تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805762835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبحانی‌فر: امکان استیضاح وزیر علوم بسیار پایین است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سبحانی‌فر: امکان استیضاح وزیر علوم بسیار پایین است
«از کسانی که طرح استیضاح وزیر علوم را امضا کرده‌اند، به دنبال آن هستند که امضایشان را پس بگیرند و به این کار هم اصرار دارند. برخی دوستان دیگر نظرشان تغییر کرده است. با توجه به جمیع تحولاتی که در چند روز گذشته در مجلس مشاهده می‌شد، می‌توان این نتیجه‌گیری را کرد که امکان استیضاح بسیار پایین است.»
آفتاب- سرویس سیاسی: نماینده مردم سبزوار ضمن تشریح فضای کلی مجلس در پایان دادن استیضاح وزیر علوم به «آفتاب» گفت: «از میان گفت و شنودهای که میان همکاران می‌بینم، متوجه شده‌ام بسیاری از کسانی که طرح استیضاح وزیر علوم را امضا کرده‌اند، به دنبال آن هستند که امضایشان را پس بگیرند و به این کار هم اصرار دارند. برخی دوستان دیگر نظرشان تغییر کرده است. با توجه به جمیع تحولاتی که در چند روز گذشته در مجلس مشاهده می‌شد، می‌توان این نتیجه‌گیری را کرد که امکان استیضاح بسیار پایین است.»


رمضانعلی سبحانی‌فر در خصوص نتیجه تلاش‌های مخالفان استیضاح به «آفتاب» گفت: «به نظر می‌آید دو راه بیشتر وجود ندارد، یکی آنکه موضوع حل شود. به بیان دیگر بسیار تلاش می‌کنیم تا قبل از زمان استیضاح موضوع را فیصله بدهیم. اگر هم حل نشد و استیضاح انجام شد، امکان ابقای وزیر علوم بسیار زیاد است. فکر می‌کنم اگر استیضاح هم توسط آن نمایندگانی که اصرار زیاد دارند، صورت بپذیرد، بازهم تغییری در وضعیت وزارت آقای فرجی‌دانا انجام نشود.»


وی در خصوص تاثیر انتشار اسامی استفاده‌کنندگان از بورسیه در احتمال لغو استیضاح گفت: «انتشار این اسامی بی‌تاثیر نبود. مستندات آنها و موارد مطرح شده موثر بود. آن مستندات در افکار خیلی تاثیر داشت و البته این مسئله وجود دارد که صرف انتشار آنها دال بر اقدام غیرقانونی نیست بلکه باید به صورت روشن و قانونی و در مراجع ذیربط بررسی شود و بعد در مورد آن نظر داد اما به طور کلی همین که چنین اسامی منتشر شد، خیلی در روند استیضاح و پایان یافتن آن موثر بود.»


وی ادامه داد: «اعتقاد دارم باید تمام جزییات این سواستفاده‌ها باید علنی بشود و حتی از صحن مجلس توسط صدا و سیما به صورت مستقیم پخش شود تا مردم در جریان روند کار قرار بگیرند و بدانند روند این داستان به چه صورت بوده است و همه بدانند چه کسانی استفاده‌های غیرقانونی و غیرمجاز از جایگاه‌های خود داشته‌اند.»


نماینده سبزوار در مورد سیاسی یا علمی کلیت استیضاح گفت: «عمده بحث‌های استیضاح که مطرح می‌شود، بحث انتصابات وزارت علوم است. که حساسیت‌های روی آنها وجود دارد. البته در شهرستان‌ها کلا منتفی است و هیچگونه حساسیتی وجود ندارد. افراد معتدل و اصولگرای معتدل هم در شهرستان‌ها هستند که بر سر کار هستند و هیچ مشکلی هم ندارد.»


سبحانی‌فر در پاسخ به این سوال که استیضاح‌کنندگان در نهایت به دنبال چه هستند گفت: «آنها دنبال چه هستند را باید خود استیضاح کنندگان بگویند اما واقعا در این استیضاح دستاورد مثبتی نمی‌بینم. عملکرد وزارتخانه را هم در یک دوره خیلی کوتاه واقعا نمی‌توان مشخص کرد. با این‌همه استیضاح حق نمایندگان است و همان روز اول هم می‌توانند استیضاح کنند. اما اینکه مبنای استیضاح چیست و چرا می‌خواهند استیضاح کنند و دستاورد آنها چیست، بحث دیگری است که در این مورد خاص واقعا احساس می‌کنم دستاورد خاصی وجود ندارد. بخشی از استیضاح دقت بر روی این نکته است که بایستی وقتی به وزرا داد تا در بازه زمانی معین عملکردشان را نشان بدهند. در مورد وزارت علوم هم این چنین نیست که ما در عرض یک ماه یا یکسال بتوانیم ساختار را تغییر دهیم یا همه مشکلات را حل کنیم.»


فرجی‌دانا قربانی مخالفت تندروها با دولت


حامد قادرمرزی، نایب رییس اول فراکسیون دانشگاهیان مجلس نیز گفت: «وزیر علوم تا به اینجای کار یکی از وزرای خوب کابینه آقای روحانی است و البته از بد روزگار با مخالفت برخی در مجلس مواجه است که نگران از دست رفتن قدرت‌شان در دولت هستند و در عین حال ماجرا را سیاسی کرده‌اند و بنا دارند تا در استیضاح وزیر علوم با تمام ادبیات تولید شده از سوی دولت تا به اینجای کار مقابله کنند. در یک کلام رضا فرجی‌دانا قربانی مخالفت تندروها با دولت شده است.»


این نماینده مجلس به «آفتاب» گفت: «هم آقای فرجی‌دانا و هم دیگر اعضای هیات دولت به خوبی می‌دانند که وزیر علوم نخستین قربانی دولت نهم در مسیر گروکشی‌های سیاسی مجلس در برابر بهارستان است. امروز دیگر تنها مساله پرونده هسته‌ای و مخالف‌خوانی‌ها در مجلس مطرح نیست بلکه آنها به پیش آمده و این بار از آنچه در وزارت علوم دولت روحانی می‌گذرد، نگران‌اند. البته از یک منظر جای نگرانی هم دارد. دولت روحانی به قول خودش دارد ویرانه تحویل گرفته را آواربرداری می‌کند و قرار نیست آواربرداری به سبک مورد علاقه اصولگرایان و به ویژه برخی تندروها در مجلس باشد.»


با افشاگری‌ها، منافع اقتصادی عده‌ای به خطر افتاده است


بهزاد سعید پور استاد دانشگاه محیط زیست نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات فرجی‌دانا به «آفتاب» گفت: «ایشان با وجود سر و سامان دادن به وضعیت اساتید و دانشجویان کارهای مثبتی در چارچوب این وزارتخانه داشته‌اند و امیدوارم این وزارتخانه و حوزه کاری‌اش در دانشگاه‌ها به جایگاه گذشته خود بازگردد. ایشان باید بداند که پیکره دانشگاهیان از اساتید و دانشجویان حامی ایشان هستند و همین پشتوانه سبب می‌شود تا در مجلس بهترین دفاع را که همان حمله است از خود داشته باشند. زیرا اگر افشاگری به درستی صورت گیرد و نیت استیضاح‌کنندگان برملا شود، سایر نمایندگان هم متوجه می‌شوند که پشت پرده چه خبر است و این البته مستلزم دفاع تمام قد رییس‌جمهور از وزیر خود است.»


او البته به خطر افتادن منافع گروهی خاص را که در هشت ساله به منافع هنگفتی رسیدند را عامل این استیضاح می‌داند و به «آفتاب» می‌‌گوید: «بازگرداندن دانشجویان ستاره‌دار و اساتید بازنشسته اجباری در کنار افشای اسناد متعدد بورسیه‌های غیرقانونی سبب شده است تا عده‌ای به دنبال استیضاح باشند. هرچند در رده‌های میانی این وزارتخانه هنوز افرادی وابسته به جناحج مقابل حضور دارند که کار با مانع و مشکل مواجه ساخته است. هرچند باید منتظر روز استیضاح ماند.»





مطالب مرتبط
احتمال پایان یافتن استیضاح وزیر علوم
پشت تندروی‌ها فساد خوابیده است


تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن