تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816250492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عصاره این گل موثر در رفع افسردگی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
عصاره این گل موثر در رفع افسردگی
یک متخصص گیاهان دارویی گفت: عصاره گل راعی ضدافسردگی، آرام‌بخش و در لطافت پوست بسیار موثر است. ایسنا : شهرام امیرمرادی ، درباره خصوصیات گیاه‌شناسی گیاه دارویی گل راعی یا «Hypericumperforatum»اظهار کرد: گل راعی گیاهی علفی و چندساله با ارتفاع 30 تا 90 سانتی‌متر بوده که دارای ساقه‌ای بدون کرک و تا حدودی خزنده است و با نام‌های علف چای، گل راعی، هوفاریقون و گل شهناز شناخته می‌شود.


وی افزود: برگ‌های این گیاه قاشقی شکل، بدون دمبرگ بوده و دارای حفره‌هایی سرشار از اسانس هستند. نام انگلیسی این گیاه "سنت جونز ورت «St John’s Wort" است که دلالت بر گلدهی آن در حدود روز 24 ماه ژوئن مصادف با روز "سنت جونز" دارد.


امیرمرادی ادامه داد: نام انگلیسی این گیاه برگرفته از نام شوالیه‌های "سنت جان" است که از آن در میادین جنگ‌های صلیبی برای مداوای زخم استفاده می‌کردند. همچنین مردم انگلیس طبق یک سنت قدیمی در روز "سنت جونز" این گیاه را روی آتش قرار می‌دهند تا باعث دوری ارواح خبیث شود.


وی با اشاره به نیازهای اکولوژیکی و پراکنش گل راعی بیان کرد: این گیاه دارویی آفتاب دوست و تا حدودی رطوبت پسند است و در خاک‌هایی با بافت سبک تا متوسط با PH خنثی به خوبی رشد می‌کند، همچنین در مزارع متروک، حاشیه راه‌های روستایی، نواحی کم درخت جنگل‌ها، بیشه‌ها، روی تپه‌ها، مزارع شخم خورده و خشک و آفتاب‌گیر و نیز چمنزارها می‌روید.


این متخصص گیاهان دارویی افزود: تکثیر این گیاه عمدتا توسط بذر و گاه توسط ساقه‌های رونده صورت می‌گیرد، بذرهای ریز این گیاه باید در عمق کم کشت شود و معمولا از کشت غیرمستقیم بذرها استفاده می‌شود.


وی گفت: برداشت این گیاه زمانی است که 50 درصد گل‌ها باز شده‌اند و این عمل شامل قطع پیکره رویشی این گیاه از نزدیکی سطح زمین است و برداشت در یک روز آفتابی صورت گرفته و محصول را باید به سرعت در محلی تاریک خشک کرد.


امیرمرادی ادامه داد: زمان گلدهی این گیاه اواخر اردیبهشت تا اواخر مهر است و گیاه باید در فاصله ماه‌های خرداد تا شهریور، جمع‌آوری و در سایه خشک شود، همچنین قسمت مورد استفاده این گیاه، سرشاخه گلدار گیاه تازه یا گیاه خشک شده و نیز گل‌های تازه گیاه است.


وی درباره خواص گل راعی، خاطرنشان کرد: عصاره روغنی حاصل از آن برای بهبود زخم‌ها و سوختگی‌ها مفید است.همچنین آرام‌بخش و ضد میگرن بوده و در درمان ناراحتی‌های ریوی، درمان مشکلات شب ادراری کودکان و درمان عفونت‌های دستگاه تناسلی زنان موثر است. موثر در رفع شب ادراری، روماتیسم و نقرس است. درمان کننده افسردگی خفیف تا متوسط است. عصاره گل راعی برای لطافت پوست بسیار موثر است و آن را در انواع کرم‌های مرطوب کننده و نرم کننده استفاده می‌کنند.


وی ادامه داد: خواص این گیاه مشابه داروهای ضدافسردگی است و از انواع مهارکننده‌های باز جذب سروتونین «SSRI» است که از جمله کاربرد آن‌ها در انزال‌های زودرس و بی‌خوابی است. گل راعی فاقد عوارض نامطلوب داروهای مشابه شیمیایی بوده تا جایی که استفاده از آن در اغلب کشورهای پیشرفته بدون نیاز به نسخه پزشک به صورت «OTC» رایج است.


امیرمرادی افزود: برای درمان افسردگی، دو تا چهار گرم از گیاه خشک شده به صورت خوراکی، یک‌بار در روز مورد مصرف قرار می‌گیرد.


وی، داروهای رسمی موجود در ایران را که در آنها این گیاه دارویی استفاده شده را در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر دانست و گفت: این داروها شامل قرص روکش‌دار «پرفوران» است که در موارد درمان افسردگی، بی‌خوابی، اضطراب، سردردهای عصبی دوران قاعدگی و میگرن مورد استفاده قرار می‌گیرد.



1393/6/3





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن