تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803968092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسؤولان بودجه‌های فرهنگی را صرف ترویج الگوهای غربی در جامعه نکنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



نماینده ولی فقیه در استان البرز:
مسؤولان بودجه‌های فرهنگی را صرف ترویج الگوهای غربی در جامعه نکنند خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان کرج، ‌گفت: مسؤولان فرهنگی باید بودجه ها و مصارف فرهنگی را در مسیر درست و صحیح استفاده کنند و صرف مسائل حاشیه ای و بی اهمیت و صرف کم‌رنگ کردن مسأله حجاب و عفاف و ترویج الگوهای غربی در جامعه اسلامی نکنند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر این‌که جنگیدن با شمشیر آسان تر از به دست آوردن از مال حلال است به جایگاه رفتارهای اجتماعی در سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف اجتماعی انسان ها کار و تلاش و فعالیت اقتصادی است تا هم معیشت و زندگی خویش را تامین کرده و هم منشأ خیر و منفعت برای جامعه باشند؛ از این رو بیکاری و تحمیل خود بر دیگران مورد مذمت اسلام واقع شده است.
 
امام جمعه کرج در ادامه به ایجاد دوستی و مودت و رفع اختلافات در استوار سازی پیوندهای فردی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: امام صادق(ع) همواره به انفاق در راه رفع اختلافات دیگران سفارش داشتند و یکی از موارد مصرف بیت المال را اصلاح و رفع اختلاف میان مسلمانان برشمرده اند.
 
خطیب جمعه شهرستان کرج بیان کرد: اگر در جامعه ای و یا میان دو گروه از مومنان اختلافی ایجاد شد، دیگران نباید نسبت به آن بی توجه باشند بلکه باید برای صلح، سازش و از میان  بردن اختلافات به عنوان یک وظیفه و رفتار اجتماعی آن را شناخته و از تداوم و گسترش نزاع اجتناب کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به نامه 56 حضرت علی(ع) در نهج البلاغه ،«اتَّقِ اللَّهَ فِی کُلِّ صَبَاحٍ وَ مَسَاءٍ»، مسأله تقوا را یکی از عوامل نجات انسان ها معرفی کرد و ادامه داد: مسأله تقوا اساس هر کاری است و مانند کشتی می ماند که انسان ها را از دریای متلاطم آلودگی های نفسانی و درونی نجات می دهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن بزرگداشت میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) یادآور شد: دین مبین اسلام به جایگاه فردی و اجتماعی دختر اهمیت ویژه ای دارد، بنابراین دختران باید با الگوبرداری از جضرت معصومه(س) مظهر عفاف و تقوا در جامعه اسلامی باشند.
 
وی در ادامه با انتقاد از برخی کم کاری ها در عرصه های فرهنگی، گفت: مسؤولان فرهنگی باید بودجه ها و مصارف فرهنگی را در مسیر درست و صحیح استفاده کنند و صرف مسائل حاشیه ای و بی اهمیت و صرف کم‌رنگ کردن مساله حجاب و عفاف و ترویج الگوهای غربی در جامعه اسلامی نکنند.
 
خطیب جمعه شهرستان کرج به ناهنجاری‌های ضد اجتماعی و فرهنگی از سوی دشمنان به ویژه در بخش عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: حجاب یک باور و از نوع مقوله فرهنگی است اما بی حجابی فرهنگ نیست بلکه جرم مشهود است، بنابراین ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ حجاب و عفاف یک وظیفه‌ عمومی و همگانی است تا جامعه از  آسیب های اجتماعی آن در امان بماند و در برابر دسیسه های دشمنان بیمه شود.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: منطقه کرج و شهرستان های تابعه مبتلا به سم بی عفتی و بی غیرتی شده است مسؤولان فرهنگی و نظامی باید نگاه ویژه‌ای به فعالیت های اصناف و عرضه پوشاک داشته باشند و در راستای اشاعه این فرهنگ در جامعه تلاش بیشتری از خود نشان دهند./9598/پ202/ب4




۱۳۹۳/۵/۳۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن