تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798303425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«كودكان غزه » به خيابان سازمان ملل رسيدند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: «كودكان غزه » به خيابان سازمان ملل رسيدند
خيابان مقابل سازمان ملل به نام كودكان غزه نامگذاري شد
حالا ديگر وسعت غزه به اندازه باريكه‌اي در فلسطين اشغالي نيست؛حركت‌هاي نماديني چون نامگذاري خيابان محل استقرار سازمان ملل به نام كودكان غزه در كنار ديگر حركت‌هاي خودجوشي كه نه فقط در ايران بلكه در گوشه و كنار جهان در محكوميت نسل‌كشي رژيم غاصب صهيونيستي و حمايت از زنان و كودكان بي‌گناهي كه هر لحظه در اين خطه جان مي‌سپارند، ‌غزه را به وسعت قلب تمامي انسان‌هاي آزاده و متعهد دنيا گسترش مي‌دهد؛‌ وسعتي كه قابل اشغال نيست.

هر چند آتش جنگ و خونريزي در فلسطين اشغالي تندتر و تندتر مي‌شود اما حمايت‌هاي نمادين مردم ايران و مردم بسياري از نقاط ديگر جهان حتي در قلب امريكا و اروپا در حمايت از مردم مظلوم غزه حكايت از آن دارد كه وجدان‌هاي بيدار را نمي‌توان خاموش كرد.

در همين زمينه هم در هشتاد و هفتمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران به پيشنهاد وزارت امور خارجه، خيابان محل استقرار دفتر نمايندگي سازمان ملل متحد در تهران به نام كودكان غزه نامگذاري شد تا اگر سازمان ملل چشم بر كشتار كودكان غزه مي‌بندد اين بار كودكان غزه زير بار سنگين نگاه معصومشان حقوق بشر امريكايي را به سخره بگيرند. اين اقدام در كنار ديگر حركت‌هاي نمادين نظير برگزاري تجمعات، ‌صدور بيانيه‌ها و اعتراضات مردمي حكايت از شكل‌گيري يك حركت منسجم فرهنگي در حمايت از مظلوم و مبارزه با ظلم دارد.

 كربلايي در غزه
«كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا»‌عبارتي است كه معناي امر به معروف و نهي و از منكر را به اندازه پهناي تمام دنيا و تمام روزهاي تاريخ گسترش مي‌دهد. امروز هم در باريكه غزه مظلوماني مورد ستم واقع شده‌اند و منكري در حال وقوع است و بر هر انسان آزاده‌اي واجب است تا به حسب توانايي خود عليه چنين منكري قيام كند؛ اين شايد اصلي‌ترين پيام عاشورا باشد. در عصر حاضر اما در برابر فجايعي كه در فلسطين اشغالي در حال وقوع است اصلي‌ترين راهكار براي مبارزه با رژيم غاصب صهيونيستي برانگيختن حساسيت ساير ملت‌هاي جهان است. بديهي است وقتي مبارزه با اشغالگران قدس به صورت يك مطالبه عمومي در بيايد سازمان‌هاي مدعي حقوق بشر كه براي سرپوش گذاشتن بر چنين فجايعي شكل گرفته‌اند ناگزير خواهند شد تا موضع سكوت و انفعال خود را در برابر اين وقايع دردآور بشكنند. از سوي ديگر بنا به تأكيد معمار كبير انقلاب حضرت امام خميني (ره)، مسئله فلسطين مسئله اول دنياي اسلام است و در ادامه اين ديدگاه، ‌تأكيدات مقام معظم رهبري نيز بر محو اسرائيل از صفحه روزگار دلالت دارد چراكه وقايع فلسطين نمادي از مبارزه اسلام و مسلمانان با كفر و استكبار جهاني است.

به همين خاطر رژيم غاصب صهيونيستي و حاميانش از يك سو زنان و كودكان مظلوم غزه را وحشيانه قتل‌عام مي‌كنند و از سوي ديگر از تمام ظرفيت‌هاي رسانه‌اي خود و متحدانش براي انحراف اذهان مردم دنيا و مظلوم نمايي بهره‌برداري مي‌كند. پس در چنين شرايطي بر هر انسان آزاده‌اي واجب است تا انزجار خود را از استكبار جهاني فرياد كند و با مردم مظلوم غزه همراه شود حتي اگر اين همراهي حركت‌هاي نمادين فرهنگي، همچون نامه دانش‌آموزان ايراني به بان كي مون در حمايت از دانش‌آموزان غزه يا نامه پزشك نروژي به اوباما براي پايان دادن به سلاخي زنان و كودكان غزه باشد.

 فريادهايي براي لرزاندن پايه‌هاي پوشالي استكبار
 مردم آزاده كشورمان نيز به منظور به جا آوردن وظيفه انساني خود در قبال نسل‌كشي فلسطينيان در غزه در قالب‌هاي گوناگوني اعتراضات گسترده خود را اعلام داشته‌اند. برپايي هفته مهرباني با غزه، تجمع پزشكان، ‌پرستاران، ‌پيراپزشكان و اعلام آمادگي بسياري از اعضاي جامعه پزشكي و همچنين اعضاي شوراي شهر تهران براي اعزام به غزه به علاوه حركت نمادين هنرمندان در اهداي خون به منظور حمايت از كودكان غزه، ‌بيانيه‌هاي متعددي كه در محكوميت جنايات رژيم غاصب صهيونيستي صادر شد، نامگذاري تونلي در بزرگراه حكيم به نام غزه همه و همه حكايت از حركت‌هايي نمادين و زيبا به منظور فرهنگسازي و يك فرياد دسته‌جمعي براي بيداري آنهايي است كه چشمان خود را روي چنين فجايعي فرو بسته‌اند.

 برپايي چادرهاي جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي از سوي هلال احمر، ‌بسيج و ديگر ارگان‌ها و حضور و كمك‌هاي گسترده مردمي هم نشانه آن است كه فرهنگ عاشورايي مردم ما را به خوبي رشد داده است و موضع مناسب و به موقع افراد و چهره‌هاي شاخص جامعه همچون هنرمندان، ‌پزشكان و ورزشكاران توانسته است به خوبي مردم عادي جامعه را هم نسبت به اين موضوع حساس كند و انعكاس اين مسئله را به خوبي مي‌توان در كف جامعه مشاهده كرد.

در اين ميان شايد جاي حضور برخي از چهره‌هاي سرشناس در دفاعي نمادين از مردم مظلوم غزه خالي باشد آن هم در شرايطي كه حتي بان‌كي‌مون هم به جنايات در حال وقوع در غزه اعتراف كرده است.


نویسنده : زهرا چيذري 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن