تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798366947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمایی از صندوق‌های زمین و ساختمان با حضور وزیران اقتصاد و راه و شهرسازی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مدیرعامل فرابورس ایران خبر داد
رونمایی از صندوق‌های زمین و ساختمان با حضور وزیران اقتصاد و راه و شهرسازی
موضوع فعاليت صندوق سرمایه‌گذاری زمين و ساختمان، جمع‌آوری پس‌اندازهای خرد و کلان و اختصاص آن به ساخت پروژه ساختمانی مشخص و سپس فروش واحدهای ساختمانی پروژه ياد شده و تقسيم عوايد ناشی از اين فعاليت بين سرمايه‌گذاران است.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومی فرابورس ایران، امیر هامونی با بیان اینکه تامین مالی بخش مسکن یکی از دغدغه‌های بازار سرمایه، وزارت اقتصاد و همچنین وزارت راه و شهرسازی است، گفت: موضوع فعاليت صندوق سرمایه‌گذاری زمين و ساختمان، جمع‌آوري پس‌اندازهاي خرد و کلان و اختصاص آن به ساخت پروژه ساختماني مشخص و سپس فروش واحدهاي ساختماني پروژه ياد شده و تقسيم عوايد ناشي از اين فعاليت بين سرمايه‌گذاران است.
 
وی با تاکید بر اینکه صندوق‌های زمین و ساختمان می‌توانند ابزار مناسبی برای ورود سرمايه‌هاي خرد به بازار مسكن باشند، یادآور شد: تجمیع همین سرمایه‌های خرد است که می‌تواند پروژه‌های عظیم را به ثمر بنشاند و از طرف دیگر فرصت استفاده از مزاياي سرمايه‌گذاري در بازار مسكن با سرمايه‌های خرد نیز از طریق صندوق‌های زمین و ساختمان به وجود آمده است.
 
هامونی با اشاره به ماموریت فرابورس در تنوع بخشی به ابزارهای مالی، افتتاح اولین صندوق زمین و ساختمان را در همین راستا عنوان کرد و افزود: صندوق‌های زمین و ساختمان در زمره آن دسته از نهادهای مالی قرار دارند که به موجب قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید مصوب سال 1388، بر اساس اساسنامه خود اداره می‌شوند و لذا از انعطاف پذیری قابل توجهی برای تامین مالی پروژه‌های ساختمانی برخوردارند. همچنین با پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای افزایش سرمایه این صندوق‌ها، تامین مالی آنها بسیار سریع‌تر از روش‌های تامین مالی مندرج در قانون تجارت صورت خواهد گرفت.
 
مدیرعامل فرابورس ایران در ادامه به تشریح مزایای تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان پرداخت و جدايي تامين مالي از مديريت پروژه، تضمين تامين مالي به موقع، انعطاف پذيري تامين مالي متناسب با شرايط بازار و تغييرات قيمت‌ها، معافيت مالياتي، ماهيت حقوقي و رسمي صندوق، تثبيت قدرت خريد دارندگان واحدهاي سرمايه‌گذاري در برابر افزايش قيمت زمين و ساختمان، امکان خرید یا فروش واحدهای صندوق به صورت آنلاین و پیوسته، حفظ نقدشوندگي واحدهاي سرمايه‌گذاري صندوق توسط بازارگردان وامکان افزایش واحدهاي قابل پذيره‌نويسي با موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار درصورت مازاد درخواست پذیره نویسی واحدهاي صندوق را از جمله مزیت‌های این ابزار مالی جدید در بازار سرمایه عنوان کرد.
 
به گفته هامونی تأمین مالی برای مالکان زمین که منابع لازم را برای ساخت ندارند یکی از مهمترین هدف‌های صندوق‌های زمین و ساختمان است و از دیگر اهداف آن نیز می‌توان به استفاده از پتانسیل ابزار مالی در بازار سرمایه، فراهم کردن فرصت استفاده از مزایای رشد صنعت ساختمان برای سرمایه‌گذاران با هر مقدار سرمایه‌گذاری و استفاده از مزایای مالیاتی برای تشویق سرمایه گذاران و جذب منابع اشاره کرد.
 
بر اساس این گزارش، همزمان با افتتاح تابلوی صندوق‌های زمین و ساختمان با حضور وزاری اقتصاد و راه و شهرسازی و همچنین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری اولین صندوق زمین و ساختمان با نام «نسیم» نیز روز شنبه هشتم شهریورماه از طریق بازار سوم فرابورس ایران آغاز می‌شود.
 
قیمت اسمی هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق زمین و ساختمان نسیم 10 هزار ریال است و 15 میلیون واحد از 29 میلیون و 600 هزار واحد سرمایه‌گذاری آن تا روز چهارشنبه 12 شهریورماه قابل پذیره‌نویسی خواهد بود.
 
گفتنی است صندوق زمین و ساختمان نسیم به منظور تامین مالی پروژه‌ای در شهرک گلستان (راه آهن) با زیر بنای 13 هزار و 199متر مربع تشکیل شده و گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن، لیزینگ گستر آریا و توسعه تجارت اندیشه آریا از موسسین آن هستند که به میزان 141 میلیارد ریال آورده غیرنقدی و 5 میلیارد ریال آورده نقدی، این صندوق را تامین کرده‌اند. کارگزاری بانک مسکن نیز به عنوان بازارگردان صندوق زمین و ساختمان نسیم معرفی شده است.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن