تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805516179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرجی دانا:افشاگری از کجا در مرام دین ما آمد؟/چرا می‌خواهیم القا کنیم که دانشگاه در مقابل نظام است/2


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
فرجی دانا:افشاگری از کجا در مرام دین ما آمد؟/چرا می‌خواهیم القا کنیم که دانشگاه در مقابل نظام است/2

فرجی دانا:افشاگری از کجا در مرام دین ما آمد؟/چرا می‌خواهیم القا کنیم که دانشگاه در مقابل نظام است/2
روسای دانشگاه جه آنانی که مسئولیت را واگذار کردن و چه آنانی که مسئولیت گرفته اند در دفتر من اشک در چشمشان حلقه می زند که ما با این دیون چه کار کنم.
به گزارش نامه نیوز به نقل از  خبرآنلاین، اهم اظهارات وزیر علوم در دفاع از خود در ادامه می آید:

*من در دیدارهایی که با مجامع استانی داشتم برای توسعه هدفمند در استان ها و برای رشد با کیفیت در آموزش عالی سعی کردیم به سمت رشد هدفمند برویم. با توجه به اینکه در سالی هستیم که به سال فرهنگ و اقتصاد با مدیریت جهادی از سوی رهبری نام گرفته است اولین بخش دفا ع خودم را به این مسئله می پردازم. در بخش فضای فرهنگی فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با دانتشجویان چنین توصیه کردند که در محیط دانشجویی رقابت گفتمانی خوب است . از وجود مخالف نباید نگران بود.

*یک دیگر را تحمل کنند و با هم حرف بزنند و بحث کنند. آیا بحث نشاط دانشگاه ها 9 ماه پیش چنین بوده است؟ در چند سال گذشته در همین بحث توجه به فضای فرهنگی و سیاسی چه بوده است. دو بیانیه از تشکلی که همه ما آن را اصول گرا می دانیم یعنی بسیج دانشجویی می خوانم. در این بیانیه ها از اخراج غیرقانونی مسئولین بسیجی تا کارگذاشتن شنود در خوابگاه بسیج دانشجویی، تا به کار گیری متملقان ، تا بسیجی خواندن غیر بسیجیان، تا کارنامه پر اشکال در تهیه نقشه جامع علمی کشور در حوزه علوم انسانی ، تا انتقام گیری از هر منتقد آمده است. این مجموعه چیزهایی است که بسیج دانشجویی دانشگاه در سال 88 ترسیم کرده است.

* بگذارید من از بسیج دانشجویی دانشگاه خودم، تهران بگویم. نگرشی مورد توجه مسئولین قرار گرفت که عملا هرگونه اقدامی را ، محددودیت های اعمال شده نظیر محدودیت مهمانان دعوت شده به اساتید دانشگاه تهران، با اقدامات عادی تشکل های دانشجویی مخالفت می شد. در مقابل تسهیل برنامه های مبتذل و سخیف توسط ، نمایش مختلط در برنامه 90 برگزاری برنامه شب 40 در ایام عزاداری سالار شهیدان، برنامه مچ اندازی بین استقلال و پرسپولیس. آقای زاکانی به این مطالب خیلی خوب آگاه هستند. آنچه که اینجا گفت حتی یک تذکر هم دریافت کرده است.

*بنده میهمان جلسات کمیسیون هستم و این تعامل سازنده است. سه شنبه ها خدمت دوستان می رسیم. سوالات باید سازنده باشد و هست و استقبال می کنیم. در این موضوعات خاص آیا وقتی تذکر داده شده اصلاح شده، آیا تذکر داده شده است. من توسط انتصاب شخصیتی رزمنده و جانباز و مورد قبول همگان به تدریج در تحقق هدف مقام رهبری گام برداشتم. کمک و مشارکت بی سابقه وزارت علوم برای اردوهای راهیان نور، هماهنگی میان نهاد نمایندگی و کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی و... از نمونه های این اقدامات وزارت علوم است.

*عزیزی آمار داد که 40 تشکل دانشجویی مجوز فعالیت گرفته است. این آمار 18 تشکل است که 9 تای آن ها بسیج دانشجویی بوده است. هیات سه نفره دانشگاه ها که مجوز می داده است تنها 25 درصد آن ها تغییر کردند. روسای دانشگاه ها تنها 58 درصد تغییر کرده اند. چگونه ما ساختاری داریم که می خواهد به تشکل های آشوب طلب مجوز دهد؟ آیا این سیاه نمایی بیش از اندازه نیست. ما 1500 بسیج دانشجویی داریم. تخلفاتی هم این ها انجام داده اند .

*اعتراض های دانشجویی در دانشگاه ها از سال 88 تا پایان تیرماه امسال اگر کل این ها را 100 بگیریم سال 88 وضع ویژه ای بوده است. اعتراض های دانشجویی که اختلاف ایجاد کرده است نیمه اول 92 ، 5 درصد بوده نیمه اول 93 ،3 درصد بوده است. ما از فعالیت دانشجویی چه می خواهیم. این اشتباه به خاطر ساختار شکنی نیست. ما برخورد جذبی بکنیم چرا دفعی بکنیم. وقتی در 25 سالگی یک حکم سنگین انضباطی بگیرد دانشجو چه خواهد کرد؟ اگر سال 88 ،43 درصد 91 ، 15 درصد در کل طول این دولت 14 درصد بوده است. یعنی تحرکات تنش زا کم شده است. از این سیاه نمایی چه حاصل می شود. نسبت به تحرکات غیر قانونی اگر 88، 34 درصد بوده است در سال 93، 21 درصد بوده است. چرا می خواهیم الغا کنیم که دانشگاه در مقابل نظام است؟ گفتند که دانشگاه ها می توانند خطر باشند اما دانشگاه ها می توانند پشتیبان نظام باشند. به کجا می رسید؟ در یک سال گذشته دانشگاه ها آرامترین فضا را داشتند.

*فیلمی پخش می شود در سال 88 آقای دکتر توفیقی فرمایشی می فرمایند. قبل از سخنان رهبری معظم انقلاب. من نمی دانم این افشاگری از کجا در مرام دین ما آمد؟ چه کسی گفته است افشاگری حلال است؟ آبروی کسی را بردن کجای دین ماست. ما تجمعاتی داشتیم که توهین می شود به مسئولین نظام، متوسط این در 4 سال گذشته 10 مورد بوده است این آمار در سال گذشته 5 مورد بوده است. ما با دست دانشجویان را گرفتن باید جلوی بیگانگان را بگیریم. فرمایشی که دغدغه عزیزان است. چه کسی می تواند تحمل کند توهین به مسئولین عالی رتبه نظام را؟ آماری که تعداد حضور دانشجویان را نشان می دهد که بیشتری تحرک را 30 مورد تشکل های اصولگرا 20 مورد اصلاح طلب و 7 مورد تشکل های قوم گرا بوده اند.

ادامه دارد...



1393/5/29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن