تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803985890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامگذاری خیابان مقابل سازمان ملل به نام کودکان غزه و محلی به نام بقیع


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اجتماعی > شهری
نامگذاری خیابان مقابل سازمان ملل به نام کودکان غزه و محلی به نام بقیع
رییس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه هشتاد و هفتم شورا پیشنهاد داد خیابان مقابل سازمان ملل به نام کودکان غزه و محلی نیز به نام بقیع نامگذاری شود که مورد موافقت اکثریت اعضا قرار گرفت.



به گزارش خبرگزاری مهر ،رییس شورای اسلامی شهر تهران در جریان جلسه علنی شورای شهر خطاب به کمیسیون نام گذاری گفت: با توجه به اینکه روز جمعه شهادت امام جعفر صادق (ع) می باشد و نیز 7 شوال که سالرزو تخریب بقائ متبرکه بقیع بوده است به نظر نام گذاری محلی در تهران به نام بقیع می تواند تصلی دل ایرانیان باشد. وی با اشاره به اینکه ایرانیها همواره از اینکه وضع قبور قبرستان بقیع به این صورت است آزرده دل هستند افزود: اقدام وهابی ها در تخریب قبور بقیع سر آغاز حرکاتی بود که امروز از دل آن گروه هایی مانند داعش بیرون آمدند که امروز دست به اقداماتی این چنین می زنند. لذا پسندیده است که محلی در تهران که البته در قربت هم نباشد به نام بقیع نام گذاری شود.
گفتنی است دو فوریت این طرح در صحن شورا رای آورد و تصویب شد. احمد مسجد جامعی همچنین پیشنهاد داد جشنواره ای به نام تهران برگزار شود که در آن جایزه ای بین المللی اهدا شود.
مسجد جامعی افزود: نبود چنین جشنواره ای که جایزه ای در سطح بین المللی داشته باشد در تهران احساس می شود و ما امیدواریم به همت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر طرحی در این خصوص مطرح شود. رییس شورای شهر تهران  همچنین در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که رویکرد دوره چهارم شورا تقویت جایگاه دو اصل کرامت و حیثیت و نیز حفظ حیات انسانی است.
احمد مسجدجامعی هشتادوهفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه رویکرد حق حیات و حق کرامت شهروندان باید در کانون توجه جدی همه مدیران و برنامه‌ریزان قرار گیرد، گفت: مردم قبل از هرچیز از حق حیات برابر بهره‌مند هستند و باید از این حق صیانت کرد. وی افزود: پیگیری شورا در حوادثی چون آتش‌سوزی خیابان جمهوری، واژگونی اتوبوس شرکت واحد، حادثه پارک ارم، طوفان تهران و سقوط هواپیما که شورای شهر برای ممانعت از تکرار چنین حوادث تلخی وارد شد قابل توجه است. هرچند که از رییس‌جمهور هم به خاطر دستور جلوگیری از پرواز اینگونه هواپیماها و پیگیری جابه‌جایی محل هواپیماها از داخل به خارج شهر شد، تشکر می‌کنیم. رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: در عکس‌العمل مدیرمابانه مواجه با حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری و جان‌باختن دو تن از شهروندان عزیزمان همچون موارد مشابه شاهد توجیه غیرمنطقی مسائل به نحوی بودیم که به رفع مسوولیت از مدیران منجر می‌شد و در نهایت صرفا با یک اظهار همدردی مساله فیصله می‌یافت. در حالی که حتی عذرخواهی از بازماندگان و مردم نیز برای متولیان سخت بود. مسجدجامعی در ادامه با بیان اینکه شورای چهارم با تبیین ابعاد مساله برای مسوولان و شهروندان با تمام آنچه در اختیار داشت، وارد شد و بحث‌های اساسی در صحن شورا مطرح کرد و کمیته‌ای را برای تهیه گزارش از دلایل بروز این حادثه تشکیل داد، گفت: شورا از مدیریت‌هایی که در این حادثه دخیل بودند، توضیح خواست تا آنها نیز به اهمیت حیات شهروندان بیاندیشند و پاسخگو باشند. وی با تاکید بر اینکه همین برخورد باعث شد در حادثه واژگونی اتوبوس شرکت واحد رفتار مدیریت کاملا متفاوت شود، ادامه داد: اولین واکنشی که نشان داده شد، پذیرفتن مسوولیت و سپس عذرخواهی از شهروندان بود، اما این فقط آغاز کار بود. با دستور شهردار تهران بسیاری از مدیران شهری و همین‌طور ماموران سازمان‌های آتش‌نشانی، اورژانس، امداد هوایی، پلیس راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی و مدیریت شهرسالم برای رسیدگی به درمان مجروحان حاضر شدند و عملا خود را موظف به پاسخگویی دیدند. رییس شورای شهر تهران ادامه داد: در حادثه پارک ارم و مجروح شدن شهروندان و جان باختن کودکی 8 ساله در استخر شهری و نیز واقعه طوفان و سقوط هواپیما نیز اوضاع بر همین منوال بود.
مسجدجامعی با بیان اینکه شورا در این دوره اهتمام خود را معطوف به همان چیزی داشته که در نگاه آیینی و بشری نسبت به زندگانی وجود دارد،گفت: وقتی پس از هر حادثه اعضای شورا به دلجویی از صدمه‌دیدگان می‌پردازند و به ملاقات آنها می‌روند یا برای پیگیری مشکلات بازماندگان حساسیت نشان می‌دهند، یا پرونده‌های حوادثی مانند بریدن درختان و دست‌اندازی به حریم کوهپایه‌ها و دفاع از حریم و حدود بوستان‌ها و جلوگیری از ساخت و سازهای ویرانگر یا برخورد با منابع آلوده‌کنندگان آب و هوای شهر را تا به دست آمدن نتیجه بازنگه می‌دارند و آن را مختومه اعلام نمی‌کنند، برخواسته از همین دیدگاه است. وی با اشاره به حساسیت‌های موجود درباره حفظ سلامت، محیط، طبیعت و جلوگیری از تخریب و انهدام باغ‌ها و آلودگی‌ها و هدر رفتن آب‌ها که منجر به آسیب‌رساندن به زندگی همه موجودات می‌شود، تاکید کرد: همه اینها نشان از توجه به حق حیات همه موجودات و کرامت شهروندانی است که در این شهر زندگی می‌کنند و لازم است همه مدیران در همه سازمان‌ها و در همه سطوح آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند و از چنین رویکردی برخوردار باشند. در این جلسه نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با  اشاره به درج ناقص یادداشت خود در روزنامه همشهری، گفت: ما تا کنون چند بار موضوع روزنامه همشهری را به انحاء مختلف مطرح کرده ایم. این بار تذکر جدی تری می دهم. در دنیایی که دیگر سانسور امکان ندارد و دسترسی به همه اطلاعات از طریق اینترنت فراهم است، بنده یادداشتی را به صورت مکتوب به روزنامه همشهری و سایر رسانه‌ها ارسال کرده‌ام که باید از من برای حک و اصلاح آن اجازه می‌گرفتند یا اصلا آن را درج نمی‌کردند. اما اینکه یادداشت من را درست بر خلاف آنچه منظور من بوده، طوری عنوان کنند که مطلب عوض شود و من زیر سوال بروم، توهین، سانسور و تخلف است. وی ادامه داد: اصل متن این یادداشت در سایت شورا موجود است. اعتراض اساسی من این است که قسمتی که از یادداشت من حذف شده، جمله حضرت امام (ره) بوده است. ما با چه توجیهی جمله حضرت امام را حذف می کنیم و می‌خواهیم به چه چیزی برسیم؟ احمد حکیمی پور نیز با انتقاد از تذکرات طولانی اعضای شورا گفت: تذکر من درباره آیین گفتگو و رای در جلسه است. ما دو سه تذکر می دهیم که همه هم مهم است، ولی عملا به یک نطق تبدیل می‌شود. خواهشمندم تذکرات موردی و مرتبط با موضوع جلسه را به مدت 15 دقیقه در پایان جلسه طرح کنید. وی افزود: ما مرتبا آمریکا و انگلستان و کودتای 28 مرداد را محکوم می کنیم، در حالی که در تهران به این بزرگی هیچ جایی به نام دکتر مصدق نیست که خواهشمندم به این موضوع رسیدگی کنید.
مجتبی شاکری نیز درباره همشهری گفت: من با دانشجو، عضو دوره سوم شورا درباره تیم نظارت سه نفره شورای سوم بر روزنامه همشهری تماس گرفتم و وی گفت که ما ناظر مقیم نداشتیم و نظارت ما مالی بود و اصلا محتوایی نبود. بنابراین درخواست می‌کنم مدیرعامل همشهری به شورا بیاید و با پاسخگویی به شبهات و انتقادات، حجت را تمام کند. ابوالفضل قناعتی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری خواست تکلیف پروژه‌های نیمه کاره را مشخص کند.
اوبا بیان این که  در شهر پروژه هایی داریم که به دلایلی متوقف شده و مشکلاتی برای پیمانکاران از بابت طلب آن ها و برای منطقه احداث پروژه از بابت شرایط اجتماعی و فرهنگی ایجاد کرده است گفت: این پروژه ها باید تعیین تکلیف شود. از پروژه ایران زمین گرفته که همچنان دو خیابان مسدود است تا پروژه های دیگر، چنانچه به شهرداری و سازمان های دیگر مربوط می شود، باید پیگیری شود. در این پروژه لازم است مقاوم سازی هر چه سریعتر انجام شده و خیابان بازگشایی شود. قناعتی افزود: فاز دوم پروژه برج میلاد، پروژه متوقف دیگری است که در کنار مرکز همایش ها به عمق 40 متر گود برداری شده و با توجه به اینکه هوا رو به سردی می رود و فصل بارندگی در پیش است، به مشکل برمی خورد. افرادی هم بابت این پروژه طلبکار هستند که می گویند اگر قرار است پروژه متوقف شد، پول ما را بدهید و اگر شورا روی این پروژه دست گذاشته، تکلیف ما را مشخص کند.
این عضو شورا اضافه کرد: گود خیابان خدامی در تقاطع خیابان ولیعصر نیز پروژه دیگری است که متعلق به بابک زنجانی است و متوقف مانده و از توقف این پروژه های گوناگون بعضا یکی دو سال می گذرد. بنابراین از شهردار تهران و دست اندرکاران این حوزه درخواست می کنم نسبت به این پروژه ها توجه ویژه داشته باشند و تکلیف پیمانکاران را روشن کنند؛ یا پول آنها را بدهند یا اجازه ادامه کار به آنها بدهند.
 


۱۳۹۳/۵/۲۸ - ۱۵:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن