تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803121861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش عفونت در گوش خارجی با شنا در دریا |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: افزایش عفونت در گوش خارجی با شنا در دریا
کد خبر: ۴۲۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸ - 24 August 2014


جراح و متخصص گوش، حلق و بینی در بوشهر گفت: عفونت‌هایی که در اثر شنا کردن در دریا ایجاد می‌شود، فقط بر گوش خارجی فرد اثر می‌گذارد.

به گزارش فارس، محمدجواد احمدی‌پور افزود: به دلیل شنا کردن و استحمام گوش دچار مشکلاتی می‌شود که متناسب با شنا یا استحمام با آب سرد یا آب گرم متفاوت است.

وی ادامه‌ داد: گوش به دلیل تحریک مداوم به وسیله آب سرد در رودخانه‌ها و استخرها دچار حالتی به نام آستئوما (حالتی که برجستگی‌های استخوانی به صورت غیرطبیعی در کانال گوش ایجاد می‌شود) می‌شود و ممکن است این حالت به صورت یک یا چندتایی بوده و باعث انسداد کانال گوش شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به گرم بودن آب دریا در فصل تابستان و چشمه‌های آب‌گرم طبیعی اظهار داشت: مشکلاتی که گوش به دلیل شنا در آب گرم به خصوص بعد از خارج شدن از دریا دچار آن می‌شود، به دلیل سعی در خارج کردن آب از گوش به وسیله گوش‌پاک‌کن یا پنبه توسط فرد بوده که باعث می‌شود لایه چربی محافظ دیواره گوش از بین رفته یا به دلیل دست‌کاری کردن ضعیف و نازک شود.

احمدی‌پور افزود: در حالت طبیعی میکروب‌ها و قارچ‌هایی در کانال گوش وجود دارد که مشکلی ایجاد نمی‌کنند، ولی به دلیل استحمام‌های مکرر، شنا کردن و تحریک زیاد گوش برای خارج کردن آب، حالت مالش در دیواره گوش ایجاد شده که موجب از بین رفتن و یا ضعیف شدن لایه چربی محافظ گوش شده و سبب نفوذ همان میکروب‌ها و باکتری‌ها در دیواره گوش و ایجاد عفونت می‌شود.

وی با اشاره به عفونت‌های گوش که شامل دو گروه میکروبی و قارچی است، بیان داشت: عفونت میکروبی معمولاً با درد شدید، تب و تورم در گوش همراه است، ولی عفونت قارچی به صورت خارش‌های شدید که معمولاً با ترشحات آبکی که شدت درد کمتری نیز دارد، خود را نشان می‌دهد.

این جراح و متخصص گوش در خصوص راه‌های جلوگیری از ایجاد عفونت در گوش اظهار داشت: بعد از استحمام و شنا کردن از هرگونه تحریک کردن گوش خودداری کرده و با استفاده از حوله و خم‌کردن سر ترشحات را به تدریج خارج کنید، چون در صورت دست‌کاری برای خروج آب، علاوه بر آسیب رساندن به دیواره گوش، از خروج طبیعی ترشحات گوش جلوگیری کرده و باعث متراکم شدن ترشحات شده و توده‌ای سفت را در گوش ایجاد می‌کند که سبب ضربه و فشار مدام به گوش می‌شود.

احمدی‌پور با اشاره به آسیب دیدن گوش میانی تصریح کرد: افرادی که به دلیل انحراف بینی یا سرماخوردگی مشکل انسداد بینی دارند و از طرف گوش در آب شیرجه زده یا پرتاب می‌شوند، به دلیل اینکه آب با فشار زیاد وارد گوش می‌شود، ممکن است پرده گوش را سوراخ کرده و باعث ایجاد عفونت‌های شدیدی در گوش میانی شود که به سختی مداوا می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد در هنگام شنا کردن از گوشی‌های شنا یا پنبه آغشته به ماده چرب مثل وازلین استفاده کنند تا از ورود آب به گوش جلوگیری کرده و در صورت مشاهده درد گوش، بدون تجویز پزشک از به کار بردن قطره گوش و مانند آن خودداری کرده و در اولین فرصت به مراکز درمانی مراجعه کنند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن