تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819207563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس:اجرای طرح تحول نظام سلامت از مهم ترین خدمات دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس:اجرای طرح تحول نظام سلامت از مهم ترین خدمات دولت است نوشهر - ایرنا - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اجرای طرح تحول نظام سلامت را مهم ترین خدمات دولت برشمرد و گفت: موفقیت دولت در اجرای کامل این طرح و بهره مندی همه اقشار مردم از مزایای آن تنها منوط به فراهم کردن زیرساخت ها و تامین تجهیزات درمانی در تمام نقاط کشور است.


ˈمسعود پزشکیان ˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر افزود: امروز دولت یازدهم درگام نخست برخلاف دولت گذشته طبق قانون برنامه پنجم توسعه حدود یکصد هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات سود خالص 10 درصدی قانون هدفمندی یارانه ها و یک درصد نیز از سایر منابع به این بخش اختصاص داده است که باید از چنین اقدامی تقدیر کرد.
وی ادامه داد : مساله مهم این است که دولت باید با اعمال صحیح قانون در اجرای این طرح به نحوی سیاست گذاری کند تا تمام اقشار مختلف جامعه به طور یکسان از مزایای آن بهره ببرند.
وی اظهار داشت : اکنون وضعیت به گونه ای است که بسیاری از مناطقی که از امکانات و تجهیزات درمانی مناسب برخوردارند به تبع از مزایای این طرح بنحو مطلوب بهره می برند اما برخی از مناطق دیگر که محروم از این زیرساخت و امکانات هستند این گونه نیست.
وی قرار گرفتن همه اقشار جامعه بویژه عشایر ، روستاییان ، افراد تحت حمایت نهادهای بهزیستی ، کمیته امداد امام خمینی (ره ) و بیماران خاص زیرپوشش این طرح را از اهداف اصلی اجرای آن دانست و ادامه داد : اگر این طرح و بر اساس اهدافی که برای آن در نظر گرفته شده است اجرا شود طرح موفقی خواهد بود در غیر این صورت با مشکل مواجه می شود.
پزشکیان از مسوولان نهادهای ذیربط خواست تا در اجرای این طرح علاوه بر اعمال صحیح قانون نظارت بیشتری نیز داشته باشند.
اجرای طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه سال جاری همزمان در 558 بیمارستان دولتی کشور آغاز شد و کاهش پرداخت خدمات بستری 10 درصد شهری و پنج درصد نظام ارجاع روستایی، ترویج زایمان طبیعی، حضور پزشکان مقیم در بیمارستان ها، ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم، حمایت از 18 بیماری سخت درمان، رشد کیفیت خدمات ویزیت و هتلینگ بیمارستانی محتوای هفت بسته خدمتی از جمله برنامه های این طرح اعلام شده است.
624/608/1104



26/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن