محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845103964
نمایش بی بند و باری هفت زن به بهانه «دور همی زنانه» +تصاویر
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
نمایش بی بند و باری هفت زن به بهانه «دور همی زنانه» +تصاویر
پرسش مهم این است که نقش و مسئولیت و کارکرد وزارت ارشاد در این میانه چیست و چرا با جریان های مروج تهاجم فرهنگی مقابله نمی کند و چرا به آنها امکان فعالیت می دهد؟ آیا وزارت ارشاد باور دارد که ما در کوران و متنِ یک جنگ نرم تمام عیار قرار داریم؟ اگر باور دارد، جایگاه خود را در کدام جبهه این جنگ تمام عیار می بیند؟
به این مطلب امتیاز دهید
به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، یکی از نشانه های سبک زندگیِ سکولار – اومانیستی در اقشار مرفه و بعضاً صاحب سرمایه در اجتماعات مدرنِ نیمه دوم قرن بیستم به بعد، این است که فرهنگ مصرفی و مدلِ زندگیِ عمیقاً فانتزی و آسایش و تنعّم ناشی از بهره کشی بورژوا منشانه زنان و مردانِ این طبقات و اقشار و گروه های مرفه و فوق مرفه سرمایهدار را گرفتار غمِ بزرگی به نام بی غمی می کند و آنها را از مسائل اصلی و دردها و رنج های بزرگ و مهم بشری غافل کرده و گرفتار سرخوشی های آلوده ای می نماید که در واقع نوعی بیدردی ناشی از دوری از انسانیت و اخلاق و مستفرق شدن در «دردهای» سبکسرانه ای است که تماماً مرتبط با اسافل اعضاء و نشأت گرفته از آنهاست و کانون محرک این به اصطلاح «درد»ها تنوع طلبیِ جنسی و حرص و آزِ مالی و تنگ نظری و رقابت در سودجویی های نامشروع و رابطه های غیراخلاقی و ناپاکِ میان زنان و مردان و برخی اعمال شنیع دیگر است.
هرجا که اعتقاد سرمایه داری، سکولار و فرهنگ اسراف و مصرف گری و تبرّج و بیبند و باری و خودنمایی رواج می یابد و هرجا که اقشار و گروه هایی که مصداقِ آن مفهومی هستند که خمینی کبیر «مرفهین بی درد» می نامید، ظاهر می شوند، این گونه دردهای ناشی از بی دردی و غم های ناشی از تنوع طلبی های نفسانی و رقابت در عشرت رانی و تعیّش و مسائل حقیر نفسانی برخاسته از اسراف و مصرف گرایی و تبرّج و روابط نامشروع و خیانت های زنان و شوهران به یکدیگر و هوسرانی های مداوم ظاهر می شود و عده ای را که نه به اخلاق پایبندی دارند و نه به آرمان های معنوی می اندیشند و نه اهمیتی برای تعهد و مبارزه و مجاهده و سیر در مسیر کمال قائلند و غافل از معنا و حقیقت «انسانیت»، انسان را جانور دوپایی وصل به اساقل اعضاء می انگارند، در محفل ها و میهمانی ها و نشست ها و دید و بازدیدها و گفتگوها و دور هم نشینی ها و حتی در آثار ادبی و نمایشی و سینمایی که پدید می آورند و یا بدان جلب می شوند به خود مشغول می نماید. اگر انسان بریده و غافل از انسانیت باشد، همه افراد بشر جانورانی نر و ماده خواهند بود که در فکر خوردن بیشتر و دزدیدن از یکدیگر و به فکر ارضاء انبوه و متکثر و متنوع و رنگارنگ و پرشمار دیگر نیازهای جسمانی شان است. آنگاه اگر جانوران نر و ماده دور هم جمع شوند، جز درباره خریدن و داشتن و جمع کردن و فخر فروختن و به دست آوردن نر و ماده های بیشتر و فریفتن یکدیگر(و در ادامه آن) جز گلایه از ازدست دادنِ این و تلاش برای به دست آوردن آن و ربودن مردِ فلانی و فریب دادن زن دیگری، به چه خواهند اندیشید و درباره چه چیزی حرف خواهند زد؟ در عالم مدرن، انسان ها همان جانوران در جستجوی غذا و تولید مثل اند که در رقابت خصمانه با یکدیگر در وضعی قرار می گیرند که تامس هابز آن را اینگونه توصیف می کند: «انسان، گرگ انسان است.»
«دورهمی زنان شکسپیر» نمایشی است که روایتی از زنان مرفه مدرن فارغ از آرمان و دردهای عمیق و احساس مسئولیت انسانی (زنانی گرفتار در فضای سکولار – اومانیستی و تصویر جانورگونه بشر مدرن) را با استفاده از برخی شخصیت های زن مشهور آثار شکسپیر (و با اشاره به برخی حوادث و ماجراهای آن آثار) به صحنه می آورد. زنان معروف برخی آثار شکسپیر، «ژولیت» از نمایش «رومئو و ژولیت»، «افیلیا» از نمایش «هملت»، «دزدمونا» از نمایش «اتللو»، «کاترین» از نمایش «رام کردن زن سرکش» و «میراندا» و «کلئوپاترا» از نمایش های «مکبت» و «آنتونی و کلئوپاترا» در منزل «ژولیت» دور هم جمع شده اند و به قول خودشان یک «دور همی زنانه» تشکیل داده اند. اما کلئوپاترا و دزدمونا و کاترین و دیگران، آنگونه که به صحنه آمده اند، زنانی کاملاً امروزی اند و از شخصیت و درون مایه شکسپیریِ خود جدا شده اند و از نمایش های شکسپیر، فقط شباهتی در اسم و اندک مایه ای از برخی عادات را دارند. اینان زنانِ امروزی اند. زنانی مدرن و سکولار، زنانی مرفه از جماعتِ مرفهین بی دردِ سکولار-مدرنیست، که غم ها و رنج ها و نگرانی هاشان نیز حقیر و ابلهانه و جانورگونه است. اینان زنانی اسیر تبرّج و اسراف و در تمنای آرزوهای سرمایه دارانه مدرن اند، همان گونه که گرفتار هوس بازی و خیانت به همسر و تنوع طلبی و حسادت و رقابت های نفسانی اند، همانگونه که مردانشان نیز بی وفا و بوالهوس و خیانتکارند.
این دورهمی، دورهمی زنان مرفه و فوق مرفه سرمایه دار و سرمایه دارصفت است که اساسی ترین دردهای شان پنهان کردن فساد و خیانت خود از شوهران و عشّاقشان، و دور کردن زنان دیگر از مردانشان، و توصیه کردن یکدیگر به «ترفندهای زنانه»، و فریب دادن خود و دیگران، و ارضاء تمنیّات بی پایان نفسانی و جاه طلبانه شان است. از همین رو است که نمایش «دورهمی زنان شکسپیر» لبریز است از گوشه کنایه های اروتیک و اطوار و حرکات جلف، و آموزه های سخیف زشت به این نمونه ها توجه کنید: زنی به نام «میراندا» خطاب به زنی که هنوز در فکر شوهر (یا دوست پسرش) است:
«لازم شد شما را به ناپل ببرم تا ببینید خداوند چه لقمه های دندان گیری آفریده» (کنایه از مردان ناپلی)
زنی به نام «کلئوپاترا» با اشاره به شوهر «دزدمونا» (یکی از زنان حاضر در میهمانی): «مغربی» (نام شوهر دزدمونا) هم خوب چیزی است در لیستم داشته باشم»
کلئوپاترا در اشاره به تحریک پذیری از طریق لمس:
«من «تاچی» (اشاره به touch لمس کردن، دست زدن) هستم»
«میراندا»: «مردها را باید با جزئیاتشان وصف کرد»
زنی (با اشاره کنایه آمیز به توانایی جنسی مردی به نام «رمئو»):
«انگار رمئو قرص است. اول، هر 2 ساعت یک بار، بعد می شود روزی یک بار، بعد می شود هفته ای یک بار، بعد می شود ماهی یک بار... بعد هم دیگر دلت می خواهد برود و سالی یک بار هم نبینیش»
«میراندا»: عشقِ اول، یک بحران است. نتیجه فقدانِ امکانات و محدودیت» در این نمایش، زنان با اطوار و حرکات در صحنه به یکدیگر از «ترفندهای زنانه» برای جلب نظر مردان می گویند و شوخی های رکیک می کنند. از میان این همه اطوار و حرکات و اشاراتِ لفظی و غیرلفظیِ اروتیک، این پیام ها به بینندگان زن و مرد و جوان و غیرجوان (و البته بیشتر جوان، و اغلب خانم) منتقل می شود که: «ازدواج، پایان عشق است» - «ازدواج، نه، عشق، آری» - «مردها همه تنوع طلبند» - «از هر 100 تا مرد، شاید یکی پیدا شود که بد نباشد» - (اینها برخی از عبارات دیالوگ های این نمایش بوده است)؛ عشق و پایبندی را رها کن و به دنبال لذت و تنوع طلبی و خوش گذرانی باش، چون مردها هم همینگونه اند و به کسی وفا نمی کنند – تعهد و ازدواج و پایبندی به زندگی با یک مرد حماقت است. جالب است که در این نمایش، همه زنان (جز ژولیت که بسیار ساده و به اصطلاح تازه در اول راه است) به همسران و معشوق هاشان خیانت کرده اند و کم و بیش در این «دورهمی زنانه» به عنوان نیش و کنایه به خیانت های یکدیگر اشاره می کنند و پته همدیگر را روی آب میریزند. و به قول یکی از زنان بازیگر در نمایش: «همه زنان دستمالشان را داده اند».
در این دورهمی، همه زنان با یکدیگر چشم و هم چشمی و رقابت دارند و به همدیگر حسادت می کنند، همگی شان دروغ می گویند و دروغ می شنوند، همگی به مردهای شان خیانت کرده اند و مردهای شان نیز متقابلاً به چنین کاری پرداخته و می پردازند، همه این زنان در عین این که یکسره معطوف و متمرکز بر تمنیات جنسی خویشند از عشق و تعهد و پایبندی به یک مرد و ازدواج و خانواده سرخورده و بیزارند و به شاد باشی و دم غنیمتی و تجربه کردن های متنوع و متعدد فرا می خوانند (در این نمایش، ژولیتِ ساده لوح نیز که در ابتدا با این زنان مخالف است، سرانجام سرخورده می شود و به جمع آنان می پیوندد)، در این نمایش زنان و مردان گویی جانوروشانی اند که جوهر وجودشان به دریای بی پایان شهوات سیری ناپذیر جنسی وصل شده است و جز پرداختن به اندام و اطوار و توانایی ها و جذابیت های جسمانی یکدیگر فکر و ذکری دیگر ندارند. حتی شکسپیر که در اواخر رنسانس و در مقاطع آغازینِ عالم مدرن می زیست، و در آن روزگار، در انگلیستان، هنوز فرهنگ تبرج و اسراف و شهوترانی و بی بند و باری در هیءتِ کنونی آن (و اینگونه افراطی و صریح و بی پروا و وقیحانه) رواج نیافته بود، اگر بر سر این نمایش ظاهر می شد و می دید که برخی زنان نامدار نمایش هایش، اینگونه در هیأت مرفهان بی درد مروج اروتیسم گردیده اند، حیرت زده و چه بسا خشمگین می شد. نویسنده این سناریو، زنان برخی نمایش های شکسپیر را از هویت ادبی و تاریخی شان انتزاع کرده و آنها را در هیأت زنان بی بند و بار متعلق به طیف مرفهان بی درد لااُبالی بر سر صحنه آورده است تا پیام عیش و عشرت طلبی و خوش باشی و خانواده گریزی و ازدواج ستیزی و بی مسئولیتی و بی اخلاقی را به مخاطبان نمایش القاء نماید. شاید دلیل هراس شدید مسئولان نمایش از عکس و فیلم برداری و برخورد تند آنها با صاحبان موبایل هایی که حتی لحظه ای از این نمایش را می خواسته اند که ثبت کنند (و ضبط موبایل ها و دوربین های آنها به منظور پاک کردن فیلم ها) مربوط به آن است که می خواسته اند اسرار اطوار زنان بازیگرشان آنگاه که سر صحنه «ترفندهای زنانه» را نمایش می دادند، پنهان بماند. در یک عبارت کوتاه می توان گفت درون مایه اصلی این نمایش، ترویج و تبلیغ بی بند و باری و بی اخلاقی و هوسرانی و ازدواج گریزی و ایجاد بدبینی میان دو جنس مردان و زنان (با هوس باز و خیانت پیشه نشان دادن آنها) در حال و هوای سکولاریستی مرفهان بی درد است. و آنچه که این نمایش، در کلام و اطوار و حرکات بازیگرانش به مخاطب ارائه می دهد، یکی از محورهای مطلوب جریان تهاجم فرهنگی است که دهه ها است بر ترویج آن متمرکز شده اند، زیرا می دانند که یکی از راه های مقابله با هویت دینی و فرهنگ اسلامی و روحیه آرمان خواهی و ایثارگری و جهاد و شهادتِ مردم ایران، ترویج و تبلیغ بی بند و باری و بی غیرتی و تبرج و رفاه زدگی و مصرف گرایی و مستفرق کردن مردمان در لذت مداری های پوچ نامشروع و پرمفسده است.
و البته پرسش مهم این است که نقش و مسئولیت و کارکرد وزارت ارشاد در این میانه چیست و چرا با این جریان (و جریان های دیگر) مروج تهاجم فرهنگی مقابله نمی کند و چرا به آنها امکان فعالیت می دهد؟ آیا وزارت ارشاد باور دارد که ما در کوران و متنِ یک جنگ نرم تمام عیار قرار داریم؟ اگر باور دارد، جایگاه خود را در کدام جبهه این جنگ نرم تمام عیار می بیند؟ و البته در عمل در کدامین جبهه قرار گرفته است و به کدامین نیروها سرویس و امکانات می دهد؟ در این خصوص گفتنی های بسیاری هست که باید به آنها پرداخت. (انشاالله...) مشرق 130
۲۷/۰۵/۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]
صفحات پیشنهادی
شوخی بهاره رهنما با گلزار در نمایش «دور همی زنان شکسپیر»
شوخی بهاره رهنما با گلزار در نمایش دور همی زنان شکسپیر بیژن بیرنگ محمود عزیزی و محمد رضا گلزار چهارشنبه شب گذشته 22 مرداد ماه با حضور در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به تماشای نمایش دور همی زنان شکسپیر به کارگردانی بهاره رهنما نشستند درپایان نمایش بهاره رهنما از اصدور پروانه نمايش برای 3 فیلم
صدور پروانه نمايش برای 3 فیلم شورای پروانه نمايش فيلم های سينمايی برای 3 فیلم مجوز نمايش صادر کرد به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی در جلسه دوشنبه 13 مرداد93 که با حضور اكثريت اعضای شورای پروانه نمايش فیلم های سينمايی برگزار شد مجو«خط ویژه» به نمایش خانگی میآید/ توزیع «چ» از هفته دوم شهریور
فرهنگ و هنر سینمای ایران خط ویژه به نمایش خانگی میآید توزیع چ از هفته دوم شهریور فیلم خط ویژه به کارگردانی مصطفی کیایی از هفته آینده و فیلم چ به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا از هفته دوم شهریور در شبکه نمایش خانگی توزیع میشوند مجید محسنی مدیر عامل شرکت «هنر اول&صدور پروانه نمایش 5 فیلم برای شبکه نمایش خانگی
صدور پروانه نمایش 5 فیلم برای شبکه نمایش خانگی خبرگزاری پانا شورای صدور پروانه نمایش خانگی ویدئویی برای 5 عنوان فیلم پروانه نمایش صادر کرد ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۲ مرداد ساعت 09 38 به گزارش سرویس فرهنگی پانا در جلسه 19 مرداد شورای پروانه نمایش خانگی كه با حضور اكثریت اعضاء برگزار شدنمایش های ترانه های تلخ تارا و هفت طبقهˈ از آذربایجان شرقی به جشنواره منطقه ای تئاتر کشور راه یافتند
نمایش های ترانه های تلخ تارا و هفت طبقه از آذربایجان شرقی به جشنواره منطقه ای تئاتر کشور راه یافتند تبریز- ایرنا - دو نمایش ترانه های تلخ تارا به کارگردانی علی فتوحی و هفت طبقه به کارگردانی رامین ریاضی از بیست و ششمین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی به جشنواره منطقه ای تئاتر کشور رتکميل سهميه ثبت نام سي و هفتمين دوره مسابقات قرآن کريم در شهرستانهاي بجستان و بردسکن
۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ۲۱ ۴۲ب ظ تکميل سهميه ثبت نام سي و هفتمين دوره مسابقات قرآن کريم در شهرستانهاي بجستان و بردسکن شهرستانهاي بجستان و بردسکن سهميه ثبت نامي در سي و هفتمين دوره مسابقات قرآن کريم را تکميل نمودند به گزارش خبرگزاري موج از ابتداي آغاز مرحله ثبت نام سي و هفتمين دوره مسابنمایشگاه نهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان افتتاح شد
نمایشگاه نهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان افتتاح شد اصفهان- ایرنا- نمایشگاه نهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی استان اصفهان عصرروزدوشنبه در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان گشایش یافت مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت اینداوری 28 فیلم سینمایی در هفته چهارم شانزدهمین جشن سینمای ایران
داوری 28 فیلم سینمایی در هفته چهارم شانزدهمین جشن سینمای ایران 28 فیلم سینمایی در هفته چهارم شانزدهمین جشن سینمای ایران داوری شد به گزارشخبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شانزدهمین جشن سینمای ایران اعلام کرد برنامه نمایش فیلمهای سینمایی ویژه هیات داروان شانزنمایش مستندی که تلویزیون آن را سانسور کرد «جهانشهریها» مهمان دوازدهمین جلسه سینما روایت
نمایش مستندی که تلویزیون آن را سانسور کردجهانشهریها مهمان دوازدهمین جلسه سینما روایتمستند جهانشهریها ساخته شهاب اسفندیاری در دوازدهمین جلسه سینما روایت اکران و بررسی خواهد شد به گزارش خبرگزاری فارس منتخبی از 3 قسمت سری جدید مجموعه جهانشهری ها در جلسه دوازدهم سینما روایت اکرانمایش محکومیت «کدخدای کودککش» +تصاویر
نمایش محکومیت کدخدای کودککش تصاویر گروههایی که علاقهمند به برپایی چنین ایستگاههای در پارکها میادین و نماز جمعه شهرهای خود هستند میتوانند با مراجعه به لینک موجود در خبر با برگزارکنندگان این طرح مکاتبه کرده و فایل بنرهای مخصوص آن را دریافت کنند به این مطلب امتیاز دهید &۲۶ مرداد تا ۷ شهریور برپا میشود نمایشگاه «۶۵ سال با دوربین هسلبلاد»
۲۶ مرداد تا ۷ شهریور برپا میشودنمایشگاه ۶۵ سال با دوربین هسلبلاد دویست و چهارمین دوره سلسله نمایشگاههای عکس در موزه عکسخانه شهر با عنوان ۶۵ سال با دوربین هسلبلاد از مجموعه علیرضا افشاری همراه با یک کارگاه تخصصی آموزشی فنشناسی عکاسی ۲۶ مرداد برپا میشود به گزارش خبرگزاری فسیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت عزتالله انتظامی: از گذشتههای دور مخاطب فیلمهای جنگی بودم
سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومتعزتالله انتظامی از گذشتههای دور مخاطب فیلمهای جنگی بودمآقای بازیگر سینمای ایران جنایات رژیم صهیونیستی را در نوار غزه محکوم و از مسئولین خواست فکری به حال کودکان این دیار کنند به گزارش خبرگزاری فارس عزت الله انتظامی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران درنمایشگاه عروسکهای 14 دوره جشنواره تئاتر عروسکی برپا می شود
فرهنگ و هنر تئاتر نمایشگاه عروسکهای 14 دوره جشنواره تئاتر عروسکی برپا می شود نمایشگاهی از عروسکهای 14 دوره گذشته جشنواره تئاتر عروسکی با همکاری هنرمندان شرکتکننده در این دورهها در پانزدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک برگزار می شود به گزارش خبرگزاری مهرنمایشگاه موضوعی «ادبیات دوره مشروطیت»
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷ ۰۱ نمایشگاه موضوعی ادبیات دوره مشروطیت برگزار میشود به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ادبیات مشروطه دورهای از ادبیات کشور را شامل میشود که از نظر زمانی بین سالهای 1240 تا 1299 هجری شمسی قرار دارد بنا بر اعلام کتابخانه عمومی حسینیه ارشگزارش فارس از نشست ناظران تخصصی دوازدهمین دوره جشنواره امام رضا(ع): تکمیل بانک اطلاعات پژوهشگران جشنواره امام
گزارش فارس از نشست ناظران تخصصی دوازدهمین دوره جشنواره امام رضا ع تکمیل بانک اطلاعات پژوهشگران جشنواره امام رضا ع انتشار صحیفه رضویه به 3 زبان شعر رضوی پیشروترین بخش جشنوارهدبیر کارگروه هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت بیشترین تعداد موضوع به کارگروه فرهنگی در جشنواره بینالرقابت هفت گروه در جشنواره نمایش ایلام
رقابت هفت گروه در جشنواره نمایش ایلام ایلام- ایرنا- مسوول امور هنری و انجمن نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت هفت گروه نمایشی در بیست و هشتمین جشنواره استانی نمایش ایلام رقابت می کنند حسن اسدی روز چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد این جشنواره دهفتمین نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان در قزوین گشایش یافت
هفتمین نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان در قزوین گشایش یافت قزوین - ایرنا- هفتمین نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان سرگرمی و بازیهای کمک آموزشی روز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان در شرکت نمایشگاههای بین المللی قزوین گشایش یافت مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان قزوین در حاشیه بر-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها