تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820455056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حکم مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد فارس امضا شده است/ تخت جمشید و پاسارگاد هیات امنایی اداره می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استاندار فارس: حکم مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد فارس امضا شده است/ تخت جمشید و پاسارگاد هیات امنایی اداره می شود خبرگزاری پانا: مدیریت هیات امنایی مجموعه تخت جمشید و پاسارگاد، امضای حکم مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اجرای 945 پروژه در هفته دولت سال جاری و عدم تعطیلی پروژه های عمرانی در استان فارس از موضوعات مهم نشست خبری استاندار فارس بود.
۱۳۹۳ شنبه ۱ شهريور ساعت 12:13



به گزارش خبرگزاری پانا، سید محمد احمدی در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه حکم بهزاد مریدی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امضا شده است، اظهار داشت: انتخاب آقای مریدی با هماهنگی نماینده ولی فقیه در فارس بوده و ما غیر از ایشان هیچ کس را بزای فرهنگ و ارشاد فارس نمی پذیریم.
استاندار فارس زمان برگزاری مراسم معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی را هفته آینده اعلام کرد و افزود: در هفته جاری به دلیل آغاز هفته دولت و افتتاح پروژه ها در شهرستان های مختلف استان نمی شود این مراسم را برگزار کرد.
وی بدون اینکه اشاره ای به نام مدیر مشخصی بکند، گفت: مشکل این است که عده ای به راحتی نمی توانند از میز و سمت خود دل بکنند که این رویکرد باید تغییر کند، زیرا اگر اینگونه بود آقای دانش منفرد به عنوان اولین استاندار بعد از انقلاب در فارس همچنان باید استاندار می ماند.
عالی ترین مقام اجرایی در فارس خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال، 945 پروژه با اعتبار یک‌هزار و 345 میلیارد تومان اعتبار در فارس آماده افتتاح است.
استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه هیچ پروژه ای در شهرستان های استان تعطیل نشده و به رغم کمبود اعتبار فعال است، تصریح کرد: نه تنها پروژه ای صنعتی بلکه پروژه های راهسازی نیز در استان با جدیت فعال است.
وی از پیشرفت های قابل توجه چندین سد از جمله سدهای نرگسی در کازرون، چشمه عاشق نیریز و سد هایقر در فیروزآباد خبر داد و افزود: خط آبرسانی 70 میلیون متر مکعب نیز در فارس توسط قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجراست که مشکلات استان را در موضوع کم آبی تا چندین سال مرتفع می کند.
استاندار فارس همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آزادراه شیراز – اصفهان به طول 220 کیلومتر گفت: با احداث آزادراه شیراز به اصفهان مسیر جنوب به شمال کشور 140 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.
وی بیان کرد: این آزادراه در عمل متوقف شده بود و برای اجرا نیازمند  یک هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار بود که با پیگیری های صورت گرفته و تزریق اعتبار به آن اخیرا فعال شده و در حال حاضر یک‌هزار دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در آن مشغول به کار است.
احمدی ادامه داد: این پروژه تا سه سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و با تزریق اعتبار امکان تسریع در آن وجود دارد.
استاندار فارس خاطر نشان کرد: در حال حاضر شاهد باز شدن درهای کشور بر روی شرکت‌های خارجی و به ویژه اروپایی هستیم و رشد بالای 200 درصدی توریسم رخ داده است؛ در فارس با وجود کمبود زیرساخت‌هایی مانند هتل و فرودگاه شاهد رزرو شدن هتل‌ها برای ماه‌های آینده هستیم.
وی تصریح کرد: در مورد زیرساخت‌ها و هتل‌ها باید رشد 1.5 درصدی در این دو حوزه رخ دهد تا ظرفیت‌های گردشگری فارس به طور کامل فعال شود.
احمدی خاطر نشان کرد: با سیاست‌های دولت در شرایطی که تورم ایران بعد از زیمباوه بالاترین تورم جهان بود اکنون تورم نقطه به نقطه کاهش یافته و تورم کلی به 25 رسیده است.
وی اظهار کرد: راه‌آهن شیراز به بوشهر در مرحله انعقاد فاینانس است و امیدواریم با اجرای 250 کیلومتر آن به سمت عسلویه و لار به خط آهن بندرعباس متصل شود.
احمدی از در دست اجرا بودن راه‌آهن شیراز به گل‌گهر خبر داد که از سمت گل‌گهر به نی‌ریز در حال کار است و گفت: مطالعات راه‌آهن شیراز به خوزستان نیز به اتمام رسیده است و به دنبال سرمایه‌گذار برای آن هستیم.
وی تصریح کرد: آزادراه شیراز به بوشهر در دست پیگیری بوده و پروژه قطار به سمت اقلید نیز در حال عملیاتی شدن است.
نماینده عالی دولت در استان فارس اضافه کرد: هیچ‌کدام از طرح‌ها در دولت تدبیر و امید تعطیل نشده و با تدابیری مانند امید دادن به پیمانکاران و تزریق اعتبارات موردی حفظ شده است.
وی در بخش دیگری ازسخنان خود با بیان اینکه ما در پاسخگوی عملکرد خودمان در دولت تدبیر و امید هستیم ابراز داشت: در ح.زه گردشگری هم اتفاقات خوبی افتاده که با هیات امنایی شدن مجموعه پاسارگاد و تخت جمشید در آمدهای حاصله صرف تقویت زیرساخت های و تسهیلات همین مجموعه ها می شود.
استاندار فارس در مورد برج های دوقلوی شیراز نیز گفت: روند اجرای این برج ها متوقف نشده و مسیرقانونی و طبیعی خود را طی می کند.
وی افزود: سرمایه گذار برای اجرای این پروژه مصمم است و در این مورد ما هرگز عقب نشینی نمی کنیم.
احمدی ادامه داد: مدتی قبل جایی یک انتقادی از این برج ها شد من هم گفتم اگر شما قبلا هم بودید اجازه نمی دادید بازار وکیل ساخته شود.
استاندار فارس تصریح کرد: با احداث این برج قرار نیست به هویت شهر لطمه بخورد ما برای رونق شهر دنبال سرمایه گذار می گردیم.
وی همچنین در مورد شهرک سلامت نیز گفت: عمیلیات اجرای شهرک سلامت نیز که متوقف شده بود آغاز شد و ساخت این پروژه در حال انجام است.
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بان اینکه به هیچ قیمت اجازه نمی دهم آرامش استان برهم بخورد، عنوان کرد: خوشبختانه در فارس تعامل خوب سیاسی حاکم است و تمام گروه های فکری در چارچوب قانون اجازه فعالیت دارند ضمن اینکه من نیز جلسات مستمری با این افراد دارم.
وی با بیان اینکه هرگز از اصولمان تخطی نمی کنیم، تصریح کرد: در نظام مردم سالاری همه حق اظهار نظر دارند، جلوی فکر کردن مردم را که نمی شود گرفت.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن