تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799007193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه‌ها نبايد ابزار سياسي جناح‌ها باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ شهريور ۱۳۹۳ (۱۶:۱۸ب.ظ)
آيت‌الله مکارم‌شيرازي: دانشگاه‌ها نبايد ابزار سياسي جناح‌ها باشد آيت‌الله مکارم‌شيرازي با بيان اينکه همه دانشگاهيان اعم از استاد و دانشجو براي ما محترم هستند ولي دانشگاهي مطلوب است که چهار شرط داشته باشد، گفت: شرط اول اين است که دانشگاه استقلال کامل داشته باشد، يعني ابزار سياسي اين جناح و آن جناح نگردد.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله العظمي ناصر مکارم شيرازي در جمع زائران در صحن جامع رضوي به بحث مشروح و جامعي درباره نهضت علمي امام صادق(ع) و آثار و برکات آن پرداخت و گفت: لازم مي‌دانم در اينجا چند جمله اي نيز درباره نهضت علمي دانشگاه خودمان عرض کنم تا با الهام از برنامه امام صادق(ع) بتوانيم راه صحيح را پيدا کنيم.
وي افزود: بدون شک دانشگاهيان اعم از استاد و دانشجو براي ما محترم هستند ولي دانشگاهي مطلوب است که چهار شرط داشته باشد. شرط اول اين است که دانشگاه استقلال کامل داشته باشد، يعني ابزار سياسي اين جناح و آن جناح نگردد، اگر خداي ناکرده دانشگاه‌هاي ما تبديل به ابزار سياسي براي يک جناح شد اعتبار و ارزش و کارآيي خود را از دست مي‌دهد.
استاد برجسته حوزه تأکيد کرد: شرط دوم اين است که غرب زده نباشد يعني فرهنگ غربي، هرگز حاکم بر دانشگاه اسلامي ما نگردد. ما ملتي هستيم با سابقه تمدن درخشان، آن روز که ما تحول علمي را در دنيا ايجاد کرديم اروپا دوران قرون وسطي خود را طي مي کرد، بنيان گزاران بسياري از علوم تجربي و طبيعي و پزشکي علماي اسلام بودند، با اين حال چرا غرب زده باشيم؟ البته از علوم ديگران بايد استفاده کنيم زيرا علم وطن ندارد، اما فرهنگ بيگانگان نبايد حاکم بر نهادهاي علمي ما گردد.
وي ادامه داد: سوم اينکه دانشگاه بايد توليد علم کند همان طور که رهبر انقلاب فرمودند، شما عزيزان دانشگاهي البته قناعت به ترجمه آثار ديگران نخواهيد کرد، ترجمه در جاي خودش خوب است ولي توليد علم وظيفه مهم ديگري است که بحمدالله در اين اواخر مي‌بينيم که دانشگاهيان ما به اين سمت و سو حرکت مي‌کنند.
آيت الله مکارم اظهار داشت: و اما شرط چهارم اين است که دانشگاه اعم از استاد و دانشجو بايد داراي ايمان و تقوا باشد، اگر خداي ناکرده پايه هاي ايمان و تقوا در دانشگاه متزلزل گردد ما غرق مشکلات فراوان خواهيم شد.
وي گفت: يک مثال ساده عرض کنم: اين کنگره آمريکا فکر مي‌کنيم افرادش تحصيل کرده نيستند، همه آنها از تحصيل کرده‌هاي بالاي مملکتشان هستند اما وقتي جنگ غزه پيش مي‌آيد و آن همه جنايات وحشتناک را اسرائيل مرتکب مي‌شود آنها به دفاع از اسرائيل بر مي‌خيزند و حتي تصويب مي‌کنند که کمک‌هاي بيشتري به اسرائيل براي اين جنايات بي سابقه يا کم سابقه بشود.
اين مفسر قرآن کريم با بيان اينکه آنها علم دارند، چيزي که ندارند ايمان و تقواست، گفت: منافع مادي براي آنها حرف اول را مي‌زند ولي استاد و دانشجوي باايمان حرف اولش اخلاق اسلامي و احترام به حقوق انسان هاست.
وي افزود: در اينجا لازم مي‌دانم به اين نکته حساس نيز اشاره کنم. همان طور که ملاحظه کرديد اکثريت نمايندگان ملت وزير علوم را نپذيرفتند، چرا؟ البته کارهاي خوب کرده، اما کارهاي نامناسبي نيز انجام داده بود. به او مهلت دادند تا اصلاح کند، متأسفانه نکرد. نمايندگان ملت گفتند حالا که اين طور است شخص ديگري بيايد تا اصلاح کند.
آيت الله مکارم شيرازي اظهار داشت: اما اين که شنيده شد بعضي در گوشه و کنار گفتند اگر ديگري هم بيايد بايد همان خط را ادامه دهد، متأسفانه اين نوعي لجاجت است مگر مي‌توان با لجاجت مملکت را اداره کرد. وقتي مي‌بينيم نقاط ضعفي در کار بوده و اکثريت نمايندگان ملت انگشت روي موارد مختلف گذاشته اند بايد بنشينيم و بررسي کنيم و اصلاح کنيم.
وي تأکيد کرد: من خوشوقت شدم که رئيس جمهور محترم گفت: به رأي مجلس احترام بگذاريد، واقعا اگر ما دموکراسي و قانون داريم بايد احترام بگذاريم معني احترام اين است که فرد بعدي که مي‌آيد بايد اصلاحاتي در دانشگاه‌ها بکند ما نبايد تعصب داشته باشيم دانشگاه قلب مملکت است همان گونه که حوزه‌هاي علميه نيز قلب مملکت است اگر قلب بيمار شود کل کشور بيمار مي‌شود.
اين مرجع تقليد شيعيان گفت: من اميدوارم اين پيامي را که در کنار مرقد ثامن الحجج علي بن موسي الرضا(عليه السلام) براي مسئولين محترم مي‌فرستم انشاءالله مورد توجه قرار بگيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن