تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815286381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوریه ؛ میدان افشای دروغگویی های کاخ سفید


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
سوریه ؛ میدان افشای دروغگویی های کاخ سفید
این هفته یک سال است که از حمله شیمیایی در غوطه دمشق می گذرد در حالی که هنوز جزئیات و حقایق این رویداد مشخص نشده است .


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی ؛ پایگاه خبری شبکه راشاتودی در مقاله ای به قلم "اریک درایستر" تحلیلگر مستقل امور جئوپلتیک در نیویورک سیتی نوشت : آنچه که موجب می شود این حادثه دارای اهمیت تاریخی و سیاسی شود این واقعیت است که علیرغم وجود شواهد فراوانی که نشان می دهد دولت بشار اسد دخالتی در این حمله شیمیایی نداشتند اما باراک اوباما آن را بهانه ای برای جنگ علیه سوریه قرار داده اند . 


مطالعات علمی و بررسیهای میدانی انجام شده در ماه های بعد از این حادثه نشان می دهد نه تنها ادعاهای دولت آمریکا درباره اینکه " مطمئنا نیروهای ارتش سوریه در جنگ با شورشیان و تروریستهای خارجی از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند " کاملا بی اساس است بلکه حقیقت کاملا برعکس است یعنی این شورشیان بوده اند که به واسطه کمک های تسلیحاتی غرب و هم پیمانان عرب آن دست به چنین جنایتی زدند . 


بعلاوه اینکه در ادامه جنگ در سوریه پس از حمله غوطه ماهیت این جنگ و بخصوص رویکرد غرب در این میدان تغییرات چشمگیری داشته است . شورشیان که اصطلاحا در جنگی منظم با نیروهای سوری بوده اند شکست های شدیدی را متحمل شده و تروریست های داعشی نیز که مورد حمایت غرب بوده اند تبدیل به کابوس و دردسری بزرگ برای دولتها و مردم در کشورهای غربی شده اند . 


هنگامی که تروریست های تکفیری بعثی با سرعت زیاد شهروندان سوری را در حلب و سایر شهرهای کوچک این کشور به وحشتناک ترین شکل ممکن سر می بریدند و اعدام می کردند از نگاه واشنگتن و دوستان غربی آن مشکلی وجود نداشت . زمانی که تروریست ها زیارتگاه های شیعیان و مسیحیان را نیز تخریب می کرد و تخم وحشت را در سراسر سوریه منتشر می نمود باز هم تهدید بزرگی از منظر آمریکا وجود نداشت . 


اما اکنون که داعش بیش از حد مسلح شده, کنترل بخش هایی را در سوریه و عراق بدست گرفته و در حال گسترش دامنه اقدامات خود بسوی لبنان است , معادله در زمین سوریه دچار تغییراتی شده است . 


در غرب و بخصوص ایالات متحده که قویا بدنبال بهانه ای برای برقراری یک دولت سیاسی غالب در سوریه که با غرب همراه بوده و نیز سلب مشروعیت از بشار اسد  و دولت می باشند ؛ این بهانه از حمله شیمیایی و استفاده از سلاح ممنوعه به مبارزه ای اجتناب ناپذیر با تروریستهای مسلح داعشی تغییر کرده است . 


نویسنده همچنین تصریح کرد : با وجود اینکه شرایط میدانی و معادله روی زمین در سوریه طی 12 ماه گذشته تغییرات زیادی داشته اما سیاست های غرب در سوریه تحول چندانی را ندیده است . "تغییر نظام " همچنان نام اصلی این بازی خطرناک غربی در سوریه است . 



در صبح 22 اوت 2013 و تنها چند ساعت پس از وقوع حمله شیمیایی در غوطه رسانه های غربی تلاش خود را برای متهم ساختن بشار اسد به این اقدام جنایت کارانه آغاز کردند . این رسانه ها بلافاصله و بدون ارائه اسناد و دلایل مستند اعلام کردند که اسد موجب قتل و کشتارجمعی 1300 شهروند سوری شده است . 


تیتر بسیاری از نشریات و مطبوعات غربی " تاریک ترین روز در سوریه ؟! " بود که در آن به کشتار 1300 شهروند سوری بدست نیروهای اسد اشاره شده بود . این اقدام تصمیم غرب و مداخله نظامی مستقیم وغیرمستقیم غرب در جنگ سوریه را از منظر اخلاقی بخوبی توجیه می نمود . 



در انتهای این مقاله آمده است : اگرچه تبلیغات و هجمه رسانه ای غرب بطور مستمر بر متهم ساختن دولت بشار اسد در موضوع حمله شیمیایی در غوطه دمشق و نیز سایر مسائل در میدان جنگ در این کشور متمرکز بوده است اما عدم ارائه سند معتبر در بسیاری از موارد و نیز اثبات حقیقت برخلاف ادعای این رسانه ها وجهه بین المللی و عمومی آنها را تا حدود زیادی زیر سوال برده است . 








انتهای پیام /









تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن