تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820734651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشت پورعرب به سینما تا ترسناک ترین پل در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بازگشت پورعرب به سینما تا ترسناک ترین پل در ایران


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در سوم شهریور ۱۳۹۳.کشف قدیمی‌ترین شی فلزی/اشکهای مریلا زارعی درفقدان خواجویی/پاسپورت یک ایرانی در زمان قاجار/مراسم قربانی کردن انسان/شکلات مورد علاقه داعشی‌ها/ترسناک ترین پل کشف قدیمی‌ترین شیء فلزی خاورمیانه

کشف قدیمی‌ترین شیء فلزی خاورمیانه

نوعی درفش مسی، قدیمی‌ترین شیء فلزی کشف‌شده در خاورمیانه لقب گرفته است.این کشف نشان می‌دهد فلزات بیش از 6000 سال پیش و بسیار زودتر از زمانی که تصور می‌شد، در این منطقه داد و ستد شده‌اند. شیء فلزی مزبور نزدیک رود اردن بدست‌ آمده و در این ناحیه روستایی از سال 5100 پیش از میلاد تا 4600 سال پس از میلاد وجود داشته است. این روستا در سال 1950 میلادی کشف شد و حفاری‌ آن از اواخر دهه 1970 شروع شد و تا امروز ادامه دارد. روستای مورد مطالعه دارای ساختمان‌های مرتفعی بوده که از آجرهای گلی و تعداد زیادی سیلو ساخته شده که این سیلوها می‌توانستند 15 تا 30 تن گندم را در خود جای دهند. این میزان برای ناحیه شرق نزدیک باستانی بی‌سابقه بوده است. روستای محل کشف شیء فلزی دارای اجاق‌هایی در حیاط‌هایش بوده که تمامی آنها مملو از استخوان سوخته حیوانات‌اند. این موضوع نشان می‌دهد مردمان این ناحیه مناسبت‌های بزرگی را اجرا می‌کردند. دانشمندان این درفش مخروطی‌شکل را در مقبره یک زن پیدا کردند که هنگام مرگش 40 سال داشته و چندین سنگ بزرگ گور وی را پوشانده بودند. طول این شی 4.1 سانتی‌متر و عرض آن در قسمت قاعده پنج میلی‌متر و همچنین در قسمت نوک آن فقط یک میلی‌متر گزارش شده است. چون این جسم با این زن دفن شده، تصور می‌شود متعلق به وی بوده است.
بیشتر...

سرویس بهداشتی خوشمزه!!

سرویس بهداشتی خوشمزه!!

سرویس بهداشتی خوشمزه!!

این سرویس بهداشتی تماما از جنس شکلات بوده و توسط یک شرکت تبلیغاتی انگلیسی ساخته شده که قیمت فروش آن 80 هزار پوند عنوان شده است.
بیشتر...

اشک‌های مریلا زارعی در فقدان اکبر خواجویی

اشک‌های مریلا زارعی در فقدان اکبر خواجویی

مریلا زارعی بازیگر سینما با تأثر زیاد و در میان اشک‌هایش گفت: فقدان این عزیز را به جامعه‌ هنری و خانواده‌ خواجویی و به خصوص همسر و فرزندان او تسلیت عرض می‌کنم. خواجویی بر گردن ما حق معلمی داشت. من کار حرفه‌ای ام را با او شروع کردم و یک سال به طور کامل با او کار کردم.
اشک‌های مریلا زارعی در فقدان اکبر خواجویی

اشک‌های مریلا زارعی در فقدان اکبر خواجویی
وی افزود: مرحوم خواجویی تجسم عینی صبر و مدارا، سکوت،‌ خلق خوش و همه‌ صفاتی است که وقتی در یک انسان جمع می‌شود، او را تبدیل به یک نمونه‌ کامل می‌کند. او به قدری نجیب بود که انگار همه تازه به یاد او افتاده‌اند. وی خاطرنشان کرد: امیدوارم همه شاگردان او بتوانند بخشی از صفات او را به نمایش بگذارند، هرچند من خودم شاگرد خوبی برای او نبودم. برای خانواده‌ی او آرزوی آرامش و تسلی خاطر دارم.
بیشتر...

پاسپورت یک ایرانی در زمان قاجار

پاسپورت یک ایرانی در زمان قاجار

بیشتر...

بزرگترین مراسم قربانی کردن انسان

بزرگترین مراسم قربانی کردن انسان

در بزرگ‌‌ترین و پربیننده‌ترین مراسم قربانی، آزتک‌ها تعداد بیست هزار نفر از مردم، در پایتخت آزتک‌ها به نام تنوکتیت لان، قلب‌های خود را به هوتزیلیو پوکتلی (خدای جنگ) تقدیم کردند. این جشن تحت نظارت آهوتزوتل (فرمانروای آزتک‌ها) برپا شد و آنها که در دو ردیف ۱۰ هزارنفری منتظر قربانی شدن در مسلخ ایستاده بودند، همگی از افرادی بودند که در شورش شمال اکساکا، شرکت داشته و توسط آزتک‌ها دستگیر شده بودند.
بزرگترین مراسم قربانی کردن انسان
آنها در کنار مذبح بزرگ‌ترین معبد قرار گرفته بودند تا با فرمان پادشاه آزتک  آهوتزوتل تک- قربانی شوند. جلادان لباس‌های قربانیان را کنده، سینه‌های آنها را شکافته و قلب آنها را به پای خدای جنگ نثار می‌کردند و بقیه جسد آنها را هم می‌سوزانیدند.آنگاه که دسته‌ای از جلادان که خسته می‌شدند، همکاران آنها به هوتزیلو پوکتلی جای آنها را می‌گرفتند و به کشتن ادامه می‌دادند. باز هم با خروج این دسته، مشاوران آهوتزوتل به این کار مبادرت می‌ورزیدند. پس از کنار رفتن این جلادان، عده‌ای دیگر از میرغضبانبه کشتن افراد بدبخت اقدام می‌کردند.
بیشتر...

شکلات مورد علاقه داعشی‌ها!

شکلات مورد علاقه داعشی‌ها!

اعضای داعش تصاویری از خود و شکلات مورد علاقه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نوتلا گرفته و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند. (صحت این خبر تایید نمی شود و بیشتر به نظر می رسد یکی از فریبکاری های معمول رسانه های غیررسمی برای تبلیغ محصولات مورد نظر و بر سر زبان انداختن نام و برند آنها باشد که در ایران نیز به شدت رواج دارد.)
بیشتر...

بازگشت ابوالفضل پورعرب به دنیای بازیگری

بازگشت ابوالفضل پورعرب به دنیای بازیگری

ابوالفضل پورعرب ستاره سینما بعد از پایان بیماری و پس از مدت ها دوری از اهالی سینما روز گذشته به پردیس سینمایی ملت و به جمع بازیگران و عوامل فیلم هاری رفت تا از جمشید هاشم پور همبازی قدیم خود تقدیر کند.پورعرب که با ظاهری متفاوت از سال های اخیر در جمع اهالی سینما حاضر شده بود به این نکته نیز اشاره کرد و گفت: بعد از بیماری که داشتم این دومین جایی است که پیدا می‌کنم. ابوالفضل پور عرب در اواخر سال ۸۹ به دلیل بیماری سرطان در بیمارستان بهمن تهران بستری شد و تا چندی پیش تحت درمان قرار داشت.
بازگشت ابوالفضل پورعرب به دنیای بازیگری

ابوالفضل پورعرب بازیگر سینمای ایران درباره روند درمان و بهبودی‌اش گفت: خوشبختانه مریضی‌ام خوش‌خیم بود و به خیر گذشت اما آنقدری که اذیت شدم به اندازه یک مریضی بدخیم بود. وی با اشاره به اینکه دعای مردم پشت سر ما بود، گفت: حواشی همیشه وجود دارد و آنقدرها که وضعیت من را بزرگ کرده بودند، نبود. پورعرب در پاسخ به این سؤال که آیا به پرده سینما باز می‌گردید، گفت: من نرفته بودم اما کاش از همان ابتدا کمتر کار می‌کردم. این بازیگر سینمای ایران درباره ادامه کار در سینما گفت: با آرش معیریان و آرش سجادی صحبت‌هایی کرده‌ایم که کار آرش سجادی فیلمی مربوط به داستان یک راننده اتوبوس است و با آرش معیریان برای همکاری در یک سریال صحبت‌هایی کرده‌اl.
بیشتر...

دستبندی با قابلیت شارژ تلفن همراه

دستبندی با قابلیت شارژ تلفن همراه

در سال های اخیر، فناوری های پوشیدنی به دلیل استقبال چشمگیر مصرف کنندگان با تولیدات و نوآوری های بیشتری مواجه شده اند. یکی از این فناوری ها، دستبند جدیدی است که دارای چندین قابلیت است مانند شارژ تلفن همراه و  قابلیت تبدیل شدن به فلش. یکی از دغدغه های همیشگی کاربران حمل شارژرهای تلفن همراه است اما با این دستبند نه تنها می توانید از زیبایی آن بهره ببرید بلکه شارژر تلفن همراهتان نیز همیشه در کنار شما حضور دارد.سازندگان انگلیسی این دستبند در تلاش بوده اند تا دستبندی را تولید و روانه بازار کنند که بتواند نیاز مخاطبان را برطرف کند. این دستبند دارای محافظ محکمی است که آن را از آسیب یا ضربات وارده حفظ می کند. شارژر این دستبند در محافظ داخلی آن پوشیده شده تا از آسیب ها در امان باشد. این دستبند وزنی حدودا بین 40 تا 50 گرم داشته و مچ دست مصرف کنندگان را اذیت نمی کند.
دستبندی با قابلیت شارژ تلفن همراه

این دستبند کوچک دارای قابلیت های بسیاری است. این دستبند دارای حافظه داخلی است که می تواند اطلاعات، عکس، برنامه ها و ... را داخل خود ذخیره کند. مخترعان در نظر دارند تا در مراحل تکمیلی ساخت این دستبند، کاربردهای دیگری مانند قابلیت اتصال به اینترنت را نیز به آن اضافه کنند. این دستبند با قیمت اولیه 100 دلار به فروش خواهد رسید.
بیشتر...

ترسناکترین پل معلق ایران!

ترسناکترین پل معلق ایران!

پل معلق پیرتقی، بلندترین پل معلق ایران و البته ترسناک ترین آنها است. بلند و طولانی با طناب هایی که چوب های لرزان را کنار هم نگه داشته و از روی دره های عمیق می گذرد. این پل در محل اتصال دو رودخانه گیوی چایی و قزل اوزن ساخته شده و 70 متر طول و یک متر عرض دارد و ارتفاع آن از رودخانه به 60 متر  می رسد. برای گذر از این پل باید مقدار زیادی دل و جرات، کفش کوهپیمایی ساده، لباس فصل و ترجیجا کاپشن بارانی همراه داشته باشید.
ترسناکترین پل معلق ایران!

ترسناکترین پل معلق ایران!

ترسناکترین پل معلق ایران!

در گذر از پل، صدای خشک چوب ها، نسیم خنک هشتجین و ریزش آرام آب از دل کوه فضا را رویایی تر می کند. یک رویای پرهیجان و ترسناک که با گذر از مسیر 70 متری پل می تواند تبدیل به آرامشی دلنشین شود. روستای پیرتقی که در نزدیکی پل قرار دارد، تنها یک خانوار ساکن دارد و پیش از این، مورد استفاده پژوهشگرانی بود که برای مطالعه و احداث سد در پایین دست این رودخانه به منطقه سفر می کردند.
همچنین  قله آق داغ هم یکی از نقاط پرهیجانی است که در هشتجین خلخال می توانید تجربه کنید. ارتفاع این قله به 3303 متر می رسد و به عنوان دومین کوه بلند استان اردبیل شناخته می شود. دامنه های این کوه را گل های خودرو، ریحان و آویش‌های کوهی پوشانده اند و از فراز آن جنگل‌های نوده، آق سو، چنارلیق، کیوی زاویه و قره تکان دیده می شوند. آق داغ که به معنای کوه سفید است، به دلیل وجود سنگ آهک به رنگ سفید درآمده است. همچنین به دلیل وجود مقبره ای به نام امام زاده سلطان سید محمود، این کوه را امام زاده  داغی هم می نامند.در ارتفاع حدودا 2100 متری این کوه چشمه ای جاری است که آب گوارایی دارد و مردم محلی معتقدند آب آن باعث هضم سریع غذا شده و برای سلامت دستگاه گوارش مفید است.
بیشتر...

 


دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن