تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819261067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرونده علی چراغی با حبس و بازجوییهای فعلی درحال اجراست / بررسی‌های لازم درخصوص پرونده اخلاقی وانتظامی متهمان صورت پذیرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد
پرونده علی چراغی با حبس و بازجوییهای فعلی درحال اجراست / بررسی‌های لازم درخصوص پرونده اخلاقی وانتظامی متهمان صورت پذیرد
رئیس کمیته ایمنی و بحران شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: سیرقضایی قتل علی چراغی کارگر خدمات شهری با حبس و بازجوییهای فعلی درحال اجراست.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی و بحران شورای شهر تهران در توضیح حادثه نزاع پیمانکار خدمات شهری که منجر به فوت یکی از کارگران شد ، با بیان اینکه وقتی مسئله علی چراغی را در شورا مطرح کردیم تصورهم نمی‌شد که ساعتی پس از طرح این موضوع پیامکهایی مبنی بر آسیب و خسارت مال برخی از شهروندان و درخواست پیگیری آن دریافت نماییم ، اظهار داشت: شورا همواره در جهت تحقق احقاق حقوق شهروندان تلاش می نماید و برای ما به عنوان نماینده تفاوتی ندارد که شهروند در حال آسیب در کسوت سد معبری باشد و یا شغل دیگر.

وی با تأکید بر اینکه در فضایی که قانون حاکمیت دارد نباید شاهد نزاعی باشیم که منجر به فوت و خسارتهای جدی و جانی شود ،  افزود: قانون باید همواره حاکمیت داشته باشد و در حوزه انتخاب باید به مسائل اخلاقی ،‌ انتظامی افرادی که قرار است مسئولیت‌هایی را در سطح شهر دارا شوند توجه ویژه گردد.

معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی و شورای شهر تهران با اشاره به وقوع این حادثه در منطقه 4 ، حرفه اصلی علی چراغی را برخلاف مسائل عنوان شده خیاطی دانست و تصریح کرد: بنابر اظهارات خانواده ایشان علی چراغی تنها دو سه روز در منصب تفکیک زباله بوده و این حادثه نیز به دلیل درگیری با یکی از افراد منسوب به شرکت پیمانکاری شهرداری صورت پذیرفته است.

آباد در ادامه با بیان اینکه طبق اظهارات برادر مرحوم چراغی پس از درگیری لفظی مقتول با کارگران شرکت پیمانکاری ایشان جهت ختم این نزاع درخواست حضور پلیس 110 را می‌نمایند ، عنوان کرد: اما متاسفانه این درگیری شدت گرفته و منجر به قتل علی چراغی در مقابل چشمان فرزندش ابوالفضل می شود که پس از انتقال به بیمارستان و علی رغم دو عمل جراحی فوت می ‌نماید.

وی در ادامه نکته قابل تقدیر در این حادثه را بازدید شهردار ، معاونت خدمات شهری ورئیس شورای شهر درخصوص دلجویی از خانواده ایشان عنوان نمود و افزود: باید در نظر داشت که این کمتری اقدام شورا بوده چرا که خلاء عدم حضور پدر برای یک خانواده قابل جبران نخواهد بود.

معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی و شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در شهری که دائم از حقوق شهروندی صحبت می شود شاهد کشته شدن یکی از افراد به دلیل جمع‌آوری زباله بوده‌ایم ، افزود: پرداخت هزینه‌های کفن و دفن و درمان توسط شهرداری تقبل شده اما آنچه مهم است توجه به این موضوع است که شیوه و روش کار جمع‌آوری زباله باید با مطابق با 50 سال گذشته باشد چرا که اکنون تنها شاهد آن هستیم که طرح تفکیک از مبدأ به طرح تفکیک از منبع توسط برخی از افراد تبدیل شده است و مدیریت پسماند باید فکری در این خصوص نماید.

آباد با اشاره به اینکه ماشینی که دراختیار پیمانکار بوده با آرم بازیافت دیده شده است ، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه معاونت خدمات شهری قرار بگیرد که شرکت خصوصی حق استفاده از آرم شهرداری و سازمانهای آن را ندارد چرا که این استفاده سبب می‌شود تمام خطاهای آنها به نام شهرداری تمام شود.

وی با تاکید دوباره بر اینکه در گزینش افرادی که در صف اول ارائه خدمات عمومی قرار می‌گیرند باید ملاحظات فرهنگی، اجتماعی و انتظامی صورت پذیرد ، اظهار داشت: بنابر گفته خانواده متوفی افراد درگیر با علی چراغی از پرونده‌های اخلاقی و انتظامی برخوردارند که هرچند این موضوع درحد یک ادعا از سوی این خانواده مطرح می‌شود اما باید بررسی‌های لازم صورت پذیرد.

معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی و شورای شهر تهران در پایان با عنوان اینکه تماسهای مکرر از خانواده ایشان مبنی بر مجازات و رسیدگی فوری به این حادثه صورت می‌پذیرد ، خاطر نشان کرد: قطعاً سیر قضایی این پرونده با حبس و بازجوییهای فعلی در حال اجراست اما دقت و رسیدگی به این موضوع انتظار می‌رود تا پایان به همین شکل باشد تا افکار عمومی که تهییج شده در جهت صیانت از انسان همچنان پابرجا باشد و شاهد خشونت کمتری باشیم.

انتهای‌پیام/








تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن