تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820471992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودشناسی مقدمه پذیرش امانت و ولایت الهی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



حجت‌الاسلام آقاتهرانی:
خودشناسی مقدمه پذیرش امانت و ولایت الهی است خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، خودشناسی را مقدمه‌ای بر پذیرش و درک امانت و ولایت الهی بیان کرد و گفت: نادانی و ناآگاهی از ارزش امانت الهی موجب ظلم در حق این امانت بزرگ است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در بیست و دومین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبه زدایی دینی در شهرکرد با اشاره به مفاهیم آیه 72 سوره احزاب گفت: خداوند در این آیه قرآنی، انسان را تنها موجودی بیان می‌کند که بار امانت و ولایت الهی را پذیرفته است و در ادامه او را بسیار ظالم و جاهل می‌داند.
 
وی با بیان اینکه نادانی و ناآگاهی از ارزش امانت الهی موجب ظلم در حق این امانت بزرگ است، افزود: در مورد خلقت انسان دو دیدگاه الهی و شیطانی وجود دارد و نادیده گرفتن بعد روحانی و معنوی انسان علت نافرمانی شیطان از فرمان خداوند در سجده بر او است.
 
حجت الاسلام آقاتهرانی یادآور شد: خلقت انسان در دو بخش جسمانی و روحانی حادث شده است و زمانی که پروردگار روح خود را بر انسان دمید خلقت وی کامل شد و خداوند، سجده بر انسان را بر همه مخلوقات واجب کرد.
 
وی، خلقت الهی انسان را در دمیده شدن روح خداوند در کالبد جسمانی او بیان و تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) انسان کامل است و همه‌ افراد به واسطه‌ روح الهی و بعد معنوی وجود خود توان رسیدن به جایگاه محمد(ص) را دارند؛ اما این امر نیازمند توجه، تربیت و رعایت اصول و مبانی ویژه‌ای است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که خودشناسی موجب آگاهی از ارزش حقیقی و شناخت امانت و ولایت الهی موجود در انسان می‌شود، گفت: روح پاک و بی‌آلایش فرزندان در سنین پایین پذیرای هر امر الهی است و باید در تربیت آنان دقت و توجه ویژه‌ای را صرف کرد.
 
حجت‌الاسلام آقاتهرانی شغل و وظیفه معلمی را بسیار سنگین و ارزشمند دانست و افزود: اگر معلمان بتوانند فردی را در مسیر تعالی و سعادت هدایت کرده و او را برای مصون ماندن از فتنه و آسیب شیطان به درستی تربیت کنند، خداوند آنان را از اجر و پاداشی بزرگ بهره‌مند می‌کند.
 
وی فرصت تربیت افراد را توفیقی بسیار مهم و بزرگ برای معلمان و روحانیان بیان و تصریح کرد: عمری که خداوند برای انسان قرار داده، یک فرصت برای تجارت و معامله با او است و اگر انسان در این فرصت راه هدایت را برگزیده و در این مسیر دیگری را هم با خود همراه کند، خداوند جایگاه بلندی و پاداشی بزرگ را برای او در نظر می‌گیرد.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه یادآور شد: باید برای تربیت فرزندان و دانش‌آموزان به آنان الگوهای اسلامی را معرفی کرد و بهترین الگوی تربیتی، حضرت محمد(ص)، ائمه معصومین(ع) و یاران و نزدیکان آنان هستند./9457/پ202/ج




۱۳۹۳/۶/۲






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن