين‌نامه شوراي فني کرد.
طالبيان اظهار داشت: اعضاي پيشنهادي استان‌ها براي عضويت در شوراي فني انتخاب شدند و پس از تاييد اين افراد، آئين‌نامه شوراي فني توسط رئيس سازمان ابلاغ و احکام براي 300 نفر در دست اقدام است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن