تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821246455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون رییس جمهور: آرامش و اقتدار کشور مرهون فداکاری ایثارگران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون رییس جمهور: آرامش و اقتدار کشور مرهون فداکاری ایثارگران است مشهد - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آرامش و اقتدار کشور و نظام جمهوری اسلامی مدیون فداکاری شهدا، ایثارگران، آزادگان، جانبازان و خانواده های آنان است.


به گزارش روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، حجت الاسلام ˈسید محمد علی شهیدی محلاتیˈ روز شنبه در همایش سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در مشهد افزود: بیست و ششم مرداد ماه 1369 برای ما روزی خاطره انگیز، همیشه زنده و ماندگار است زیرا در این روز آزادگان ما پس از تحمل سال ها رنج دوری از وطن به میهن اسلامی بازگشتند.
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه عزیزان آزاده با خدای خود معامله کردند و نزد خدا ماجور هستند، گفت: از ابتدای انقلاب تا پایان سال 1390 تعداد 220 هزار و 285 شهید تقدیم انقلاب کرده ایم و علاوه بر آن 42 هزار و 879 آزاده داشته ایم که به اسارت درآمده و در زندان های عراق ایستادگی کردند.
رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: آرامش امروز کشور مدیون آزادگان، جانبازان، شهدا و خانواد های آنان است و اگر امروز کشور ما در جهان اقتدار دارد و رییس جمهوری ما در نیویورک با قدرت حرف می زند، این قدرت را از فداکاری و ایثارگری این بزرگواران دارد.
وی افزود: 85 درصد آزادگان ما رزمنده بودند و تنها 15 درصد آنان را غیر نظامیان تشکیل می دهند و بر اساس آمارها 90 درصد این عزیزان ابتدا مجروح و سپس اسیر شده اند که این بیانگر آن است که رزمندگان ما تا لحظه آخر و تا آخرین گلوله مقاومت کردند و هرگز تسلیم نشدند.
حجت الاسلام شهیدی با بیان اینکه آزادگان در زمان اسارت هم مبارزه کردند، اظهار کرد: شهید تندگویان از جمله شهدایی بود که زیر شکنجه های رژیم بعث عراق به شهادت رسید و در سال جاری با یک ابتکار، عنوان شهدای غریب را به این عزیزان اطلاق کردیم و همایشی با همین عنوان در سالروز ورود آزادگان به کشور برگزار می شود.
وی با تاکید بر اینکه آزادگان ما تا سال ها در اسارت به سر بردند و با پایداری و ایستادگی در برابر دشمن مبارزه کردند، شکنجه دیدند و با سرافرازی به کشور بازگشتند، گفت: تلاش ما این است تا خدمتگزار آزادگان باشیم اگرچه نمی توانیم زحمات آنان را جبران کنیم اما همواره سعی ما این است که تا جای ممکن پاسخگوی آنان باشیم./1
7490/664



25/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن