تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799208351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجت الاسلام والمسلمین رشاد عزادار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



در غم از دست دادن پدر؛
حجت الاسلام والمسلمین رشاد عزادار شد خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در غم از دست دادن پدر گرامی خود عزادار شد.



به گزارش خبرگزاری رسا، عالم متهجّد دائم التلاوه، مروّج مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام)، حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محرم رشاد والد مکرم آیت‌الله علی‌اکبر رشاد و سردار شهید حاج صفدر رشاد، به ملکوت اعلی پیوست.  پیکر آن مرحوم، روز جمعه 31/5/1393 در قطعه‌ی والدین شهدای بهشت‌ زهرا(علیهاالسلام) به خاک سپرده شد؛ همچنین مراسم ترحیم آن فقید سعید، در تهران، روز دوشنبه سوم شهریور، ساعت 14 تا 30/15 در مسجد نور میدان جهاد، و در قم، روز چهارشنبه پنجم شهریور، ساعت 30/17 تا 19، در حسینیه‌ی شهدای خیابان صفائیه، برگزار می‌گردد.



نکاتی کوتاه درباره‌ زندگی و شخصیت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محرم رشاد:

حوزه‌های مطالعاتی: به مطالعه‌ی تفسیر، حدیث و تاریخ اسلام و اهل بیت(علیهم‌السلام) علاقه‌ی وافر داشتند؛ ایشان برخی تفاسیر مفصل، مجامع حدیثی، و کتب تاریخی را دو یا سه نوبت به‌طور کامل مطالعه کرده بودند؛ به جهت نیاز و مراجعات مردمی، تسلط خاصی بر فقه فتوایی مراجع عظام داشتند.

شخصیت: تواضع و فروتنی، صراحت لهجه در بیان اعوجاجات؛ دلسوزی و خیرخواهی نسبت به دیگران خاصه جوانان، احتراز شدید از اسراف، انگیزه‌ی مفرط و شوق وافر به ترویج مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام)، از صفات و خصائل بارز وی بود. ایشان برخی جلسات ذکر و ترویج اهل بیت(ع) را برعهده داشتند که گاه چهل تا پنجاه سال تداوم داشت. درحالی‌که در سن نودسالگی دار فانی را وداع گفتند، همچنان جوانانی در سنین بیست تا سی‌سال، به رفتار و گفتارهای او علاقه‌ی شدید داشتند.

زهد و ساده‌زیستی: ایشان طی افزون بر پنجاه سال در خانه‌ی محقری در جنوب تهران سکونت داشتند که به جهت رعایت حال مردم کم‌درآمدِ منطقه و لحاظ لزوم اجتناب از تجمل‌گرایی در زندگی روحانیت، هرگز اجازه ندادند نمای آجری قدیمی آن تغییرکند؛ و نیز طی افزون بر سی سال از نقاشی داخل ساختمان امتناع کرده بودند؛ اکنون ارزش مادی بساط منزل وی کمتر از دو میلیون تومان است.

عبادت: دهه‌ها التزام به تهجد شبانه و تلاوت قرآن و اهتمام فوق‌العاده به اوقات فضیلت نمازهای یومیه از ویژگی‌های وی بود. سال‌ها بود که ایشان همه‌ی سی شب رمضان را تا بین‌الطلوعین احیا داشتند و هیچ شبی حتی دقیقه‌ای را استراحت نمی‌کردند؛ کثیرالتلاوه بودند، در سنوات اخیر در رمضان بیش از بیست دور و در غیر آن هر ماه ده دور تمام قرآن را تلاوت می‌کردند. قبل از عارضه‌ی بیماری اخیر، وی هر دو ماه رجب و شعبان را روزه داشتند.

حمایت از انقلاب و ولایت‌مداری: در مبارزه با رژیم ستمشاهی لحظه‌ای تردید نکردند، پس از پیروزی انقلاب نیز همواره و بی‌محابا حامی انقلاب و نظام اسلامی و مروج التزام به ولایت فقیه بودند؛ تحت تأثیر و تربیت وی در میان بستگانش شهدای بسیاری تقدیم انقلاب شد؛ سردار سرتیپ هنرمند شهید حاج صفدر رشاد، معاون طرح و برنامه نیروی زمینی سپاه فرزند ایشان است.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین محرم رشاد در نود سالگی و در شب جمعه‌ی سی‌ام مرداد ماه 93، شب شهادت مولایش حضرت صادق(علیه‌السلام) که عمری به عشق او زیسته بود و تعالیمش را تعلیم و ترویج کرده بود، دار فانی را وداع گفت؛ بدین‌سان قلب مالامال از عشق به مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) و داغدار برادر و فرزند و بستگان پرشمار شهیدش از تپش افتاد. عاش سعیداً و مات سعیداً فسیُحشَرُ سعیداً.خبرگزاری رسا مصیبت وارده را به حجت الاسلام والمسلمین رشاد و دیگر بازماندگان تسلیت می گوید. /924/د102/ج



۱۳۹۳/۶/۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن