تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802794451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرتضی بانک: دولت از فرجی‌دانا به عنوان مشاوری در فعالیت‌های علمی استفاده خواهد کرد/ مجلس می‌توانست رای بهتری به وی بدهد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مرتضی بانک: دولت از فرجی‌دانا به عنوان مشاوری در فعالیت‌های علمی استفاده خواهد کرد/ مجلس می‌توانست رای بهتری به وی بدهد

مرتضی بانک: دولت از فرجی‌دانا به عنوان مشاوری در فعالیت‌های علمی استفاده خواهد کرد/ مجلس می‌توانست رای بهتری به وی بدهد
سرپرست کل نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مجلس می‌توانست رای بهتری به فرجی دانا بدهد، تصریح کرد: دولت از این موضوع عبور نکرده و از وی به عنوان مشاور در فعالیت‌های علمی استفاده می‌کند.
به گزارش نامه نیوز، مرتضی بانک در دیداری با جمعی از نمایندگان تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان‌های مردم‌نهاد که عصر امروز 29 مرداد 93 در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به استفاده از نظرات جمعیت‌های دانشجویی در سیاست‌ها گفت: وجود نیروی فعال و بالنده در کشور می‌تواند تاثیرات بسیاری را به همراه داشته باشد چرا که پتانسیل علمی و ظرفیت خدادادی دانشگاهیان و دانشجویان موجب توسعه کشور است.

بانک با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی از سوی نهادهای دولتی در سیاست‌ها و راهبردهای کلان خاطرنشان کرد: ظرفیت عمده‌ای در این حوزه وجود دارد که اگر هدایت و برنامه‌ریزی‌ها به درستی اعمال شود و هم‌افزایی صورت بگیرد شاهد رشد و پیشرفت کشور خواهیم بود.

به گزارش فارس، سرپرست کل نهاد ریاست جمهوری در ارزیابی استیضاح وزیر علوم و تحقیقات و فناوری گفت: همانطور که شما دانشجویان در دغدغه‌های خود به این امر اشاره کرده‌اید باید بگویم که آقای فرجی‌دانا در طول 8 ماه مسئولیت خود تحولات بسیاری را در کشور و امید فراوانی را به جامعه دانشگاهی داشت و توانست بسیاری از راهبردها و فعالیت‌های اشتباهی را که در دولت گذشته رواج داشت اصلاح کند.

وی ادامه داد: هرچند فرجی‌دانا نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد اما دولت از این موضوع عبور نکرده و وی را به عنوان مشاور امین برای فعالیت‌های علمی به کار خواهد گرفت تا بتواند به طور مستقیم نظرات خود را با روحانی مطرح و ارائه کند و کشور بتواند از این ظرفیت استفاده کند.

بانک خاطرنشان کرد: وجود فرجی دانا توانست ظرفیت‌های بسیاری را که در گذشته از آن استفاده نمی‌شد با رشد و توسعه همراه کند و ان‌شاءالله در انتخاب وزیر هم به همین صورت عمل خواهد شد و امیدواریم این اقدام تکمیل شود.

سرپرست کل نهاد ریاست ‌جمهوری با بیان اینکه مجلس نیز به سیاست‌های علمی دولت یازدهم به خوبی واقف است خاطرنشان کرد: رایی که مجلس شورای اسلامی به فرجی دانا داد نشان می‌دهد که این وزیر توانسته است بخش زیادی از جامعه را با سیاست خود همراه کند که اگر از برخوردهای موضعگیرانه جلوگیری می‌شد مجلس می‌توانست رای بهتر و مناسبتری را به وزیر علوم بدهد اما مجلس دیدگاه خودش را دارد.

سرپرست کل نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه امیدواریم در این تصمیم مردم ضرر کمتری ببینند خاطرنشان کرد: دولت به خواست و نیاز جامعه توجه می‌کند و بر اساس آن عمل می‌کند و این امری است که دولت به خوبی به آن واقف است.

وی با بیان اینکه از فرجی دانا در سمت‌های دیگری در کشور استفاده خواهد شد تصریح کرد: ضمن احترام به نظر مجلس باید بگوییم که به خواست مردم اهمیت داده و امیدواریم که در کلیه فعالیت‌ها بتوانیم حرکت بالنده‌ای را ادامه دهیم.

سرپرست کل نهاد ریاست جمهوری با انتقاد از رویه صورت گرفته در دولت گذشته در زمینه اقتصادی و سیاسی تصریح کرد: در دولت گذشته سیاست‌های غلطی در پیش گرفته شد که اگر بخشی از این اعتبارات برای ساخت زیرساخت‌ها صورت می‌گرفت بسیاری از ساخت زیرساخت‌ها و برای مثال شرکت‌های دانش‌بنیاد به کار گرفته می شد دولت می‌توانست از این امر به خوبی استفاده کند .

بانک با اشاره به طرح دولت در زمینه سلامت و بهداشت مردم تصریح کرد: دولت برنامه‌ریزی‌های بسیاری را در این زمینه انجام داده است تا بتواند مشکلات کشور را حل کند.

سرپرست کل نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه در دولت گذشته عزت ملی کشورمان با خدشه روبرو شد تصریح کرد: من به خاطر دارم در دولت گذشته اقدامات نامناسبی انجام شد که موجب شد عزت ملی کشورمان با مشکل روبرو شود و جالب است که برخی اکنون دلواپس مسائل سیاست داخلی هستند.

بانک ادامه داد: در زمینه سیاست خارجی رویه‌ای تقریبا شکست خورده از دیدگاه بین‌الملل در کشور اجرا شد که اگر ادامه پیدا می‌کرد مشخص نبود کشور ما با چه شرایطی به کار خود ادامه می‌داد.

سرپرست کل نهاد ریاست جمهوری با انتقاد از اینکه در دولت گذشته سطح ارتباط ما با کشورها در سطح رئیس اداره نیز نبود تصریح کرد: این موارد را ذکر کردم تا بدانیم که از کجا به چه شرایطی رسیده‌ایم.

سرپرست کل نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت طرح‌های عمده‌ای را در زمینه اقتصادی در دست انجام دارد خاطرنشان کرد: امروز شرایط کشور کاملا متفاوت است و باید با استفاده از ظرفیت‌ها این امر را به پیش ببریم تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف در کشورهای دیگر شاهد تاثیرات آن باشیم.





1393/5/30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن