تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799017125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازدید خبرنگاران اصفهان از باغ موزه دفاع مقدس همدان/ باغ موزه دفاع مقدس اصفهان خواسته رسانه ها شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان
بازدید خبرنگاران اصفهان از باغ موزه دفاع مقدس همدان/ باغ موزه دفاع مقدس اصفهان خواسته رسانه ها شود
اصفهان – خبرگزاری مهر: خبرنگاران اصفهان به مدت سه روز رهسپار مناطق جنگ زده همدان و کرمانشاه شدند و از باغ موزه دفاع مقدس همدان دیدن کردند.



به گزارش خبرنگار مهر، تیم راهیان نور خبرنگاران اصفهان از سوی بسیج رسانه استان رهسپار مناطق جنگ زده همدان و کرمانشاه شدند و یاد شهدای این دو استان را گرامی داشتند. سفر خبرنگاران استان به همدان و کرمانشاه به مدت 4 روز به طول انجامید و در ابتدای این سفر با حضور در شهر همدان از باغ موزه دفاع مقدس این استان بازدید کردند. باغ موزه دفاع مقدس همدان که بر 7 هکتار زمین بنا شده است با حک کردن هشت هزار شهید این استان بر دیواره های بیرونی موزه که به شکل دایره وار طراحی شده، فضای بیرونی را با ابزار آلات جنگی از جمله هواپیمای بمباران شده و آر پی جی ، نفربر و ضد هوایی و مسلسل و چند مجسمه طراحی کرده بودند. سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان در خصوص باغ موزه دفاع مقدس اعلام داشت: این موزه در شش فاز طراحی شده است که 4 فاز آن اجرایی و دو فاز دیگر آن باقی مانده است. خلیل الهی تبار در نشستی که با اصحاب رسانه اصفهان داشت، بیان کرد: استان همدان نقش ممتازی در سالهای دفاع مقدس ایفا کرده است و بالای 8 هزار شهید و بین 15 تا 17 هزار جانباز در دوران دفاع مقدس دارد. وی با اشاره به اینکه همدان یکی از نقاطی بود که به کرات مورد حمله هوایی قرار گرفته و بیش از 500 بار مورد حمله هوایی قرار گرفته است ، ادامه داد: بیش از 150 بار بمباران مناطق مسکونی انجام گرفت.

الهی تبار سال شکل گیری بنیاد حفظ آثار در همدان را منتسب به سال 74 دانست و گفت: تبین و تدوین تاریخ اسلام استان در دفاع مقدس کار بسیار سنگین بود که در پنج مقطع زمانی سازمانی شده و از توان پنج فرمانده بزرگ در نقاط مختلف استفاده و 10 هزار ساعت کار بازخوانی و 10 هزار برگ سند جمع آوری شده بود. وی از چاپ 3 عنوان کتاب از 12 جلد کتب در خصوص دفاع مقدس خبر داد و اضافه کرد: طرح ایجاد بیمارستان‌های زیر زمینی با 5 راهروی فرعی از دیگر فازهای طراحی شده این باغ موزه است. سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان اعلام داشت: در ابتدا تاسیس این باغ موزه به مدت 4 ماه رایگان بود و به خاطر هجمه زیادی از مردم مراتب آسیب را در این باغ موزه شاهد شدیم. وی با بیان اینکه بیش از 130 فعالیت فرهنگی در این باغ موزه در نظر گرفته شده است، بیان داشت: ایجاد قرارگاه در 100 متر زیر زمین با 9 گالری و اتاق، پادگان موزه ای ناجا، شکل دهی فضایی برای جنگ نابرابر که در فاز پنج تعبیه شده است و تملک حسینه‌ای از دیگر فازهای باغ موزه است. الهی تبار نبود راوی برای گروهای مردمی را یک ضعف دانست و گفت: در حال حاضر برای گروه های خاص مثل رسانه ها راوی و روایت گر در نظر گرفته ایم که در آینده نزدیک برای تمام گروه های مردمی این اقدام را می کنیم.
 
رسانه ها نقش ایران را بالاتر از اسلام در پیروزی دفاع مقدس نشان ندهند راوی باغ موزه دفاع مقدس در ارتباط با این موزه به خبرنگاران اصفهان گفت: آنچه بیش از بیش در این موزه سعی کردیم به مخاطبان نشان دهیم اینکه اسلام بیش از ایران در پیروزی نقش دارد و اگر رسانه ها خلاف آن را به مردم نشان دهند ظلم بزرگی کرده اند.

سلیمانی به هشت مجسمه که در ورودی باغ موزه کار گذاشته شده بود و نشان از هشت گروه تاثیر گذار در پیروزی هشت سال دفاع مقدس می داد اشاره کرد و بیان داشت: امام خمینی (ره) و نقش روحانیت در پیروزی دفاع مقدس، نقش زنان که نزدیک به 343 شهید زن در هشت سال دفاع مقدس از همدان تقدیم شد. روایت گر باغ موزه دفاع مقدس  همدان نقش سپاه پاسداران ، نیروی هوایی ، ارتش و بسیج نیروهای مردمی را از دیگر گروه های تاثیر گذار در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: پیروزی در جنگ نرمی که امروزه از 18 هزار شبکه ماهواره، موبایل و دوست و رفیق به خانه ها رخنه کرده و به جوانان ما ورود یافته بسیار سخت تر از هشت سال دفاع مقدس است.
 
ایجاد باغ موزه دفاع مقدس اصفهان خواسته رسانه های استان شود مسئول بسیج رسانه استان اصفهان وجود چنین باغ موزه را در نوع خود بی نظیر دانست و گفت: مایه تاسف است که همدان با یک تیپ و هشت هزار شهید توانسته چنین باغ موزه ای ایجاد کند در صورتی که اصفهان با 23 هزار شهید و چند تیپ گردان در هشت سال دفاع مقدس هنوز هم اندر خم یک کوچه مانده است.

تمیزی با بیان اینکه ایجاد باغ موزه دفاع مقدس اصفهان باید مطالبه رسانه های استان قرار گیرد، ادامه داد: اصحاب رسانه با قلم و توان خود باید مطالبه گر باغ موزه دفاع مقدس شوند. خبرنگاران اصفهان از روزنامه همدان پیام بازدید کردند در ادامه سفر خبرنگاران اصفهان به استان همدان و بازدید از باغ موزه دفاع مقدس این استان از روزنامه پیام همدان نیز بازدید کردند و با مدیر مسئول این روزنامه به گپ و گفتگو نشستند. نصرالله طاقتی گفت: سعی کردیم در این روزنامه حرکتی خلاف سایر رسانه‌ها انجام دهیم و رویکردی که متاسفانه امروزه در غالب روزنامه ها شاهدیم که با قوی کردن بخش بازاریابی بخش تحریریه خبری خود را ضعیف کرده اند را الگوی خود قرار ندهیم. وی بیان داشت: در حال حاضر تنها 35 دبیر تحریریه به شکل ثابت با بیمه در بخش تحریریه روزنامه مشغول به کارند که هر کدام زیر مجموعه های دارند و با تعدادی از نویسندگان و خبرنگاران آزاد در ارتباط هستند و با این اقدام توانستیم 70 درصد هزینه های روزنامه با فروش روزنامه بر روی دکه ها مطبوعاتی تامین کنیم.
 
مدیر مسئول روزنامه همدان پیام تصریح کرد: در غالب روزنامه ها به دلیل مشغله مالی بخش بازرگانی را قوی و بخش تحریریه را با دو یا سه خبرنگاران اکثر مطالب روزنامه را به شکل اینترنتی می بندند که سبب ضعف رسانه ها شده است. وی گفت: در حال حاضر پیرو شعار رهبر معظم مبنی بر اهمیت دادن به حوزه فرهنگ، 30 محصول فرهنگی تولید شده است و در کنار آن چاپخانه ای راه اندازی کردیم که کار چاپ کتاب را از دیگر استان ها قبول می کند.








۱۳۹۳/۵/۲۹ - ۱۶:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن