تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798264182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس به همراه تصاویر گزارش می‌دهد آغاز داوری جشنواره خوشنویسی رضوی/ ۴۸۰ اثر در جشنواره شرکت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس به همراه تصاویر گزارش می‌دهد
آغاز داوری جشنواره خوشنویسی رضوی/ ۴۸۰ اثر در جشنواره شرکت دارد
مدیر اجرایی جشنواره خوشنویسی رضوی از ارسال ۴۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره خوشنویسی رضوی خبر داد. این آثار توسط اساتیدی همچون غلامحسین امیرخانی در نستعلیق، علی شیرازی در شکسته‌نستعلیق و علی‌اکبر رضوانی در نسخ و ثلث داوری می‌شود.

خبرگزاری فارس: آغاز داوری جشنواره خوشنویسی رضوی/ ۴۸۰ اثر در جشنواره شرکت دارد



به گزارش خبرنگار آئین و اندیشه خبرگزاری فارس، جشنواره خوشنویسی رضوی یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌ها در جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) است که امسال دوازدهمین دوره آن به صورت سراسری برگزار می‌شود. این جشنواره اهدافی همچون ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی، جریان‌سازی هنر ایرانی اسلامی، الگوسازی و تبیین فرهنگ متعالی رضوی و ... را دنبال می‌کند و در پنج رشته نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، نسخ، ثلث و خط تحریری در مجموع با جوایزی به ارزش حدوداً 30 میلیون تومان برگزار می‌شود. اگر چه دبیرخانه این جشنواره در مشهد مقدس قرار دارد اما داوری آثار در پایتخت انجام می‌شود. در بخشی از آیین داوری که روز گذشته در خانه خوشنویسان ایران برگزار شد، اساتیدی همچون غلامحسین امیرخانی در رشته نستعلیق، علی شیرازی و احمد قائم‌مقامی در رشته شکسته نستعلیق، محمد حیدری و مجتبی ملک زاده و علی‌اکبر رضوانی در رشته نسخ و ثلث، سیدرضا بنی‌رضی و محمد کاشانی آزاد و حسین نجفی در رشته خط تحریری به بررسی آثار پرداختند.  

  * تمجید استاد امیرخانی از آثار جشنواره استاد امیرخانی درباره سطح آثار رسیده به خبرنگار فارس گفت: سطح آثار رسیده بسیار مطلوب است و نسبت به دوره‌های قبل رشد داشته. خوشبختانه جوانان هنرمند و با استعدادی در هنر خوشنویسی پرورش یافته‌اند که نمونه آن در تاریخ ما کم‌سابقه است. وی افزود: نکته دوم انتخاب معنا است که نشان‌دهنده حُسن تشخیص، معرفت و بصیرت هنرمندان خوشنویس است و آثاری که انتخاب کرده‌اند، از لحاظ مضامین فوق‌العاده عمیق و عالی است. * ارسال 480 اثر خوشنویسی به جشنواره امام رضا(ع) حجت‌الاسلام مهدی علیپور مدیر اجرایی دوازدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی نیز گفت: جشنواره خوشنویسی رضوی چندین سال است که برگزار می‌شود، سال نخست آن از مشهد مقدس شروع شد، چندسالی را در یزد به فعالیت خود ادامه داد و هم اکنون دو سال است که این جشنواره به شهر امام رضا(ع) بازگشته و فعالیت دارد. وی با بیان اینکه در این جشنواره هر ساله استقبال خوبی از طرف هنرمندان خوشنویس صورت می‌گیرد، عنوان کرد: امسال حدوداً 480 اثر به جشنواره ارسال شده و 12نفر از اساتید برجسته خوشنویسی به داوری آثار منتخب می‌پردازند. * بها دادن به خط تحریری سرپرست انجمن خوشنویسان مشهد مقدس عنوان کرد: در جشنواره‌ها طبق روال معمولی که وجود دارد، آثار ارسالی در دو مرحله داوری می‌شود؛ یک داوری اولیه و دیگری داوری نهایی است که قبل از این داوری‌ها کارها ایمیل می‌شود یعنی تصویر اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شود و از میان تصاویر ارسالی یک سری از آثار برگزیده شده و به صاحبان آثار اطلاع داده می‌شود که اصل آثار را ارسال کنند. وی ادامه داد: کارهایی که قابلیت برتری را دارند برای داوری نهایی ارسال می‌شود همچنین آثار اساتید اصلی جشنواره و داوران برتر که معمولاً از اساتید به‌نام و درجه یک کشور هستند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و بنابر سیاستی که شورای سیاستگذاری هر جشنواره‌ای مد نظر قرار می‌دهد تعدادی از آثار ارسالی را به عنوان نفرات برگزیده و تعدادی را نیز به عنوان تقدیرشدگان در جشنواره معرفی می‌کند. علی‌پور با اشاره به رشته‌های دوازدهمین جشنواره رضوی مبنی بر نسخ، ثلث، نستعلیق و شکسته‌نستعلیق گفت: تفاوتی که در جشنواره رضوی قائل شدیم و تقریباً می‌توان گفت نسبت به جشنواره‌هایی که در این سطح از کار در حال فعالیت هستند، منحصر به فرد است. در کنار خطوط نسخ، ثلث و... خط تحریری را هم گنجانده‌ایم. از این رو خوشنویسی با خودکار نیز در همین راستا مورد توجه و استقبال دوستانی که در عرصه خط تحریری کار می‌کنند قرار گرفته و آثار بسیار زیادی در رشته تحریری مورد کارشناسی قرار می‌گیرند.  

  * اساتید داوری امکان شرکت در جشنواره را ندارند وی ابراز داشت: از جمله اقداماتی که در راستای توجه به آثار شرکت‌کنندگان انجام داده‌ایم این است که با برخی نهادها، ارگان‌ها رایزنی‌هایی انجام شده که بعضی از آنها مشتاقان خرید این آثار هستند. همچنین درباره اینکه خروجی‌های جشنواره و اینکه بعد از اتمام جشنواره، چه اقدامی برای آثار منتخب انجام خواهیم داد، بسیار برای ما مهم بود لذا یکی از کارهایی که هرساله انجام می‌شود برگزاری نمایشگاه است که در دو بخش اساتید و بخش شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود. علیپور اظهارداشت: ما اساتید را از لیست افرادی که قرار بود مسابقه داده و حائز رتبه شوند کنار گذاشتیم، یکی به دلیل آنکه شأن اساتید حفظ شده و دیگری به دلیل اینکه فرصت بیشتری به کسانی که تازه به این جمع پیوسته‌اند و دوست دارند رقابتی انجام دهند، بدهیم و بدین وسیله زمینه را برای کسب رتبه و امتیاز برتر برای نسل جوان فراهم کنیم.  

  * تأکید استاد شیرازی بر لزوم افزایش میزان جوایز استاد علی شیرازی نیز در پاسخ به این سؤال که برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره رضوی تا چه اندازه می‌تواند موجب تشویق و ترغیب جوانان علاقه‌مند به خوشنویسی شود، گفت: این قبیل جشنواره‌ها یک انرژی بسیار بالایی را به خود جذب می‌کند و یک شور و هیجان و تحرک بسیار خوبی را در فضای خوشنویسی ایجاد می‌کند. وی با بیان اینکه جشنواره رضوی باید سال به سال سطح  خویش را نسبت به خوشنویسی ارتقا دهد، تصریح کرد: جشنواره رضوی باید هر ساله تعداد و میزان جوایز را افزایش دهد چرا که شرکت‌کنندگان در آن واقعاً زحمات فراوانی را متحمل می‌شوند یعنی اغلب خوشنویسان تا آخرین لحظه تلاش می‌کنند کار بهتری را ارائه دهند. این خوشنویس سرشناس اظهار داشت: جوایز جشنواره برای ما قابل قبول نیست و هر چه مقدار و تعداد جوایز جشنواره رضوی افزایش یابد در تعداد شرکت‌کنندگان آن مؤثر خواهد بود و سطح کیفی آن را بالاتر خواهد برد. * چاپ آثار برگزیده در قالب کتاب مدیر اجرایی دوازدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی در بخش دیگری از مراسم داوری در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس گفت: آثار برتر جشنواره رضوی با نام جشنواره دوازدهم رضوی در کتابی به چاپ خواهد رسید و بر روی لوح فشرده قرار می‌گیرد و سعی می‌شود تا آثار ارسالی در جاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. وی درباره کمیت و کیفیت آثار ارسالی تصریح کرد: به لطف خدا از آنجایی که جامعه خوشنویسی رو به تکامل و پیشرفت است طبیعتاً کارهایی که به جشنواره راه پیدا می‌کنند قدری قو‌ی‌تر و غنی‌تر از سال‌های گذشته شده است لذا ممکن است آثار ارائه شده به جشنواره دوازدهم،به لحاظ تعداد، فراز و نشیب‌هایی داشته باشند اما قطعاً از حیث کیفیت و عمق کار جشنواره رضوی رو به پیشرفت بوده و از این بابت خدا را بسیار شاکریم که نسبت به سال‌های گذشته از یک برند یا سطح بالاتری برخوردار است و در یک مقطع سخت‌تری، خوشنویسان با هم به رقابت می‌پردازند. علیپور از تلاش روزافزون شرکت کنندگان در جشنواره خوشنویسی رضوی خبر داد و عنوان کرد: دوستانی که سال گذشته حائز رتبه نشده‌اند گویی مشخص است که برای اینکه از حیثیت خویش دفاع کنند تلاش کرده‌اند که امسال کارهای غنی‌تری را بفرستند. وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره‌ها به نحوی در پیشرفت و تکامل هنرمندان عرصه خوشنویسی مؤثر است و خود این جوّ رقابت باعث می‌شود دوستان تلاش بیشتری داشته باشند و همچنین جنبه تبلیغاتی آن است که مردم را جذب این هنر مقدس و ملی می‌کند هنری که فقط و فقط به ایران تعلق دارد و مشخصه و مبلغ ایرانی است. وی در پایان اظهار داشت: آیین اختتامیه جشنواره خوشنویسی رضوی در دهه کرامت برگزار می‌شود و برگزیدگان معرفی می‌شوند. انتهای پیام/ک

93/05/26 - 10:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن