تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798741025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همدستی گوگل و BBC برای حذف اخبار دروغ/ انحصار رایتل تمام شد/ رئیس‌جمهور پیگیر شبکه ملی اطلاعات است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مروری بر گزیده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات ۱ شهریور؛
همدستی گوگل و BBC برای حذف اخبار دروغ/ انحصار رایتل تمام شد/ رئیس‌جمهور پیگیر شبکه ملی اطلاعات است
وزیر ارتباطات: هنوز از عملکرد یک ساله خود راضی نیستم، گوگل کودکان زیر ۱۳ سال را هم هدف گرفت، کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تشکیل شد، افتتاح «نسل سوم» تلفن همراه در هفته جاری، معرفی ۲ میان رده جدید از سری L در مراسم IFA توسط ال جی و... مهمترین عناوین فناوری اطلاعات امروز بود.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات فناوری اطلاعات در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان علاقمند به حوزه فناوری اطلاعات در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات را هر شب در قالب یک بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.







وزیر ارتباطات: هنوز از عملکرد یک ساله خود راضی نیستم


تسنیم/ وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه آنچه را که امروز به عنوان عملکرد یکساله اعلام کردیم، رضایت خودمان را هنوز جلب نکرده است، گفت: پیگیر پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به استان‌ها هستیم. محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح 150 پروژه ICT استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آنچه را که امروز به عنوان عملکرد یکساله اعلام و افتتاح کردیم، رضایت خودمان را هنوز جلب نکرده است، گفت: فکر می‌کنیم که ICT بایستی سهم بیشتری در کشور داشته باشد و به عنوان پیشران توسعه همه جانبه تمامی کشورها مطرح است.

وی تصریح کرد: اینکه دولت شعار هفته دولت را آرامش و امید انتخاب کرده یعنی ما هم امیدواریم با کمک مردم کارهای بزرگی انجام دهیم و تسهیلاتی ایجاد کنیم که آرامش در زندگی‌شان برقرار گردد. او افزود: همچنین موافقتنامه‌ای که امروز بین پست و استانداری امضا شد، بستر خوبی ایجاد می‌کند که با اطلاعات مشخص شده پیش زمینه‌های دولت الکترونیک ایجاد شود. وزیر ارتباطات گفت: در آینده نزدیک گروهی را جهت بررسی توانمندی‌ها و زیرساخت‌های استان خواهیم فرستاد و ان شاءالله تا یک ماه آینده با استانداری چارچوب توسعه ICT در استان را تدوین خواهیم کرد.

واعظی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری (حفظه اله) گفت: آنچه که برای ما در این بخش مهم است، جلب مشارکت گسترده مردم در سرمایه‌گذاری ICT است و دوم آنکه دولت به دنبال تصدی‌گری نباشد؛ سوم هم آنکه پژوهش در فناوری اطلاعات را در کشور بومی کنیم که با توجه به توانمندی‌های نخبگان و دانشگاهیان می‌توانیم در این بخش موفق باشیم.

وی اظهارکرد: همه ما مسئول هستیم به بخش اشتغالزایی کمک کنیم و اشتغالزایی با رونق اقتصادی مهیا خواهد شد. همچنین تولید محتوای بومی یکی از زمینه های اشتغالزایی است که وزارت ارتباطات از آن حمایت می‌کند. وزیر ارتباطات درپایان تصریح کرد: تصمیم دولت بر این است که پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به استان‌ها را پیگیری و اجرا کند که خوشبختانه در این استان پروژه‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

بررسی شبکه ملی اطلاعات در شورای معین فضای مجازی/ تعیین نحوه اجرای پروژه در این هفته


مهر/ مدل اجرا و زمان بندی شبکه ملی اطلاعات تاکنون در یکی از جلسات شورای معین مرکز ملی فضای مجازی مطرح و بررسی شده است. ادامه بررسی این پروژه در جلسه روز سه شنبه شورای معین نیز انجام می شود که در نهایت پس از نهایی شدن گزارش کار، این پروژه برای بررسی و تصویب نهایی به شورایعالی فضای مجازی ارائه خواهد شد.

اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی به همراه اعضای حقوقی این شورا یا نمایندگان ثابت معرفی شده از سوی آنها اعضای شورای معین را تشکیل می دهند که این شورا با استفاده بهینه از وقت جلسات شورای عالی و تمرکز زمان جلسات و مسایل اساسی ایجاد شده است.

به گزارش مهر/ از اولین تعریف شبکه ملی اطلاعات بیش از 9 سال می گذرد و تاکنون برنامه زمان بندی منسجمی برای نهایی شدن این پروژه و کاربردی شدن آن اعلام نشده است. قرار است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر مبنای مصوبه شورایعالی فضای مجازی، این پروژه را تا پایان برنامه پنجم توسعه عملیاتی کند. وزیر ارتباطات چندی پیش این پروژه را زیرساخت توسعه ارتباطات کشور عنوان کرد و گفت: برنامه های زمان بندی این پروژه مشخص شده و در انتظار برگزاری جلسه شورایعالی فضای مجازی از سوی رئیس جمهور هستیم تا این گزارش را ارائه کنیم.

گوگل کودکان زیر ۱۳ سال را هم هدف گرفت


تسنیم/ منابع خبری با تأکید بر اینکه تصمیمات جدید گوگل برای آزادسازی دسترسی کودکان زیر ۱۳ سال به خدماتش است، گفته‌اند که این غول اینترنتی قانونش را عوض می‌کند. بزرگترین موتور جست‌وجوی جهان درصدد اجرای تصمیماتی برای آزادسازی دسترسی افراد زیر 13 سال به خدمات خود است.

هم‌اکنون گوگل اجازه دسترسی کودکان زیر 13 سال به سرویس‌های خود را نمی‌دهد اما گزارش‌های منتشره جدیدی می‌گوید که این شرکت دنبال روشی برای قانونمند کردن دسترسی کودکان به سرویس‌هایی نظیر جی‌میل است.

ظاهرا قرار است این کار از طریق حساب‌های ویژه‌ای صورت گیرد که با در اختیار داشتن داشبوردی امکان نظارت والدین را بر فعالیت‌های آنلاین کودکان فراهم کند. در حال حاضر با پرسیدن تاریخ تولد، اجازه استفاده از سرویس‌ها را به کاربران زیر 13 سال نمی‌دهد. فیس‌بوک هم دیگر شرکتی است که دسترسی به شبکه اجتماعی خود را برای کودکان زیر 13 سال محدود کرده است.

همدستی گوگل و بی بی سی برای حذف اخبار دروغ


مهر/ مدتی است که قانون جدیدی با عنوان حق فراموشی در گوگل اعمال می شود اما اخیرا این قانون به کمک سایت هایی مانند بی.بی.سی شتافته تا بتوانند دروغ هایی که با مضامین مختلف منتشر کرده اند را برای همیشه از صفحه سرچ گوگل حذف کنند.

در ماه های اخیر، قانونی با عنوان "حق فراموشی" به وجود آمده که موتور سرچ گوگل بنا به این قانون موظف است تا لینک های درخواستی اشخاص و افراد مختلف را حذف کند. تصویب این قانون جدید با درخواست های باورنکردنی از سوی کاربران مواجه شد به طوری که گوگل در حدود 91 هزار درخواست برای حذف 328 هزار صفحه وب دریافت کرده است. در این میان مقامات عالی رتبه اتحادیه اروپا نیز بی نصیب نمانده و دستورات متعددی را برای حذف صفحات مختلف به گوگل ارسال کرده اند زیرا گاهی اوقات سخنان و اخبار خوشایندی از آنها منتشر نشده است.

اما اکنون خبر جدیدی مبنی بر حذف لینک های متعددی از بی.بی.سی خبرساز شده است. پس از حذف لینک های مذکور سایر اطلاعاتی که مربوط به صفحات و لینک های مرتبط باشند نیز از جستجوی گوگل حذف می شوند. در صورتی که بعضی از صفحات نیز در سرچ نشان داده شوند، کاربران با ارجاع این لینک به گوگل می توانند دامنه جدیدی از حذف را درخواست کنند.

مطالب حذف شده اخبار مختلفی از سراسر دنیا و تاریخ های مختلف را شامل می شدند:" از ساخت بمب در ایرلند، اخبار اقتصادی که با نام نویسنده بخصوصی در بخش وبلاگ بی.بی.سی نوشته شده بودند، مطالبی در رابطه با اخبار تیراندازی در امریکا، آمار مرگ و میر شهروندان امریکا، اخباری در رابطه با سونامی آسیا، گزیده های مطالبی از ترورهای مختلف القاعده تنها بخشی از اخباری بودند که بی.بی.سی دیگر به آنها احتیاج نداشته و درخواست حذف را صادر کرد."

جیمیل روی اندروید تحقیر شد


تسنیم/ محققان دانشگاه کالیفرنیا با راهکاری ساده توانستند، سرویس ایمیل گوگل را روی اندروید هک کنند و یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های کاربردی اندروید را تحقیر کنند.تیمی تحقیقاتی برگرفته از دانشکده مهندسی دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از راهکار بدل توانسته‌اند به مخرب بودن جیمیل پی ببرند و آن را در اکثر موارد از منظر امنیتی ضعیف ارزیابی کنند. این گروه که درصدد کشف ضعف و حفره‌های سیستم عامل‌هایی نظیر IOS و ویندوز فون هم هست، این بار به سراغ اندروید رفته و به این نتیجه رسیده که روش تست نفوذ روی هفت برنامه کاربردی اندروید در 82 تا 92 درصد موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

مهم‌ترین برنامه کاربردی که در اکثر موارد با تستی ساده شکست خورده و هک شده، جیمیل بوده است. آمازون هم با نرخ موفقیت 48 درصدی، جزو ایمن‌ترین برنامه‌های محبوب اندرویدی‌ها بوده اما نه به معنای امنیت کامل بلکه نرخ نفوذ آن کمتر از دیگر برنامه‌ها بوده است.

روش کار هم استفاده از بخش خالی حافظه جهت ارسال برنامه‌ای کاربردی بوده که در عمل بدافزاری بیش نبوده است. کاربران با نصب این برنامه امکان بهره‌برداری از فضای خالی حافظه و مدیریت روی دیگر برنامه‌های اجرایی را به دست می‌آوردند.

بنابراین زمان استفاده از جیمیل کشف می‌شده و به محض اینکه نام کاربری و رمز عبور توسط کاربران وارد می‌شده، نسخه‌ای از اطلاعات به شکل مخفیانه در اختیار هکرها هم قرار می‌گرفته است. این تلاش در 92 درصد موارد، موفق واقع شده است. محققان گفته‌اند که چنین راهکاری در سیستم‌ عامل‌های دیگر هم قابل انجام است.

تمبرهای سوئیس اینترنتی می شوند


مهر/ شهروندان سوئیسی از اول سپتامبر برای ارسال نامه های خود نیازی به مراجعه حضوری به ادارت پست ندارند و با دریافت کد تمبرهای اینترنتی می توانند نامه های خود را داخل صندوق های پست قرار دهند. از اول سپتامبر سال 2014 میلادی (اوایل شهریورماه) شهروندان سوئیسی به سادگی و بدون اینکه در ادارت پست حضور پیدا کنند، می توانند از تمبرهای اینترنتی بهره مند شوند.

برای دریافت کد مورد نظر بایستی به سایت اداره پست یا به شماره مشخصی که از سوی اداره پست اعلام شده، پیامکی با کلمه" تمبر" ارسال کرده سپس با پرداخت آنلاین هزینه تمبر می توان کد مورد نظر را به صورت پیامک روی تلفن همراه دریافت کرد. مشتریان می توانند کد مورد نظر را روی بسته یا نامه خود درج کرده و آن را پست می کنند.

این ابتکار اداره پست سوئیس می تواند نیاز مشتریان به پست نامه ها در 24 ساعت شبانه روز را پاسخگو باشد. اما باید توجه داشت که کد مورد نظر تنها تا 10 روز دارای اعتبار است . قیمت خرید آنلاین این تمبر 1.20 فرانک سویس برابر با 0.99 یورو خواهد بود.

"ناتالی فولای"، یکی از مدیران پست سوئیس گفت:"راه اندازی سیستم خرید آنلاین تمبر هرگز به معنای پایان دوران خرید تمبر به صورت فیزیکی و ارسال مرسولات نیست و ما با راه اندازی این سیستم تنها به دنبال آسایش و رفاه بیشتر شهروندانمان بوده ایم. خرید تمبر آنلاین برای اشخاصی مناسب و بهینه است که دارای مشغله بسیار بوده و زمان کافی برای حضور فیزیکی در ادارت پست را ندارند."

انحصار رایتل تمام شد/ نسل سوم در چنته همه اپراتورها


تسنیم/ انحصار رایتل در خدمات نسل سوم بعد از طی مسیری طولانی و پر افت و خیز، سرانجام امروز به اتمام رسید و دست اپراتورهای دیگر برای رقابت واقعی باز شد. امروز و سرانجام بعد از طی شدن پروسه‌ای طولانی مدت و البته کمی ابهام برانگیز، انحصار رایتل به اتمام رسید.

انحصاری که به قول اظهارات مدیر عامل همراه اول در مهرماه سال گذشته، قرار بود دو ساله باشد اما اکنون پس از 6 سال این دوره انحصار هنوز تمام نشده است. پروانه اپراتور سوم در تاریخ 15 دی ماه سال 88 به شرکت ارتباطات شمس تامین نوین (تامین تلکام) واگذار شد.

طبق یکی از بندهای این پروانه (20-1)زمان لازم‌الاجرا شدن بعد از صدور گواهی عدم تداخل فرکانسی از سوی سازمان رگولاتوری و پرداخت مبلغ اولیه حق‌الامتیاز صدور پروانه از سوی دارنده پروانه، باید صورت می‌گرفت. اگر زمان لازم‌الاجرا شدن پروانه رایتل را هم‌زمان با آغاز بهره‌برداری تجاری این اپراتور (خرداد ماه سال 90) در نظر بگیریم، باز هم به تأخیر یک سال و سه ماهه در پایان یافتن انحصار این اپراتور می‌رسیم.

البته مدیر عامل وقت این شرکت در اظهاراتی تعجب برانگیز گفته بود که زمان اجرایی شدن پروانه رایتل 15 ماه پس از واگذاری نخستین سیم‌کارت‌های این اپراتور (اولین سیم‌کارت دی ماه 90 واگذار شد) بوده است! با تمامی این تفاسیر و سوالاتی که هنوز جواب مشخصی برای آنها نیست، محافظ رایتل امروز برداشته شد و طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پایان انحصار برای این شرکت مصادف با ورود دیگر اپراتورها همچون ایرانسل و همراه اول در خدمات‌دهی نسل‌های سوم و بالاتر خواهد بود.

کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تشکیل شد


مهر/ معاون دولت الكترونيكي سازمان فناوري اطلاعات ايران تشکیل کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اقدامی در خور تقدیر از سوی دولت عنوان کرد و گفت: با اجرايي شدن اين قانون و تلاش كميسيون در جهت تحقق حق دسترسي مردم به اطلاعات، شاهد شفافيت فعاليت دولت و پاسخگويي بيشتر دولت خواهیم بود.

با بیان اینکه با دستور رئيس جمهور كميسيون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات تشكيل و اولين جلسه اين كميسيون در 27 مرداد ماه با حضور اعضاء برگزار شد اظهار داشت: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ششم دی ماه سال 87 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و با ایراد شورای نگهبان درخصوص لزوم اخذ مجوز دستگاههای ذیل نهاد رهبری برای انتشار اطلاعات به مجمع ارجاع و با الحاق تبصره ذیل ماده (10) که اذن مقام معظم رهبری را برای انتشار اطلاعات این دستگاه ها لازم دانسته در 31 مردادماه سال 88 تصویب و البته از سوی دولت وقت با تأخیر ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه این قانون نیازمند تدوین و تصویب سه آیین نامه اجرایی است گفت: آیین نامه اجرایی ماده (8) در خصوص شیوه درخواست دسترسی به اطلاعات و ارائه پاسخ که این آیین نامه باید توسط کمیسیون تدوین شود؛ همچنین آیین نامه اجرایی ماده 18 در خصوص تشکیل کمیسیون با وظائف، نحوه تشکیل جلسات و اداره آن و وظایف دبیرخانه توسط کمیسیون و نیز آیین نامه اجرایی قانون مربوط به ماده  23 این 3 آیین نامه را تشکیل می دهند. معاون دولت الكترونيكي سازمان فناوري اطلاعات ايران گفت: در حال حاضر دو آیین نامه از این قانون تدوین شده و پس از نهایی شدن آیین نامه سوم به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

باقری اصل افزود: رکن اجرایی این قانون کمیسیون مربوطه است که در آن رئیس کمیسیون، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اعضای دیگر شامل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، دیوان عدالت اداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت اطلاعات و وزارت دفاع هستند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات وظیفه این کمیسیون را حمایت از آزادی اطلاعات و دسترسی همگانی به اطلاعات موجود در مؤسسات عمومی و مؤسسات خصوصی که خدمات عمومی ارائه می دهند، تدوین برنامه های اجرائی لازم در عرصه اطلاع رسانی و نیز نظارت کلی بر حسن اجراء عنوان کرد و گفت: رفع اختلاف در چگونگی ارائه اطلاعات موضوع این قانون از طریق ایجاد وحدت رویه، فرهنگ سازی و ارشاد و ارائه نظرات مشورتی از دیگر وظایف این کمیسیون را تشکیل می دهند.

وی گفت: این قانون دارای خلاصه مفاد ذیل است:
1  تعاریف: اطلاعات- اطلاعات عمومی- اطلاعات شخصی- موسسات عمومی- موسسات خصوصی
2 هر شخص ایرانی حق دسترس به اطلاعات عمومی دارد مگر منع قانونی
3 ممانعت از پخش اطلاعات تغییر یافته
4 ممنوعیت افشاء منابع اطلاعاتی اشاعه دهندگان
5 در دسترس قراردادن اطلاعات موضوع قانون به طور عادلانه
6 درخواست تنها توسط شخص یا وکیل قانونی
7 عدم اخذ دلیل تقاضای دسترسی
8 پاسخ به درخواست دسترسی به اطلاعات در حداکثر 10 روز- لزوم تدوین ایین نامه توسط کمیسیون
9 پاسخ به درخواست دسترسی به صورت کتبی یا الکترونیک
10 انتشار اطلاعات عمومی
11 ممنوعیت طبقه بندی مصوباتی که موجد حق یا تکلیف عمومی است
12 گزارش انتشار به کمیسیون
13 عدم دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده
14 رد درخواست اطلاعات مربوط به حریم خصوصی یا حاصل از هتک حریم خصوصی
15 منع افشای اطلاعات شخص  ثالث و استثنای آن
16 عدم ارائه اطلاعات به دلیل خطر جانی و مالی برای دیگری
17  عدم ارائه اطلاعات به دلایل موجه: سلب منیت عمومی- ادله جرم-...
18 تشکیل کمیسیون- تدوین آیین نامه اجرایی کمیسیون توسط کمیسیون
19 همکاری دستگاه ها با کمیسیون
20 گزارش هرساله کمیسیون به رئیس جمهور و مجلس
21 حق تکذیب کذب واخذ خسارات بر  اساس مسئولیت مدنی
22 مجازات عدم اجرای قانون: معاونت از دسترسی- اختلال در کار کمیسیون یا اطلاع رسانی- امحاء- عدم رعایت مهلت های مقرر
23 تدوین آیین نامه اجرایی ماده 23 قانون (در کمیسیون فرعی فرهنگی دولت با 8 پیشنهاد وزارت ارتباطات نهایی شد)

مدير سابق دفتر فناوري هاي نوين مركز پژوهش هاي مجلس تشكيل اين كميسيون را گام مؤثري در تحقق اصول قانون اساسي،سياست هاي كلي نظام و اهداف عالي نظام مقدس جمهوري اسلامي در مقابله با فساد عنوان و اظهار امیدواری کرد با اجرايي شدن اين قانون و تلاش كميسيون در جهت تحقق حق دسترسي مردم به اطلاعات، موجب شفافيت فعاليت دولت و پاسخگويي بيشتر دولت شود.

افتتاح «نسل سوم» تلفن همراه در هفته جاری/ رئیس‌جمهور پیگیر شبکه ملی اطلاعات است


تسنیم/ وزیر ارتباطات از افتتاح نسل سوم تلفن همراه در هفته دولت خبر داد و گفت: در این نسل از تلفن همراه دسترسی به اینترنت ارزان‌تر و راحت‌تر خواهد بود. از آغاز به کار نسل سوم تلفن همراه در سایر اپراتورها در هفته جاری خبر داد و گفت: ان‌شاءالله در هفته دولت نسل سوم اپراتورهای تلفن همراه رونمایی می‌شود.

وی افزود: نسل سوم نسبت به دو نسل قبلی از کارآیی بیشتری برخوردار است و در آن اینترنت ارزان‌تر و دسترسی به آن آسان‌تر است. وزیر ارتباطات با بیان "ما تلاش داریم شبکه ملی اطلاعات را به سرانجام برسانیم" گفت: رئیس‌جمهور پیگیر هستند و امیدواریم در صورت تأمین بودجه تا پایان سال 94 این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم. واعظی تصریح کرد: این پروژه بزرگی است و مورد نیاز کشور بوده و بنابراین تلاش می‌کنیم در اسرع وقت این نیاز را تأمین کنیم.

11 پروژه موبایلی افتتاح می شود/ سامانه ارائه خدمات محتوا برای نسل 3


مهر/ همراه اول از افتتاح ۱۱ پروژه بزرگ ملی با سرمایه گذاری ۱۴۲۰ میلیارد تومانی در هفته دولت خبر داد. همزمان با هفته دولت، اپراتور همراه اول 11 پروژه مخابراتی را سرمایه گذاری 1420 میلیارد تومان افتتاح می کند.

افتتاح پروژه توسعه شبکه SMS، افتتاح پروژه توسعه ظرفیت شبکه دیتا نسل 2.75 ، افتتاح پروژه توسعه ترانزیت در 10 نود، افتتاح پروژه فاز یک توسعه شبکه سویئچ در 46 نود 31 استان کشور، افتتاح پروژه توسعه SG در 8 مرکز، افتتاح پروژه راه اندازی 28 مرکز BSC و افزایش ظرفیت BSCهای شبکه در کشور از جمله این پروژه ها خواهد بود.

همراه اول از افتتاح پروژه نوسازی در شهرهای تبریز، تهران، بندرعباس، بوشهر، کیش، قشم، عسلویه، آبادان، خرمشهر، بندرماهشهر و کنگان به تعداد 2120 سایت BTS، افتتاح پروژه راه اندازی 900 سایت BTS جدید به منظور ارتقا پوشش، ظرفیت و کیفیت شبکه در کشور، راه اندازی سامانه ارائه خدمات محتوا برای نسل 3 و توسعه مرکز داده شبکه IT در هفته دولت امسال خبر داده است.

"پروانه" و "مجوز" این هفته به ایرانسل و همراه اول می‌رسد


تسنیم/ ارائه مجوز آزمایشی نسل سوم و تأکید وزیر ارتباطات بر به سرانجام رسیدن مذاکرات با یکی از اپراتورها در این زمینه، دریافت پروانه نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی توسط ایرانسل را در هفته دولت مسجل کرد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی 18 روز پیش با ارائه مجوز آزمایشی نسل سوم ارتباطات به شرکت خدماتی ایرانسل، نوید ورود اپراتورهای بزرگ کشور به خدمات‌دهی در این عرصه که سال‌ها به دلیل انحصار موجب تضعیف شده بود، را داد. البته انتظار می‌رفت که با اتمام انحصار رایتل، تمامی اپراتورها با وقفه بلند مدتی که در ارتباط با ورود به نسل سوم داشتند بتوانند در این عرصه نقش بازی کنند اما عملا مجوز پایلوت به ایرانسل داده شد.

دلیل مسئولان رگولاتوری هم در چنین انتخابی، قبول بی چون‌وچرا مصوبه 186 کمیسیون تنظیم مقررات بوده است؛ این مصوبه ملزوماتی را برای ارتقا خدمات اپراتورها به نسل‌های سوم و بالاتر از جمله ارائه رومینگ ملی و ترابردپذیری در نظر گرفته است.

رییس رگولاتوری (سازمان تنظمی مقررات و ارتباطات رادیویی) روز ارائه مجوز پایلوت به ایرانسل برای ارائه خدمات نسل سوم آزمایشی در دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت، الزهرا، تربیت مدرس و ساختمان نهاد ریاست‌جمهوری عنوان کرد که برای ارائه این مجوز بالغ بر 30 جلسه هماهنگی با مسئولان ایرانسل و 40 جلسه داخل سازمانی داشته‌ایم در حالیکه همراه اول تنها در سه جلسه توجیه مصوبه 186 شرکت کرده است. وزیر ارتباطات هم در همان مراسم اعلام کرد که تمایل ایرانسل برای دریافت مجوز نسل‌های سوم و بالاتر بیشتر از همراه اول بوده است.

البته مسئولان اپراتور اول ارتباطی هم دست روی دست نگذاشتند و سعی کردند کوتاهی خود را با رایزنی‌های فشرده جبران کنند. در همین راستا وزیر ارتباطات در بیست سالگی ورود موبایل به کشور و در مراسمی که همراه اول تدارک دیده بود، گفت: به محض اتمام مذاکرات با همراه اول، مجوز راه‌اندازی آزمایشی نسل‌های سوم و بالاتر را به آن می‌دهیم. واعظی همچنین درباره این موضوع به تـسنیم گفت: امیدواریم تا شهریور کارها به گونه‌ای پیش رود که بتوانیم به هر دو اپراتور ایرانسل و همراه اول پروانه نسل‌های بالاتر ارتباطی را ارائه کنیم.

اما وزیر ارتباطات هفته گذشته در حاشیه افتتاح طرح‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ارتباط با ارائه مجوز ورود به نسل‌های بالاتر توسط همراه اول عنوان کرد: در ساعاتی که افتتاح طرح‌ها صورت می‌گرفت، معاونین رییس سازمان تنظیم مقررات در حال مذاکره با اپراتورها بودند. وی افزود: اکنون مذاکرات ما با یکی از اپراتورها نهایی شده و با اپراتور دیگر هم مذاکرات نسبتا خوب پیش می‌رود و شاید بتوان گفت حدود 70 تا 75 درصد کار در این زمینه انجام شده است.

حال با توجه به اینکه واعظی امروز (شنبه) از رونمایی پروانه نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی در هفته جاری (هفته دولت) خبر داده و مذاکرات با یکی از اپراتورها را قطعی دانسته است، باید گفت که مجوز پایلوت ایرانسل در این نسل هم‌زمان با هفته "آرامش و امید"، پروانه می‌شود. یکی از مسئولان رگولاتوری نیز در گفت‌وگویی با تسنیم عنوان کرد که هم‌زمان با ارائه پروانه نسل‌های بالاتر ارتباطی به ایرانسل، احتمالا مجوز اولیه به همراه اول نیز داده می‌شود.

انتظار می‌رود با توجه به سرمایه‌گذاری 3 هزار و300  میلیارد تومانی اپراتورها حول توسعه خدمات نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی که مدیر عامل مخابرات ایران آن را مطرح کرده است، مشترکان شهرهای بزرگ بتوانند از مهرماه نسل سوم را به مرور روی موبایل‌های خود دریافت کنند.

یکسان‌سازی کدهای تلفنی کردستان از 5شهریور


مهر/ در راستای اجرای طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی در هر استان، تغییر کدهای استان کردستان به عنوان نوزدهمین استان در دستور کار شرکت مخابرات قرار گرفت. طرح یکسان سازی کدهای تلفن در استانهای کشور از اردیبهشت ماه در حال اجرا است و تاکنون این طرح در 18 استان کشور به اجرا درآمده است؛ براساس برنامه زمان بندی شرکت مخابرات ایران تا مهرماه امسال تغییر کدهای تلفنی در 31 استان کشور اتفاق می افتد و کدهای تلفنی در کشور به 31 کد کاهش می یابد.

كاهش هزينه تماس بين مشتركان توابع استان با مراكز استان و بالعكس، اختصاص يك شماره منحصر به فرد به مشتركان در كل استان، جلوگيري از تداخل در فايل هاي شارژينگ و Caller-ID از مزاياي طرح یکسان سازی کدهای تلفنی در هر استان است. در ادامه اجرای این طرح، کد استان کردستان از پنجم شهریورماه تغییر می یابد و شماره های این استان 8 رقمی خواهد شد.

کد این استان با کاهش از 4 به 3 رقم از ساعت 22 شب پنجم شهریورماه از 0871 به 087 تغییر می‌یابد. با اجرای این طرح، شهروندان کردستانی از هر نقطه استان می‌توانند با قیمت هر دقیقه 30 ریال ارتباطات تلفنی خود را برقرار کنند.

تعرفه مکالمه همراه اول برای حجاج تمتع اعلام شد/ پیامک ۲۰۰ تومان


تسنیم/ حجاج بیت‌الله الحرام امسال فقط با دقیقه‌ای ۶۰۰ تومان می‌توانند با ایران مکالمه کنند. با تعرفه‌های جدید همراه اول، حجاج بیت‌الله الحرام امسال فقط با دقیقه‌ای 600 تومان می‌توانند با ایران مکالمه کنند.

براساس طرح تخفیفی همراه اول، تماس حجاج با سیم‌کارت‌های همراه اول به مقصد ایران و کشور عربستان دقیقه‌ای 600 تومان، دریافت تماس دقیقه‌ای 700 تومان و ارسال هر پیامک 200 تومان هزینه خواهد داشت. این تخفیف ویژه که از امروز در نظر گرفته شده تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت.

همراه اول با اشاره به مزیت‌های استفاده از سیم‌کارت‌های این اپراتور در ایام حج، دریافت رایگان پیامک و امکان انتقال شارژ آسان را از عمده‌ترین مزایای این سیم‌‌کارت‌ها عنوان کرده است.

اپراتور اول با تأکید بر اینکه برخلاف شایعات موجود، روشن کردن تلفن همراه در کشور عربستان هیچگونه هزینه‌ای ندارد، بیان داشته حجاج گرامی می‌توانند هرگونه اطلاعات تعرفه‌ای رومینگ بین‌الملل را از طریق پورتال این شرکت و سامانه پیامکی 8070 دریافت کنند.

معرفی ۲ میان رده جدید از سری L در مراسم IFA توسط ال جی
دیجیاتو/ مراسم IFA بستری است برای تمام شرکت کنندگان تا آخرین محصولات خود را به طور رسمی معرفی کنند. ال جی هم از این قاعده مستثنا نیست و طبق خبری که دفتر ال جی برای ما ارسال کرد، این شرکت قصد دارد ۲ تلفن هوشمند میان رده از سری ال را در این همایش به معرض نمایش بگذارد.

به طور کلی سری ال در تلفن های هوشمند ال جی جزو دستگاه های میان رده این شرکت محسوب می شوند و از سخت افزار متوسط و قیمتی مقرون به صرفه برخوردار هستند. اما دو موبایل جدید در این سری به نام های L Bello و L Fino نسبت به قبل کمی متفاوت و شاید گفت به نوعی پسر عموهای جی۳ شناخته می شوند؛ چرا که علاوه بر تشابه امکانات، از نظر ظاهری هم بسیار به این پرچمدار شبیه هستند. سخن را کوتاه کرده و شما را به مطالعه بیانیه خبری دفتر ال جی دعوت می کنیم.






گوشی‌های جدید L Fino و L Bello امکانات تجربه کاربری پیشرفته‌، دوربین‌های برتر و پردازنده چهارهسته‌ای قدرتمند را با قیمت مناسب ارائه می‌دهند. ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) دو مدل از جدیدترین گوشی‌های هوشمند سری L با قیمت مقرون‌به‌صرفه را در IFA 2014 برلین پرده‌برداری خواهد کرد. گوشی‌های L Fino و L Bello جایگزین قدرتمندی برای گوشی‌های هوشمند پیشرفته هستند و برای رده سنی نوجوان و کسانی که در بازارهای نوظهورG3 برای اولین بار صاحب یک گوشی هوشمند می‌شوند عالی است. با پردازنده‌های چهارهسته‌ای پرسرعت و امکانات تجربه کاربری در گوشی پرطرفدار ال‌جی G3، ال‌جی تصمیم دارد با ارائه گوشی‌های استثنایی با قیمت استثنایی حضور گوشی هوشمند خود را در بازارهای اصلی گسترش دهد.

L Fino و L Bello از همان امضای ال‌جی در طراحی کلید پشت برخوردار هستند و به دوربین پیشرفته ۸ مگاپیکسل و امکانات تجربه کاربری اختصاصی تجهیز شده‌اند که ثبت تصاویر را راحت و سرگرم‌کننده می‌کند. تحقیقات بر روی رفتار مشتریان نشان می‌دهد که دوربین یکی از عوامل اصلی تصمیم‌گیرنده در انتخاب برای نوجوانان و افرادی است که برای اولین بار گوشی هوشمند می‌خرند. سری جدید L LG دوربین بهتری نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند در همین گروه دارد و به کاربران اطمینان می‌دهد که از تصاویر باکیفیت و شفاف که برای اشتراک‌گذاری ایده‌آل هستند بهره‌مند شوند.






قابلیت‌های برجسته در L Fino و L Bello عبارت‌اند از:
• قابلیت Touch & Shoot: به کاربران کمک می‌کند تا لحظات خاص را سریع و ساده ثبت کنند و می‌توانند با ضربه بر هر جایی روی نمایشگر فوکوس کنند و در یک مرحله تصویر را ثبت کنند.
• قابلیت Gesture Shot: به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی دست خود را در جلوی لنز دوربین باز و بسته کنند تا شمارش معکوس ۳ ثانیه‌ای قبل از فعال شدن شاتر و ثبت تصویر آغاز شود.
• قابلیت نور دوربین جلو: اندازه صفحه‌ پیش‌نمایش را کوچک و پس‌زمینه سفید را اضافه می‌کند تا در تصاویر پرتره خودتان نور ملایم‌تری داشته باشید.
• قابلیت Knock Code: کاربران می‌توانند قفل گوشی‌های هوشمند ال‌جی خود را در یک مرحله با الگوی ضربه سفارشی بر روی نمایشگر باز کنند.
• قاب Quick Circle: دسترسی آسان به کاربردهایی که بیشتر استفاده می‌کنید، مانند تماس، پیام‌رسانی، موسیقی و دوربین، را از همان پنجره و بدون باز کردن قاب را میسر می‌کند.

دکتر جونگ-سئوک پارک، رئیس و مدیرعامل شرکت ارتباطات موبایلی ال‌جی الکترونیکس، گفت: «با مشخصات فنی رقابتی و قیمت قابل خرید، ما امید بسیاری به L Fino و L Bello داریم تا بتوانند رشد موفقیت‌آمیز ما را در بازارهای نوظهور ادامه دهند. گوشی‌های سری جدید L ما نمایانگر بهترین‌های ال‌جی در طراحی، سخت‌افزار و تجربه کاربری و همین طور تعهد ما برای ارائه بهترین تجربه گوشی هوشمند به مشتریان ۳G تا حد ممکن هستند.»

ال‌جی از آغاز این ماه عرضه L Fino و L Bello را در بازارهای اصلی ۳G در امریکای لاتین آغاز می‌کند و پس از آن به کشورهای اروپایی، آسیا و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع عرضه خواهد می‌کند. قیمت و جزییات دسترسی به صورت بومی در زمان عرضه اعلام خواهد شد.






مشخصات اصلی L Fino
• تراشه : چهارهسته‌ای ۱٫۲ گیگاهرتز
• نمایشگر : ۴٫۵ اینچ ۴۸۰×۸۰۰ / ۲۰۷ پیکسل در اینچ با WVGA IPS
• حافظه : یک گیگابایت RAM / 4 گیگابایت
• دوربین : دوربین پشت ۸ مگاپیکسل/ دوربین جلو VGA
• باتری : ۱۹۰۰ میلی‌آمپر
• سیستم عامل : اندروید ۴٫۴٫۲ کیت‌کت
• اندازه : ۱۲۷٫۵ x 67.9 x 11.9 میلی‌متر
• شبکه : HSPA+ 21Mbps ۳G
• رنگها : سفید، مشکی، طلایی، قرمز، سبز (در بازارهای مختلف متفاوت است)
مشخصات اصلی L Bello

• تراشه : چهارهسته‌ای ۱٫۳ گیگاهرتز
• نمایشگر : ۵ اینچ ۴۸۰×۸۵۴ / ۱۹۶ پیکسل در اینچ با FWVGA IPS
• حافظه : یک گیگابایت RAM / 8 گیگابایت
• دوربین : دوربین پشت ۸ مگاپیکسل/ دوربین جلو یک مگاپیکسل
• باتری : ۲۵۴۰ میلی‌آمپر
• سیستم عامل : اندروید ۴٫۴٫۲ کیت‌کت
• اندازه : ۱۳۸٫۲ x 70.6 x 10.7 میلی‌متر
• شبکه : HSPA+ 21Mbps 3G
• رنگ ها : سفید، مشکی، طلایی

جاسوسی با هواپیماهای بدون سرنشین موجب اعتراض مردم کانادا شد


تسنیم/ پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان کانادا و ضبط تصاویری از زندگی مردم موجب شکل‌گیری موجی از نارضایتی‌ها در این کشور شده است. پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان کانادا موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان این کشور شده است.

حامیان حریم خصوصی با انتشار ویدئویی که شهروندان از پرواز این هواپیماها گرفته‌اند، ابراز نارضایتی کرده‌اند.

چنین روالی از سوی این هواپیماها نقض حریم خصوصی مطرح شده زیرا می‌تواند موجب شکل‌گیری این اندیشه در شهروندان مبنی بر زیر نظر قرار گرفتن آنها توسط دوربین‌های مخفی و جاسوسی شود. پلیس این کشور هم طی گزارشی از اعلام وصول بیش از ده‌ها شکایت در این زمینه از ماه مِی، خبر داده است. اما پلیس هم اطلاعی از مأموریت این هواپیماها ندارد.

اکثر کاربران در ماه حتی یک اپلیکیشن هم دانلود نمی‌کنند
زومیت/ پس از آنکه استیوجابز در تابستان ۲۰۰۸ میلادی فروشگاه اپلیکیشن‌های آیفون، اپ‌استور را معرفی کرد، دنیای اپلیکیشن‌ها شکل گرفت و اپلیکیشن‌ها با سرعت بالایی رشد کردند تا امروزه به‌عنوان نقاط قوت هر اکوسیستمی ایفای نقش کنند. براساس گزارش comScore هم‌اینک ۵۲ درصد از اوقات کاربران در تعامل با رسانه‌های دیجیتال از طریق کار با اپلیکیشن‌ها روی گجت‌ها صرف می‌شود.

همانطور که اشاره کردیم، ۵۲ درصد از وقت کاربران در تعامل با رسانه‌های دیجیتال صرف کار با اپلیکیشن‌ها می‌شود که این رقم در مقایسه با آمار ۴۰ درصدی سال گذشته‌ی میلادی رشد کرده است. در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل، WWDC 2014 که خرداد ماه سال جاری در سان‌فرانسیسکو برگزار شد، اپل خبر از درآمدی ۷۵ میلیارد دلاری از ابتدای تاسیس اپ‌استور داد که در طول این سال‌ها، ماه جولای نیز به‌عنوان بهترین ماه از نظر فروش اپلیکیشن‌ها عنوان شد.

این آمارها در حالی ارائه شده است که تقریبا بخش اعظمی از کاربران بطور میانگین تقریبا هیچ اپلیکیشنی را در ماه دانلود نمی‌کنند. براساس آمارهایی که توسط comScore منتشر شده، تنها یک سوم از کاربران تلفن‌های‌هوشمند در ماه ۱ تا ۳ اپلیکیشن دانلود می‌کنند. براساس این آمارها ۷ درصد از کاربران تلفن‌های‌هوشمند در حدود نیمی از اپلیکیشن‌ها را دانلود می‌کنند.


اپلیکیشن‌



اما چرا این آمارها نشان از عدم تمایل کاربران به خرید اپلیکیشن‌ها دارد؟ نمی‌توان غیر رایگان بودن و در واقع گران بودن را دلیل این امر عنوان کرد. از سویی دیگر بسیاری از اپلیکیشن‌ها نیز بصورت رایگان در فروشگاه اپلیکیشن‌ها قرار داده شده‌اند. از این‌رو مشکل را باید در دلایل و عوامل دیگری جستجو کرد؟ یکی از پاسخ‌ها می‌تواند عدم تمایل کاربران به داشتن شمار زیادی از اپلیکیشن‌ها باشد. کاربران تلفن‌های‌هوشمند اپلیکیشن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند و شماری از اپلیکیشن‌ها نیز کاربردهایی دارند که تمام نیازهای کاربران را پوشش می‌دهد، بطوریکه ۴۲ درصد از زمان صرف شده توسط کاربران برای کار با اپلیکیشن‌های موجود، با کار روی اپلیکیشن خاصی سپری می‌شود. این روزها اپلیکیشن‌ها و مخصوصاً بازی‌های بسیاری تولید می‌شوند، اما اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی که جریان‌ساز بوده و طرفداران خاصی را به‌خود جلب نمایند، کمتر شده است. شاید نگاهی به لیست ۲۵تایی بهترین اپلیکیشن‌ها گواهی بر این مدعا باشد، چراکه این لیست شامل نام‌هایی از فیس‌بوک، یاهو و گوگل است.

یکی دیگر از دلایل عدم دانلود اپلیکیشن‌ها را باید در سیستم ناکارآمد جستجوی فروشگاه‌های اپلیکیشن خواند. برای مثال اپ‌استور اپل سیستم جستجوی ناکارآمدی دارد و اغلب کاربران به لیست ۲۵ تایی بهترین اپلیکیشن‌ها اکتفا می‌کنند. اما بطور کلی اپل با تعریف مفهوم جدیدی در دنیای تلفن‌های‌هوشمند، خدمت بزرگی به جامعه‌ی مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کرده است.

HTC Flounder یا نکسوس 9، گواهی WiFi را اخذ کرد
تبلتی از اچ‌تی‌سی با نام Flounder که به‌نظر می‌رسد همان نکسوس ۹ گوگل است، اخیراً گواهی مربوط به WiFi را در روزهای ابتدایی ماه جاری اخذ کرده است. هرچند اطلاعاتی از مشخصات فنی این تبلت فاش نشده، اما گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه این تبلت جایگزینی برای نکسوس ۱۰ شده و صفحه‌ی نمایشی کوچکتر از ۱۰ اینچ خواهد داشت، قوت گرفته است.


HTC Flounder



پیش‌ از این نیز اطلاعاتی در مورد نکسوس ۹ منتشر شده بود که حکایت از استفاده از مشخصات فنی بالا در این تبلت ساخت اچ‌تی‌سی داشت. شنیده‌ها حکایت از این دارد که مشخصات فنی این تبلت تا حدودی نزدیک به مشخصات فنی تبلت شیلد انویدیا خواهد بود که اخیراً معرفی شده است. به‌نظر می‌رسد نکسوس ۹ نیز از پردازنده‌ی تگرا کی‌وان، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و دوربین ساخت سونی با رزولوشن ۸ مگاپیکسل بهره خواهد برد.






با توجه به اخذ گواهی WiFi توسط این تبلت، می‌توان به این نتیجه رسید که تبلت Flounder ساخت اچ‌تی‌سی یک تبلت با قابلیت WiFi بوده و همچنین از اندروید L نیز به‌عنوان سیستم‌عامل بهره می‌برد که رابط‌کاربری اچ‌تی‌سی نیز با آن همراه نخواهد شد. با توجه به دو شماره‌ی مدل برای این تبلت می‌توان به این نتیجه رسید که نسخه‌ای فقط با قابلیت WiFi‌ و دیگری با قابلیت اتصال به شبکه‌های موبایل از طریق قراردادن سیم‌کارت قابل استفاده خواهد بود. با توجه به وجود تراشه‌ی تگرا کی‌وان و همچنین استفاده از اندروید L، شاید این محصول اولین تبلت ۶۴ بیتی نکسوس خواهد بود. 




جمع بندی از سالار واعظی

انتشار اخبار در این بسته خبری لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.




















تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن