تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821219924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهادینه شدن مدیریت سلسله مراتبی عامل ارتقا کمی و کیفی دانشگاه شاهرود است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > سمنان رئیس دانشگاه شاهرود:
نهادینه شدن مدیریت سلسله مراتبی عامل ارتقا کمی و کیفی دانشگاه شاهرود است
شاهرود – خبرگزاری مهر، رئیس دانشگاه شاهرود با اشاره به اهمیت رشد و ارتقاء کیفی دانشگاه در کنار رشد کمی بر نهادینه شدن مدیریت سلسله مراتبی برای ارتقاء کمی و کیفی دانشگاه تاکید کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فاتح در نسشت خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه شاهرود برگزار شد با تاکید بر نهادینه شدن مدیریت سلسله مراتبی عامل ارتقاء کمی و کیفی دانشگاه شاهرود گفت: امروز دست به کار نوشتن فرآیند های اجرایی شدیم، چرخه های اجرایی را به صورت الگوریتمی ارائه می‌کنیم. وی با اشاره به این که همه واحدها موظفند روند کار اجرایی را از شروع تا پایان مشخص کنند افزود: در این مرحله باید تمام مراحل کار، مسئول هر مرحله، مدارک و ابزار مورد نیاز هر مرحله در گزارش به صورت کامل بیان شود و بدینوسیله مدیریت دانشگاه در قالب یک سیستم مورد توجه و نظر قرار بگیرد. اساس مدیریت علمی بر پایه خرد جمعی، نیروی متخصص و اجرای آیین‌نامه است رئیس دانشگاه شاهرود با بیان این مطلب که با انجام این کارها، تداخل وظایف حل و فصل شده، شرح وظایف مشخص و درگیری های بین واحدها به حداقل رسیده است خاطر نشان کرد: از همین رهگذر است که هر مجموعه ای می تواند ارتقاء یابد. فاتح با تاکید بر این که باید قدر فضای نقد و انتقادی که در جامعه وجود دارد برای رسیدن به توسعه یافتگی دانست تصریح کرد: با استفاده از همین طرز تفکر بود که توانستیم در دانشگاه شاهرود فضایی ایجاد کنیم که همه تمایل به همکاری داشته باشند، وحدت، همدلی و مهربانی ایجاد شود و حساسیت ها کاهش یافته و اهداف مقدس این نهاد بیش از پیش مورد توجه همه اعضا قرار بگیرد. وی عنوان کرد: با نگاه دقیق و موشکافانه به کارهای زیرساختی در عرصه مدیریت، توجه به تشکیلات، بودجه، نیروها، تخصص ها و مدیریت هر یک از این موارد توانستیم اساس کار مدیریت علمی که بر پایه خرد جمعی و استفاده از نیروی کار متخصص و اجرای آیین نامه هاست با کیفیت بالایی به اجرا در آوریم.

حدود 4000 هزار دانشجو در سال تحصیلی جدید وارد دانشگاه شاهرود می شوند رئیس دانشگاه شاهرود با اشاره به این که علاوه‌بر تمام موارد ذکر شده برای رسیدگی به فضاهای موجود و بهرمندسازی دانشجویان برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مناسبی به انجام رسیده اذعان داشت: تمام سعی خود را برای ایجاد رشته های پرکاربرد در دانشگاه مصروف ساخته ایم و در حال حاضر 38 رشته دکترا، 107 رشته کارشناسی ارشد و 33 رشته کارشناسی در دانشگاه داریم. فاتح با یادآوری این نکته که مردم نباید انتظار داشته باشند رشته ای که فارغ التحصیلان آن در جامعه جای کار نداشته باشند به این دانشگاه بیاید ابراز داشت: در حال حاضر 1905 نفر ظرفیت پذیرش کارشناسی، 1856 نفر کارشناسی ارشد و 200 نفر دکتری را داریم و جمعا 3961 نفر در سال تحصیلی جدید وارد این دانشگاه خواهند شد. وی با تاکید بر این که برای استفاده بهتر از سرمایه ها باید به سراغ رشته های تقاضا محور حرکت کنیم اظهار داشت: در راستای سیاست های مقام معظم رهبری و وزارتخانه توانستیم به عنوان سازمان موثر قدم های بزرگی در زمینه پژوهشی و اقتصادی سازی فعالیت های پژوهشی به انجام برسانیم. نیروی انسانی رکن اصلی توسعه و پیشرفت دانشگاه و شهرستان رئیس دانشگاه شاهرود گفت: ارتقاء آب رسانی، بازیافت آب، کنترل هوشمند ترافیک، توسعه دولت الکترونیک در فضای شهر، آسیب پذیری‌های اجتماعی، بهبود راه ها، آسفالت و فضای شهری و... می تواند به عنوان طرح های مشترک دانشگاه با سایر سازمان ها، ادارات و ارگان های دولتی و شهری مورد توجه قرار بگیرد. فاتح با اشاره به اینکه در مدت فعالیتش 14 طرح پژوهشی، 19 قرار داد مختلف با بخش صنعت و هفت مورد ترجمه و تالیف کتاب در این دانشگاه انجام شده افزود: کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش در این دانشگاه برگزار شده و در آینده نزدیک هم کنگره ملی زغالسنگ در کرمان با همکاری دانشگاه شاهرود و اولین کنفرانس ژئو مکانیک نفت ایران در دانشگاه شاهرود برگزار خواهد شد. وی با تاکید بر این که نیروی انسانی رکن اصلی توسعه است خاطر نشان کرد: برا بالا بردن سطح رضایتمندی در مجموعه تلاش های خوبی صورت گرفته و معتقدیم تلاش در این زمینه خرج نیست سرمایه گذاری برای پیشرفت است.

رسانه جام جهان نماست و مسئولان باید خود را در آیینه رسانه ارزشیابی کنند رئیس دانشگاه شاهرود با یادآوری امکانات و فضاهای مناسب دانشگاه و برنامه های فرهنگی و ورزشی که در این دانشگاه برگزار شده تصریح کرد: رسانه جام جهان نماست و همه باید در آینه رسانه خود و عملکرد مان را به وضوح ببینیم و ارزشیابی کنیم. فاتح در پایان از خیرین برای کمک به فعالیت های علمی و دانشجویی دعوت کرد و اذعان داشت: در قسمت خوابگاه های دانشجویی نیاز شدید به کمک و فعالیت خیرین داریم چرا که تعداد زیادی از دانشجویان ما نمی توانند از این امکان محدود در خود دانشگاه استفاده کنند.












۱۳۹۳/۶/۳ - ۱۶:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن