تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799339789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولین بار، یک دولت در ایران، تحلیلی واقعی از شرایط اقتصادی ارائه می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس انجمن مدیریت اجرائی ایران: اولین بار، یک دولت در ایران، تحلیلی واقعی از شرایط اقتصادی ارائه می دهد رییس هیات مدیره انجمن مدیریت اجرائی ایران تحلیل دولت تدبیر و امید از شرایط اقتصادی را واقعی ارزیابی کرد و گفت: این اولین بار است که یک دولت در ایران تحلیلی منسجم و واقع گرایانه از شرایط اقتصادی کشور ارائه می دهد.


ˈمرتضی عماد زادهˈ روز شنبه درˈاولین مدرسه تابستانی آینده پژوهی و کارآفرینیˈ در پژوهشگاه شاخص پژویˈ اصفهان که تحت عنوان ˈآینده و ارائه راهکار برای خروج از رکود تورمی در ایرانˈ سخن می گفت، افزود: تحلیل دولت تدبیر و امیئ هم با شرایط واقعی اقتصاد کشور ما و هم با نظریه های اقتصادی منطبق است.

**بسته پیشنهادی دولت برای شکستن رکود و رونق اقتصادی**
وی با اشاره به شاخصه های تحلیل و بسته پیشنهادی دولت یازدهم برای شکستن رکود و رونق اقتصادی گفت: دولت یازدهم نشان داده که مساله را خوب شناخته است و این اولین قدم مثبت در راه اصلاح وضعیت اقتصادی است.
عمادزاده اظهار داشت: از نظر مجلس نیز، دولت بدون شعاردادن و به رغم شرایط تحریمی و اوضاع رکودی کشور، بصورت واقعگرایانه به مسائل نگریسته و برای برون رفت از آن نسخه منسجمی ارائه کرده است.
وی اضافه کرد: از نظر مجلس این نخستین بار است که دولت مساله را خوب فهمیده است و برای حل مساله نیز عزمی جدی دارد.
این استاد اقتصاد دانشگاه گفت: بیشترین اهتمام دولت روحانی برای اجرای این بسته به کارهایی معطوف است که ابزارش در اختیار خود دولت است و این نکته مثبتی محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه بسته پیشنهادی دولت یازدهم دارای چهار بخش و 177 بند است، گفت: در یکی از این بخشها، ایجاد بیشترین فضای کسب و کار برای بخش خصوصی از طریق کاهش مجوزها و اقدامات حمایتی است در حالی در دولت قبل بخش خصوصی بدنبال این بود که دولت در راه بهبود فضای کسب و کار بکوشد اما دولت زیر بار نمی رفت.
عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی کشور تاکید کرد: بسته دولت یازدهم یک سند کوتاه مدت تا پایان سال 94 است و در آن به ملاحظات توسعه ای مثل موضوع محیط زیست، فرهنگ، بهداشت و آموزش توجه نشده و البته خود دولت هم گفته است برنامه های توسعه منعطف به رویکرد بلندمدت است.
وی با اشاره به سیاستهای پیشنهادی دولت برای خروج از رکود، موانع خروج از رکود را شامل تنگناهای مالی، کاهش تقاضای داخلی، کاهش سرمایه گذاری و موضوع تحریم ها اعلام کرد.
به گفته عماد زاده، کاهش تقاضای داخلی از طرف بخش خصوصی بدلیل کاهش درآمد و از طرف بخش دولتی بدلیل کمبود بودجه سبب تقاضای کل می شود که خود این پروسه نیز سیکل درآمدها را می کاهد.


** تاثیر مذاکرات هسته ای روی وضعیت اقتصادی کشور**
رییس هیات مدیره انجمن مدیریت اجرائی ایران سپس در باره روند مذاکرات جاری در امور هسته ای و تاثیر آن بر آینده آقتصادی کشورمان گفت: اگر وضعیت تحریم ها عوض نشود و حتی میزان تحریم ها سخت تر شود منابع ارزی کشور بیشتر کاهش می یابد و تقاضا نیز رو به فزونی می گذارد.
عماد زاده گفت: اگر مذاکرات آذرماه به نتیجه نرسد حمله مردم به بازار شروع می شود و تکانه های ناشناخته پیش می آید، تورم افزایش و تولید کاهش می یابد، صادرات نفتی محدودتر شده و همین مساله سبب نیز کاهش رشد و نزول رفاه عمومی مردم می شود.
وی یادآور شد: وظیفه دولت در این مرحله این است که در شرایط حاضر تحریم ها را بردارد و بعد از آن باید کارها را بدست مردم بسپارد و با ایجاد ضابطه، نهادهای نظارتی را برای صیانت از این ضوابط ایجاد و تقویت کند.
عماد زاده تاکید کرد: هیات ایرانی در مذاکرات هم اکنون هوشمندانه عمل می کند .وی نتایج بهبود در روابط خارجی کشور را سبب کاهش ریسک،افزایش ضریب امنیت، فزونی تعامل جهانی و افزایش صادرات دانست و افزود: کاهش ریسک کشور نیز باعث افزایش ورود سرمایه خارجی، افزایش بهره وری، ارتقای تولید، کاهش تورم، افزایش اشتغال و افزایش صادارت کشورمان خواهد شد.
رییس هیات مدیره انجمن مدیریت اجرائی ایران، در عین حال آثار عدم تغییر وضعیت ناشی از به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای را شامل گران شدن هزینه مواد و ماشین آلات، افزایش قیمت کالاهای وارداتی، افزایش هزینه تولید، ارتقا قیمت کالاهای عرضه شده، کاهش قدرت خرید، ایجاد انتظارات تورمی، افزایش دستمزدها و افزایش قیمت کالاها برشمرد.

** قانون هدفمندی یارانه ها**
رییس هیات مدیره انجمن مدیریت اجرائی ایران گفت: طرح هدفمندی یارانه ها که تاکنون در 140 کشور دنیا هم اجرا شده، طرحی عقلایی است البته اگر نحوه آماده شدن و اجرای آن با دقت لازم همراه بود.
وی خاطرنشان کرد: این طرح درواقع یک طرح پوپولیستی با هدف جلب رضایت بخشی از مردم بود و به ابعاد اقتصادی آن توجه نشد ، فقط ابعاد سیاستی و رضایتی مردم در نظر گرفته شد در حالیکه رضایت مردم در درازمدت باید مورد نظر دولتها باشد نه درکوتاه مدت.
این اقتصاددان گفت:ما در قالب این طرح قدرت خرید ایجاد کردیم در حالی که در مقابل عرضه وجود نداشت.
عمادزاده اظهار داشت: در قالب این طرح 140 هزار میلیارد تومان پول کشور را به یک تقاضای کوتاه مدت بی اثر مردمی تبدیل کریم درحالی که اگر آن را صرف ایجاد کارخانه، راه و دیگر فعالیتهای تولیدی کرده بودیم، مقدار زیادی شرایط اقتصادی کشور بهبود می یافت.
وی گفت: قرار بود از محل عواید اجرای قانون هدفمندی یارانه ها 50 درصد به خانوارها، 30 درصد به بخش صنعت و 20 درصد به دولت برای تعدیل امور اختصاص یابد اما اجرای قانون بشکلی بود که کل منابع ناشی از آن برای 50 درصد خانوارها هم کافی نبود.
عماد زاده در ادامه سخنانش، انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی یا توقف فعالیت شورای پول و اعتبار را زمینه ساز بخشی از مشکلات اقتصادی کشور توصیف کرد و افزود: سامان مدیریت دارای برجسته ترین متخصصان بود که کنترل زیادی روی منابع کشور بخصوص در شهرستانها داشتند.

**طرح مسکن مهر**
وی در باره اجرای طرح مسکن مهر نیز گفت: طرح مسکن مهر یک طرح بلندپروازانه بود که برای تامین منابع مالی مورد نیاز آن فکری نشده بود .
عمادزاده خاطرنشان کرد: الان هزاران ساختمان در کشور در قالب این طرح ساخته شده که از نظر فیزیکی کامل است اما معطل دریافت آب، برق و دیگر خدمات است و درواقع این طرح باعث شده که ما با یک تله هزینه ای مواجه شویم زیرا تقاضا ایجاد کرده ایم اما در همان حد عرضه نداشته ایم.
وی گفت: طرح مسکن مهر روی دست دولت یازدهم مانده است اما نمی خواهد آن را ناتمام بگذارد بلکه تصمیم به اصلاحش دارد منتها با منابع معمول احتمال افزایش قیمت واحدها و بروز نارضایتی نیز دور از ذهن نیست.
به گفته عمادزاده، دولت روحانی بدنبال این است که از طریق فروش اوراق مشارکت، منابع مالی لازم برای اتمام طرح مسکن مهر را تامین کند.

**بیکاری و بهره وری**
این استاد دانشگاه همچنین گفت: ما هم اکنون 3/5 میلیون نفر بیکار در کشور داریم که 700 هزار نفرشان تحصیلات دانشگاهی دارند که اگر اینها وارد بازار کار شوند و میزان بهره وری نیز افزایش یابد، نرخ تورم کاهش و وضعیت اقتصادی کشور بهبود خواهد یافت.

**امید مردم به دولت یازدهم**
رییس هیات مدیره انجمن مدیریت اجرائی ایران در ادامه این نشست با اشاره به امید مردم به دولت یازدهم برای اصلاح امور کشور گفت: دولت یازدهم در 11 ماه آغاز فعالیتش از امید مردم بهره گرفت و دولت هم اینک نیز باید بکوشد تا مردم ناامید نشوند.
وی در عین حال گفت: راه حل سیاستهای اقتصادی، امور توسعه ای است که از فرهنگ و آموزش شروع می شود.
وی یادآور شد: ما باید به مردم خود نظم پذیری جمعی و حاکمیت قانون که بیش از سیاستهای پول و مالی در جامعه موثر است را بیاموزیم.
وی افزود: سیاست توسعه ای در گرو وجود یک اراداه مستحکم از سوی دولت است و تا مادامی که به ملاحظات آن توجه نشود هزاران سال در حال توسعه هستیم و تضمینی هم نیست که از آن خارج نشویم.
وی تصریح کرد: مردم ما آمادگی فراوانی برای اعتماد و همکاری با دولت دارند فقط باید به آنها اطمینان داد که دولتی ها در کارشان صادق اند و اگر مردم اینک در حال محرومیت بسر می برند، افراد قلیلی از شرایط جاری کشور بهره سو نخواهند برد.
کارگاه اولین مدرسه تابستانی آینده پژوهی و کارآفرینی از سوی ˈپژوهشگاه شاخص پژوی ˈ اصفهان برگزار شد.
این کارگاه به مدت یک هفته با حضور اساتید رشته های مختلف در دانشگاه اصفهان دایر خواهد بود.
543 / 556



26/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن