تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798660377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت کارگروه‌های اجرایی کردن آرمان‌های مغفول واقع‌شده امام و اصول قانون اساسی را تأسیس می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: دولت کارگروه‌های اجرایی کردن آرمان‌های مغفول واقع‌شده امام و اصول قانون اساسی را تأسیس می‌کند
تردیدی در این واقعیت نیست که جمهوری اسلامی ایران برای طی کردن فاصله زیادی که تا تحقق اندیشه های امام خمینی، آرمان های انقلاب اسلامی و اصول قانون اساسی دارد؛ در نخستین گام، مسوولیت احصا، شمارش و بازنگری فرآیند سیاست گذاری عمومی در این زمینه عهده دار است.
آفتاب: امروزه نه تنها دولت، بلکه به طور کلی حاکمیت و مجموعه قوای نظام با انبوهی از آرمان های مغفول واقع شده امام خمینی و انقلاب اسلامی و قانون اساسی مواجه هستند. گرچه در نگاه اولیه به نظر می رسد نخستین مسوولیت حاکمان در برابر این دست از اصول و آرمان های مغفول واقع شده، تولید احکام برنامه ای و سیاست های مناسب است؛ اما واقعیت این است که تولید سیاست و برنامه هرگز بدون نهادسازی مناسب در فرآیند سیاست گذاری عمومی کشور امکان پذیر نیست.


فرآیند تدوین قانون برنامه توسعه، بخش مهمی از فرآیند تدوین سیاست گذاری عمومی در کشور را شامل می شود؛ در این زمینه پرواضح است که ایجاد نهادهای کارآمد و پژوهش محور تخصصی در فرآیند تدوین برنامه ششم توسعه برای جامه عمل پوشاندن به آرمان های مغفول واقع شده امام خمینی می تواند یکی از روشن ترین معیارهای راست آزمایی و صداقت مسوولین تدوین برنامه در پایبندی به قانون اساسی و اندیشه امام خمینی باشد. 


پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران، این موضوع را با پنج تن از اعضای هیأت دولت به بحث گذاشته است. پیشنهاد تشکیل کارگروه های بررسی راهکارهای اجرایی کردن آرمان های تحقق نایافته امام خمینی، انقلاب اسلامی و قانون اساسی در وزارتخانه های و دستگاه های مختلف، همزمان با مراسم تجدید میثاق اعضای هیئت دولت با آرمان های امام خمینی و انقلاب اسلامی در حرم مطهر، با پنج عضو هیئت دولت مطرح شد.


مهندس حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار جماران در این زمینه اظهار کرد: وزارت نیرو کارگروه تحقق دیدگاه های امام خمینی و قانون اساسی را در تدوین برنامه ششم توسعه کشور تشکیل خواهد داد.


وزیر نیرو که در حاشیه مراسم تجدید میثاق اعضای هیئت دولت با آرمان های امام خمینی(س) در حرم مطهر با خبرنگار جماران سخن می گفت، در پاسخ به پیشنهاد جماران درباره تشکیل کارگروه ویژه ای برای پیگیری دیدگاه های امام خمینی درباره توسعه و خود کفایی در وزارت نیرو، گفت: در حال حاضر کارگروهی با این عنوان نداریم اما آنچه که مسلم است این است که تشکیل کارگروه های تحقق دیدگاه های امام خمینی و قانون اساسی در فرآیند تدوین برنامه ی ششم توسعه ضرورت دارد و وزارت نیرو تشکیل این کارگروه ها را مد نظر قرار خواهد خواهد.


وی افزود: همچنین دیدگاه های مقام معظم رهبری و نکات و محورهایی که ایشان درباره الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت فرموده اند و نیز تمام اسناد بالادستی مانند «سند چشم انداز» و سیاست کلان که هر یک به گونه ای متأثر از دیدگاه های حضرت امام هستند؛ مد نظر وزارت نیرو قرار خواهد گرفت.


وزیر نیرو تضمین کرد با تشکیل این کارگروه ها مسلماً برنامه ای بدون توجه به دیدگاه های امام که اساس و پایه انقلاب ما است در برنامه ششم توسعه وزارت نیرو شکل نگیرد.


دکتر علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در پاسخ به این پیشنهاد جماران با تأکید بر این که دیدگاه ها و نظرات حضرت امام را خطوط راهنمای اصلی برنامه ریزی اقتصادی کشور قرار می دهیم، این موضوع را یکی از مسوولیت های ستاد تدوین برنامه ششم توسعه دانست و گفت: این ستاد باید بتواند برای برنامه ریزی های آینده از اندیشه های اقتصادی حضرت امام در کنار دیگر اسناد بالادستی، استفاده کند.


دکتر محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان نیز درباره این پیشنهاد گفت: من در زمان انتخاب خود به عنوان وزیر ورزش و جوانان، محورهایی را تحت عنوان ورزش اخلاقی و معنوی در مجلس مطرح کردم که مطابق با دیدگاه های امام در زمینه ورزش است. رویکرد وزارت ورزش و جوانان نیز در حال حاضر همین است.


وی نیز تأکید کرد این وزارتخانه رویکردهای امام خمینی را در زمینه ورزش و جوانان در تدوین برنامه توسعه مد نظر قرار خواهد داد.


بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، نیز در پاسخ این پشنهاد با تأکید بر ضرورت ورود و پیگیری این مسئله از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: دولت نیز موظف است از طریق سازمان مدیریت، اندیشه ها و رویکرد امام را در نظر گرفته و به وزارتخانه ها ابلاغ کند تا از این طریق رئوس این اندیشه ها در تدوین برنامه ششم توسعه و سایر سیاست گذاری ها مد نظر قرار گیرد که این کار قطعاً انجام خواهد شد.


دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، گفت: من یقین دارم که یکی از مهمترین مبانی تدوین سیاست جمهوری اسلامی ایران نظرات حضرت امام است.


محمد جواد ظریف در گفت و گوی اختصاصی خود با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی جماران، گفت:  یکی از مهمترین مبانی تدوین سیاست جمهوری اسلامی نظرات حضرت امام است و معاونت راهبردی ریاست جمهوری نیز که مسوولیت این گونه طراحی ها را بر عهده دارد من اطمینان دارم که حتماً این موضوع را در دستور کار خود خواهد داشت.


محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت و معاون برنامه ریزی راهبردی رئیس جمهور، در گفت و گو با خبرنگار جماران، از پیشنهاد تشکیل کارگروه های مشترک و ایجاد عرصه ای عمومی برای گفت و گوی کارشناسانه در این باره استقبال کرد و افزود: آرمان های امام خمینی را در تدوین برنامه ششم توسعه سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد.


گفتنی است وی پیش از این نیز در گفت و گوی دیگری درباره این پیشنهاد اعلام کرده بود: ستاد برنامه ششم توسعه دعوت به ارائه سیاست هایی می کند که برای اجرایی شدن آرمان های امام خمینی مورد نیاز است.


 تدوین سیاست هایی که برای دست یابی به آرمان های مغفول واقع شده امام خمینی نیازمند آن هستیم؛ رسالت بنیادین دولت است. تا به آرمان هایی جامه عمل بپوشاند که مردم بر مبنای آن ها دست به انقلاب زدند و در طول سال های حیات امام عظیم الشأن با امید به تحقق آن ها، ایثارگرایانه از جان و مال و عزیزان خود گذشتند.




تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن