تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
مراحل قانونی انحصار وراثت در یک نگاه: از کجا شروع کنیم؟
چگونه برای دریافت ویزای ایران اقدام کنیم؟ مدارک لازم و نکات کاربردی
راهنمای خرید یو پی اس برای مراکز درمانی و بیمارستانی مطابق الزامات قانونی
آیا طلاق توافقی نیاز به وکیل دارد؟
چگونه ویزای آفریقای جنوبی را به آسانی دریافت کنیم؟ راهنمای قدم به قدم
همه چیز درباره ویزای آلمان و مراحل دریافت آن
چرا پاسارگاد به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران شناخته میشود؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1820757067
تبیین نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی
واضح آرشیو وب فارسی:الف: تبیین "نظریه مادر" الگوی پیشرفت اسلامی
بخش تعاملی الف - حجت الاسلام علی کشوری
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۰
پیشتر[۱] گفته شده است که "اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی" نظریه مادرِِ الگوی پیشرفت اسلامی[۲] را "نظریه پردازش موضوعات جهت ساز" می داند. این نقشه راهبردی و کاربردی معتقد است که توجه به "جهت سازها" در اداره جامعه نتیجه اش "هدایت نظامات ذهنی" است. به دلیل شکل گیری خلقت انسانها بر اساس "قدرتِ اختیار و انتخاب" اسلام پایه الگوی اداره جامعه را "مفهوم هدایت نظامات ذهنی" می داند و در "نظریه پردازش موضوعات جهت ساز" آثار اجتماعی هدایت انسانها در کنار آثار روانشناختی و آخرتی هدایت مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد. برای تبیین اجمالی "نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی"بیان مقدماتی لازم است:مقدمه اول آنکه : محور مدیریت در بخش های مختلف جامعه انسان است. به عنوان مثال محور در بخش اقتصاد، کار آفرین، مصرف کننده، سرمایه گذار و مدیران و کار گران هستند. در بخش فرهنگ محور هنرمندان، دانشمندان، شاعران، نویسندگان و... هستند و یا در بخش آموزش محور خانواده ها، معلمان مدیران مدارس، دانش آموزان و... می باشند. به صورت کلی در هریک از بخش های جامعه بازیگران اصلی انسان های فعال در آن بخش از جامعه می باشند.مقدمه دوم آنکه: در همه این بخش ها انسانها متأثر از نظام نگرش های خود تصمیم می گیرند و بدیهی است که ایجاد تغییر در هر جامعه ای از مسیر ایجاد تغییر در نگرش های افراد آن جامعه آغاز می شود. به عنوان مثال پیدایش انقلاب با عظمت اسلامی و استقرار نظام حکومتی اسلامی از تغییر نگرش در ملت ایران نسبت به حکومت های دیکتاتوری و دموکراسی آغاز شده است و همچنیین پذیرش تاکتیک نرمش قهرمانانه و مذاکره موردی با آمریکا با فلسفه تصحیح نگرش های خوش بینانه به استکبار و بالتبع ادامه تفکر مرگ بر آمریکا انتخاب شده است. البته در شکل گیری و غلبه یک نگرش خاص در جامعه افراد به نحو مساوی شریک نیستند و سهم نخبگان و مدیران بیش از سهم افراد عادی یک جامعه است.مقدمه سوم آنکه: شکل گیری نگرش در انسانها امری دفعی نیست و تغییر نگرش به سرعت در میان انسانها به وجود نمی آید. معمولا نگرش های بر اساس مقدمات و تجربیاتی -که به عنوان پشتیبان برای آن نگرش عمل می کنند- به وجود می آیند. به عبارت ساده تر برای ایجاد نگرش در بخش های مختلف نیازمند ظرفیت سازی برای ایجاد آن نگرش هستیم. بدون توجه به ظرفیت های پایه نمی توانیم نگرش های جامعه را در مسیر صحیح ایجاد و تثبیت نمائیم. به عنوان مثال دوران تربیت انسان در حکم ظرفیت و پشتیبان برای نگرش های انسان در دوران بلوغ هستند و معمولا نگرش های انسان در سن اختیار و انتخاب متأثر از ویژگی های دوران تربیت است. همچنین نگرش انسان ها در جامعه بیش از همه چیز به رفتار دولتمردان و امراء وابسته است و اگر مدیران و رهبران مملکتی به اجنبی و دشمن وابسته باشند؛ مسیر نگرش های افراد یک جامعه با نگرش های های استکباری هماهنگ تر خواهد شد. بنابراین دوران تربیت، تصحیح رفتار مدیران یک جامعه و عدم وابستگی به استکبار(نفی سبیل) از موضوعات ظرفیت ساز برای ایجاد نگرش صحیح محسوب می شوند.مقدمه چهارم اینکه: در اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی از موضوعاتی که به نوعی در حکم زیر ساخت و ظرفیت سازی برای تغییر نگرش ها- در بخش های مختلف جامعه -محسوب می شوند؛ تحت عنوان موضوعات جهت ساز یاد شده است. علت این نامگذاری به جایگاه نگرش های انسان در انتخاب جهت و سبک زندگی و اثر این موضوعات در تغییر نگرش بازگشت دارد.با توجه به مقدمات چهارگانه فوق، می توانیم روح الگوی پیشرفت اسلامی را هدایت نظامات ذهنی بدانیم. در الگوی پیشرفت اسلامی پایه همه مسائل -به دلیل محوریت انسان ها در اداره جامعه- به مفهوم "هدایت نظامات ذهنی" بازگشت دارد و همانطور که گفته شد راه تغییر در نگرش ها هم ظرفیت سازی برای نگرش سازی است؛ که این موضوع هم به پردازش موضوعات جهت ساز وابسته است!لازم به ذکر است که؛ برای پردازش هر موضوع جهت ساز -بعد از شناسائی و اثبات جهت ساز بودن- نیازمند یک نظریه بخشی هستیم؛ که در این نظریه بخشی مسیر تحقق هدایت نظامات ذهنی از مجرای آن موضوع جهت ساز تبیین می شود. در نشست های گفتمانی الگوی پیشرفت اسلامی این نظریه مادر و برخی از نظریات بخشی مطرح در "اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی "با تفصیل بیشتر و از مسیرهای استلالی متفاوت (شرح سؤال)[۳] به تضارب نیروهای انقلاب گذاشته می شود. بعون الله تعالیپی نوشت ها:[۱]. در نشست ها و مقالات "مرحله ثبت ذهنی" اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی[۲]. در نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی تصویری کلان و کاربردی و دارای حجیت از الگوی پیشرفت اسلامی (چگونگی اداره جامعه بر مبنای دین) ارائه می شود.[۳]. "شرح سؤال" یا مسیر استدلالی ارتباطِ میان "پایه سؤال" و "رکن سؤال"؛ یکی از ارکان سه گانه الگوی استخراج سؤال است. الگوی استخراج سؤال روش تفاهم متناسب با مبنای هدایت نظام نگرش ها است. الگوی استخراج سؤال از الگوهای زیر مجموعه الگو نظام سازی اسلامی محسوب می شود. لازم به ذکر است که اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی بر اساس الگوی نظام سازی اسلامی قابل تبیین ، تفسیر و تفصیل می باشد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]
صفحات پیشنهادی
حجتالاسلام والمسلمین رشاد در تبیین نظریه اسلامی پیشرفت: لزوم تفکیک بین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و نظریه اسل
حجتالاسلام والمسلمین رشاد در تبیین نظریه اسلامی پیشرفت لزوم تفکیک بین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و نظریه اسلامی پیشرفتحجتالاسلام والمسلمین رشاد گفت تفاوت پیشرفتورزی و الگوی پیشرفت این است که نظریه پیشرفت یک انگاره نظریه است اما الگو یک سابقه عملی دارد بنابراین نظریه پیشرفتحجتالاسلام والمسلمین رشاد در تبیین نظریه اسلامی پیشرفت: تفاوت نظریه اسلامی پیشرفت و الگوی اسلامی پیشرفت/ مزای
حجتالاسلام والمسلمین رشاد در تبیین نظریه اسلامی پیشرفت تفاوت نظریه اسلامی پیشرفت و الگوی اسلامی پیشرفت مزایای و مؤلفههای نظریه اسلامی پیشرفت تبیین شدعضو شورای عالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت نظریه اسلامی پیشرفت در راستای ظهور استعدادهای فطری انسان و از رهگذر کشف مشینظریه اسلامی پیشرفت به عنوان نظریه تمدن اسلامی مقید به زمان و مکان خاصی نیست
دین و اندیشه آیت الله رشاد در ارائه نظریه اسلامی پیشرفت نظریه اسلامی پیشرفت به عنوان نظریه تمدن اسلامی مقید به زمان و مکان خاصی نیست آیت الله رشاد پیشرفت اسلامی را فرگشتگی پویا و پیوسته شئون گوناگون حیات بشر در راستای ظهور استعدادهای فطری او از رهگذر کشف مشیت تکوینی و مشیتاختلاف دو فرهنگ دینی و غربی بحث الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را ضروری کرد
حجت الاسلام کشوری اختلاف دو فرهنگ دینی و غربی بحث الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را ضروری کرد خبرگزاری رسا ـ کارشناس عرصه پیشرفت و عدالت گفت پس از انقلاب سعی بر این بود که فرهنگ اهل بیت ع در جامعه پیاده شود و از طرف دیگر فرهنگ غرب برای مصارف داخلی ترجمه می شد تا اینکه بعد از حدودحجت الاسلام کشوری در رادیو معارف عنوان کرد سابقه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به اول انقلاب برمیگردد
حجت الاسلام کشوری در رادیو معارف عنوان کردسابقه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به اول انقلاب برمیگرددحجت الاسلام کشوری گفت پیشرفت اسلامی بعد از سخنان رهبر انقلاب در سال 85 شروع نشد و آغاز آن برمیگردد به همان سالهای اول انقلاب یعنی درست در زمانی که اختیارات اجتماعی به دست فقها رسرئیس امور الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در گفتوگو با فارس خبر داد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مبنای برنامه ششم/ س
رئیس امور الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در گفتوگو با فارس خبر دادالگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مبنای برنامه ششم سیاستهای کلی برنامه شهریور به مجمع تشخیص میرودرئیس امور الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت با اشاره به اینکه مبنای تدوین برنامه ششم توسعه مباحث مربوطه به الگوی اسلامی-ایرانی پیشرصفارهرندی: الگوی پیشرفت تابع گفتمان عدالت محوری است
صفارهرندی الگوی پیشرفت تابع گفتمان عدالت محوری است مشهد - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت الگوی پیشرفت در کشور ما تابع گفتمان عدالت محوری مبتنی بر ارزشهای اصیل انقلابی و اسلامی است و این امر باید به عنوان مهمترین محور الگوپذیری در جامعه نهادینه شود محمدحسین صفارهرندی سالگوی پیشرفت باید برگرفته از گفتمان انقلاب و مبتنی بر ظرفیت های داخلی باشد
صفارهرندی الگوی پیشرفت باید برگرفته از گفتمان انقلاب و مبتنی بر ظرفیت های داخلی باشد خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این که برای اجرای قانون الهی الگوی توسعه باید متاثر از گفتمان اسلامی و انقلابی باشد گفت در مسیر پیشرفت باید ضمن پرهیز از توسعه غربی الگوزنان ایران اسلامی الگوی همه زنان جهان هستند
امام جمعه سرپل ذهاب زنان ایران اسلامی الگوی همه زنان جهان هستند خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سرپل ذهاب در مراسم یادواره زنان شهیده این شهرستان گفت زنان ایران اسلامی الگوی همه زنان جهان هستند که افزون بر ایثار آفرینی و انتخاب مسیر شهادت با تربیت فرزندانی موفق توانسته اند کشورمان رهمايش سبک زندگي اسلامي در دهه پيشرفت و عدالت برگزار ميشود
۱ شهريور ۱۳۹۳ ۱۷ ۳۳ب ظ معاون دانشگاه پيام نور قم همايش سبک زندگي اسلامي در دهه پيشرفت و عدالت برگزار ميشود معاون دانشگاه پيام نور قم از برگزاري همايش سبک زندگي اسلامي در دهه پيشرفت و عدالت در مهر ماه امسال خبر داد به گزارش خبرگزاري موج محمد علي حسيني در گفتوگو با خبرنگارانرئیس شورای اسلامی شهر دوگنبدان: تضارب افکار در رسانهها باعث پیشرفت کشور میشود
رئیس شورای اسلامی شهر دوگنبدان تضارب افکار در رسانهها باعث پیشرفت کشور میشودرئیس شورای اسلامی شهر دوگنبدان گفت تضارب افکار حتی در رسانهها سبب پیشرفت و توسعه یک کشور میشود به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران محمود اسدپور عصر امروز در گفتوگو با خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبتمعاون دانشگاه پیام نور قم: همایش سبک زندگی اسلامی در دهه پیشرفت و عدالت برگزار میشود
معاون دانشگاه پیام نور قم همایش سبک زندگی اسلامی در دهه پیشرفت و عدالت برگزار میشودمعاون دانشگاه پیام نور قم از برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی در دهه پیشرفت و عدالت در مهر ماه امسال خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد علی حسینی ظهر امروز در گفتوگو با خبرنگاران با اشارهآیتالله استادی: منش و سیره ائمه معصومین(ع) بهترین الگوی زندگی اسلامی است
آیتالله استادی منش و سیره ائمه معصومین ع بهترین الگوی زندگی اسلامی استعضو مجلس خبرگان رهبری سیره ائمه معصومین ع را از مأخذ اصلی در شناخت الگوی زندگی اسلامی بیان کرد به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد آیتالله رضا استادی صبح امروز در نهمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شمعاون مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان غربی مطرح کرد ارائه الگوی لباس اسلامی و ایرانی به جوانان
معاون مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان غربی مطرح کردارائه الگوی لباس اسلامی و ایرانی به جوانانمعاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت الگوی لباس اسلامی و ایرانی باید در آذربایجان غربی به جوانان ارائه شود منوچهر زادعلی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشارانقلاب اسلامی الگوی جدیدی به دنیا ارائه کرد
معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان انقلاب اسلامی الگوی جدیدی به دنیا ارائه کرد خبرگزاری پانا فیروزی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان گفت انقلاب اسلامی الگوی جدیدی به دنیا ارائه کرد ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۳ مرداد ساعت 10 00 به گزارش خبرگزاری پانا معامنش و سيره ائمه معصومين بهترين الگوي زندگي اسلامي است
۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ۱۵ ۲۶ب ظ عضو مجلس خبرگان رهبري در شهرکرد منش و سيره ائمه معصومين بهترين الگوي زندگي اسلامي است آيتالله استادي سيره ائمه معصومين عليهمالسلام را از مأخذ اصلي در شناخت الگوي زندگي اسلامي بيان کرد به گزارش خبرگزاري موج عضو مجلس خبرگان رهبري در نهمين نشست تخصصيرجایی و باهنر بهترین الگوی خدمتگزاری جامعه اسلامی هستند
استانها شمال مازندران یونسی رجایی و باهنر بهترین الگوی خدمتگزاری جامعه اسلامی هستند ساری - خبرگزاری مهر معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت شهیدان رجایی و باهتر بهترین الگوی خدمتگزاری به جامعه اسلامی هستند به گزارش خبرنگار مهر علیرضا یونسی شامگاه یکشبنه در جلسه ستا-
سیاسی
پربازدیدترینها