تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819576748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسیه:رفتارهای غرب، دو گانه است/ اشتاین مایر:


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روسیه:رفتارهای غرب، دو گانه است/ اشتاین مایر:


سرگئی لاوروف در نشستی خبری در برلین پس از گفتگو با همتایان خود از اوکراین ، آلمان و فرانسه ، گفت: شرکت کنندگان در گفتگوهای برلین ، در خصوص دو مسئله « کمک های بشردوستانه روسیه به اوکراین » و « نظارت بر مرزهای شرقی این کشور» به نتایجی دست یافته اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سرگئی لاوروف، در ادامه نشست خبری خود در برلین، که پس از دیدارش با لوران فابیوس، پاولو کلیمکین و فرانک والتر اشتاین مایر، وزیران امور خارجه فرانسه، اوکراین و آلمان صورت گرفت، گفت: در برخی حوزه ها که همواره هم نگرانی ما بوده، پیشرفت هایی حاصل شده است؛ به خصوص در زمینه ارسال کمک های بشردوستانه به اوکراین. ما درباره هدف روسیه از ارسال 300 کامیون کمک های بشردوستانه گفتیم و سرانجام همه مواردی که به عقیده من ساختگی بود، حل شد. برنامه، با هماهنگیِ کامل اوکراین و کمیته بین المللی صلیب سرخ اجرا شده بود و انتظار داریم این کمک ها، به زودی به دست مردم برسد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: دومین پیشرفت ما در خصوص مرزها بود. البته مسئولیت تامین امنیت در مرزها به عهده روسیه و اوکراین است و ما مسئولِ کامل آنچه در مرزهای ما می گذرد هستیم و اوکراین هم مراقب مرزهای خود است. روسیه برای نشان دادن حسن نیتِ خود، از ناظران بین المللی دعوت کرد به مرزهای شرقی بیایند و در مدت 3 هفته ای که آنها حضور داشتند، هیچ گزارشی درباره تخلف از حریم مرزی نداشتند و این را به وین گزارش کردند. در خصوص نگرانی های مرزی ، به عقیده من نظر ناظرانِ سازمان همکاری و امنیت اروپا ، کمک شایانی به تلاش های مشترک ما می کند.

سرگئی لاوروف افزود: در حوزه هایی که پیشرفتی شاهد نبوده ایم، یکی «آتش بس» و دیگری «رسیدن به راه حل سیاسی» بود. آتش بس، نخستین اولویت ماست، چون مردم کشته می شوند، و زیرساخت ها ویران می شود. شدت حملات و بمباران ها افزایش یافته و منظورم، حومه «لوهانسک» است و کمک های ما هم به آنجا می رود. موضع ما این است که آتش بس باید بی قید و شرط باشد.

وی افزود: موضع اوکراین درباره «لوهانسک»، ارتباط را مشکل می کند و ما از آمریکا می خواهیم با نفوذ خود بر «کییف»، کشتار را متوقف و مذاکرات را آغاز کند. مواضع کییف در شرق اوکراین، در حالی ادامه دارد که در مذاکرات 17 آوریل ژنو درخصوص اعمال «اصلاحات اساسی فوری»، از جمله مذاکرات ملی با حضور تمامی گروه های سیاسی توافق شد و آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و اوکراین در خصوص آغاز فوری این فرایند موافقت خود را اعلام کردند، اما همان طور که اشاره کردم، پیشرفت چندانی در این حوزه ملاحظه نشد.

لاوروف گفت: همان طور که پیش از این اشاره کردم، برخی در اروپا ، بیانیه ژنو را به رسمیت نمی شناسند و باید از آنها و از جمله «پوروشنکو» (رئیس جمهور اوکراین) پرسید چرا بیانیه ژنو را برای رسیدن به یک راه حل سیاسی در اوکراین مد نظر قرار نمی دهند؟  ما با تمامی اعضای اتحادیه اروپا صحبت کردیم و تمامی آنها اعلام کردند همچنان به بیانیه ژنو معتقدند، اما چگونه است که این اقدامات با موضع گیری رسمی آنها همخوانی ندارد؟  

وی تاکید کرد: در نشستی که 21 فوریه برگزار شد مسئله مهم تشکیل دولت اتحاد ملی (در اوکراین) بود که زمینه اصلاحات قانون اساسی را فراهم کند. این مهم ترین دستاورد بیانیه مذکور بود که « دولت اتحاد ملی » تشکیل شود. بخش اعظم مشکلات اوکراین از این مسئله ناشی می شود. من گفتگوهای صریحی با همکارانم داشتم و اگر توافق نامه ژنو هم بر ایجاد گفتگوهای جامع بین همه گروه ها در همه زمینه ها و نواحی تاکید دارد، پس این اتفاق باید بیفتد. کارهایی مانند حذف برخی گروه های سیاسی و جلوگیری از شرکت برخی مردم در حرفه های خاص، فقط بحران را تشدید می کند.

دانلود        

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن