تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821238750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغذیه نامناسب از علل بروز اسهال در نوزادان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تغذیه نامناسب از علل بروز اسهال در نوزادان است زنجان - ایرنا - یک فوق تخصص بیماریهای نوزادان مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان گفت : تغذیه نامناسب و خوراندن غذای خارج از سنین اعلام شده به نوزادان از علل مهم بروز اسهال در آنان است.


اصغر مرزبان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برخی از خانواده ها خارج از برنامه الگوی غذایی تعریف شده نسبت به خوراندن انواع مواد غذایی به نوزادان اقدام می کنند افزود: این موضوع اختلالاتی را در دستگاه گوارش نوزاد ایجاد می کند.
وی یادآورشد: عفونت روده ای و عفونت در دیگر قسمت های بدن مانند گوش نیز می تواند اسهال نوزاد را به همراه داشته باشد.
مرزبان تصریح کرد: آلرژی مادر به دلیل مصرف انواع غذاها و انتقال آن به نوزاد از طریق شیر مادر از دیگر علل بروز اسهال در نوزادان به شمار می رود و توجه به این موضوع مهم ضرورت دارد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بیماری های سوء جذب و مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها در شیرخواران رااز دیگر علل اسهال در این بیماران ذکر کرد.
وی با بیان اینکه بیماری نادر اسهال مادرزادی نیز در برخی از نوزادان وجود دارد، اظهار کرد: در این نوع بیماری آب بدن نوزاد تحلیل می رود و نوزاد به شوک رفته و جان خود را از دست می دهد.
مرزبان افزود: بیماری اسهالی نوزادان ناشی از اختلال عملکرد روده ای بوده و در مقایسه با وضعیت معمولی و رایج این بیماری بسیار شدید است.
وی یادآورشد: اسهال نوزادان در مقایسه با بزرگسالان علامت دار بوده و علت های متعددی دارد و شناخت دقیق آن می تواند در ارایه خدمات درمانی بسیار تاثیر گذار باشد.
این فوق تخصص بیماریهای نوزادان خاطر نشان کرد: بی توجهی به بیماری اسهال نوزادان و عدم مراجعه بهنگام به مراکز بهداشتی و درمانی می تواند به شوک و در نهایت مرگ آنان منجر شود.
596/7320



25/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن