تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804421975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرونده عرسال در مرز رسوایی/«گزینه خونین» النصره؛ تهدیدجان ۲۹ گروگان لبنانی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پرونده عرسال در مرز رسوایی/«گزینه خونین» النصره؛ تهدیدجان ۲۹ گروگان لبنانی


روزنامه السفیر لبنان، خواستار شروع تحقیقات نظامی در پرونده شهرک عرسال شد.این روزنامه معتقد است، این پرونده، با افزایش روز افزون سئوالات، درحال تبدیل به یک رسوایی است. عاملان حمله به سفارت ایران در لبنان، در منطقه مرزی عرسال کشته شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روزنامه لبنانی السفیر در شماره روز جمعه خود با اشاره به اینکه ماجرای مفقود شدن نظامیان و نیروهای امنیتی لبنان در جریان حمله گروه های تروریستی تکفیری به ویژه داعش و جبهه النصره به شهرک عرسال در نزدیک مرزهای سوریه وارد چهارمین هفته متوالی خود شده است، خواستار تشکیل کمیته ای برای تحقیقات نظامی در خصوص این پرونده شد.
 
بر اساس این گزارش، السفیر با بیان اینکه لبنان 90 روز است رئیس جمهور ندارد، نوشت: دولت لبنان به سئوالات سیاسی در خصوص پرونده شهرک عرسال جوابی ندارد؛ به ویژه اینکه مقصرها و یا اهمال کاران در این پرونده باید محاکمه و مجازات شوند و پرونده، با افزایش روز افزون سئوالات درحال تبدیل به یک رسوایی، سیاسی، اخلاقی و قضایی است.

السفیر در ادامه گزارش خود، می افزاید: تاکنون آمارهای متفاوتی از شمار ناپدیدشدگان نیروهای ارتش و پلیس امنیت داخلی و آزاد شده ها، ارائه شده و برخی از این افراد را ربوده شدگان، اسرا و مفقودشدگان خوانده اند و اخیرا هم گفته می شود، برخی داوطلبانه به گروه های تروریستی تکفیری، پیوسته اند.

السفیردرپایان نوشت: سئوالاتی  از قبیل حدود مسئولیت ها و وظایف نیروهای نظامی لبنان در اتفاقات مرزهای سوریه و لبنان، بازسازی اعتقاد ملی به نبرد با دشمن و مسائل مهمی مانند پناهجویان، مرزها، امنیت، سیاست و دیپلماسی
اقدامات حمایتی، اطلاعات امنیتی و نظامی و دیگر سئوالات و مسائل، ایجاب می کند یک کمیته تحقیقات نظامی تشکیل شود تا ضمن روشن شدن جواب آنها، مسئولیت ها برای تضمین امنیت و ثبات لبنان و جلوگیری از خطرها و تهدیدهای مستمر مرزی از سوی رژیم صهیونیستی  و گروه های تکفیری مشخص شود.
هلاکت عاملان سفارت ایران در لبنان منابع امنیتی تاکید کردند، شماری از عناصر گروهک موسوم به «گردان‌های عبدالله عزام» و عاملان سفارت ایران در لبنان، اخیراً در درگیری‌های منطقه مرزی «عرسال» کشته شدند.
بر اساس این گزارش به نقل از روزنامه عربستانی «الوطن»، منابع امنیتی از درگیری‌های عرسال و کشته شدن گروهی از عناصر «گردان‌های عبدالله عزام» خبر دادند.
هلاکت عاملان سفارت ایران در لبنان
این گروهک عامل انفجارهای لبنان از جمله، انفجار مقابل سفارت ایران در بیروت است.
بر اساس این گزارش، این گروه از عناصر گروهک «عبدالله عزام» بر اثر سقوط خمپاره ارتش لبنان در منطقه مرزی عرسال کشته شدند.
از طرفی دیگر پایگاه خبری تلویزیون «المستقبل»، نیز به نقل از «نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان اعلام کرد: مذاکرات و فعالیت‌ها به منظور آزادی گروگان‌های ارتش و نیروهای امنیتی از چنگ افراد مسلح جبهه النصر و داعش سری و مخفیانه است.
المشنوق با بیان اینکه به همراه «اشرف ریفی» وزیر دادگستری پرونده گروگان‌های ارتش و نیروهای امنیتی را دنبال می‌کنند، تاکید کرد، آنچه درباره شروط افراد مسلح برای آزادی گروگان‌ها مطرح می‌شود، عاری از صحت است.
 
تهدید گروگان های لبنانی
تهدیدجان 29 گروگان لبنانی گروه تروریستی تکفیری "جبهه النصره "، با طرد شیوخ سلفی هیئت علمای مسلمان که مسئولیت میانجیگری بین آنها با ارتش و دولت لبنان را  برعهده گرفته اند،  تهدید کرد، اگر به همه مطالبات آن پاسخ داده نشود، نظامیان مفقود شده را که در اختیاردارد، می کشد.
بر اساس این گزارش به نقل از ایرنا، روزنامه لبنانی الاخبار در شماره روز جمعه خود به انتخاب «گزینه خونین»، از سوی گروه جبهه النصره اشاره کرد و افزود: میانجیگیری برای آزادی نظامیان ربوده شده به بن بست رسیده است و گروه النصره که ادعا می شد در گفتگوها نسبت به داعش نرمتر باشد، تصمیم گرفته برای وادار کردن دولت لبنان به تحقق مطالباتش، گزینه خونین را روی میز قرار دهد.
این گروه تروریستی تکفیری تهدید کرده است، اگر دولت لبنان به مطالباتش پاسخی مثبت ندهد، 29  نظامی لبنانی در اختیار خود را در مدت 48 ساعت و یکی بعداز دیگری می کشد.
الاخبار نوشت، گروه جبهه النصره تصمیم دارد در ساعات آینده یک نوار ویدئویی منتشر کند که نظامیان لبنانی خواستار پاسخ مثبت دولت لبنان به مطالبات این گروه می شوند و گرنه در 48 ساعت کشته خواهند شد.
این روزنامه به نقل از منابع نزدیک به گروه جبهه النصره، افزود: سرکردگان النصره مدعی اند، هدف از تاخیر مذاکرات، خریدن زمان برای حزب الله است تا زمینه نبرد نهایی را برای نابودی کامل این گروه در منطقه القلمون  فراهم کند.
براساس این گزارش، گروه تروریستی تکفیری النصره، هیئت علمای مسلمان را از بلندی های عرسال بیرون کرده زیرا، "ابومالک التلی" سرکرده آن را درمنطقه القلمون، در تحقق مطالبات این گروه ناتوان یافته است.
 


جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن