تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799168829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت نیرو اهمیت مشکلات آبی اصفهان را درک نکرده است/ خطر فرونشست پایتخت فرهنگی جهان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان سقائیان نژاد:
وزارت نیرو اهمیت مشکلات آبی اصفهان را درک نکرده است/ خطر فرونشست پایتخت فرهنگی جهان
اصفهان – خبرگزاری مهر: شهردار اصفهان با بیان اینکه خشکسالی اصفهان خطر فرونشست پایتخت فرهنگی جهان و نابودی بناهای تاریخی همچون میدان نقش جهان را در پی خواهد داشت، گفت: از صحبت های برخی معاونان وزارت نیرو مشخص است که مسئولان این وزارتخانه هنوز اهمیت مشکلات آبی اصفهان را از جنبه ملی و تاثیرگذار بر کل کشور درک نکرده اند.



به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی سقائیان نژاد صبح امروز پس از جلسه علنی شورای شهر اصفهان در جمع خبرنگاران در ارتباط با مسئله آب اصفهان و صبر مردمی در این زمینه اظهار داشت: هفته گذشته در جلسه ای با استاندار اصفهان و آقای جهانگیری در خدمت برخی مسئولان تهرانی بودیم و چند مسئله از جمله آب مدنظر بود.

وی با توجه به واکنش برخی رسانه ها درباره کم کاری مسئولان استانی در این زمینه، افزود: از دیدگاه من استاندار در این جریان مظلوم واقع شده است چرا که تمامی مسایل آبی اصفهان را به درستی در جلسات مختلف برای مسئولان بالادستی مطرح کرد.

شهردار اصفهان بیان داشت: من به عنوان نماینده مردم در این جلسه کمی جدی تر مسایلی را مطرح کردم و متوجه این نکته شدم که وزارت نیرو هنوز درک درستی از تأثیر خشکسالی اصفهان بر کل کشور را ندارد.

وی با بیان اینکه در این جلسه یکی از معاونان وزیر نیرو بیان داشت که حفاظت از پل زمان خان بسیار مهم است و باید آب آن تأمین شود، ادامه داد: پل زمان خان برای ما نیز مهم است اما جای تأسف است که این فرد هنوز اطلاع ندارد که پل های تاریخی مهم تری همچون سی و سه پل، خواجو و شهرستان در اصفهان به عنوان یکی از چند پل شاخص جهان در معرض نابودی است.

سقائیان نژاد تصریح کرد: متأسفانه برخی مدیران بخشی ناآگاه در جایگاه ملی قرار گرفته اند و  بر این اساس ظرفیت تصمیم گیری برای مدیریت های ملی را ندارند که در نتیجه قضاوت های اشتباه از آنها سر می زند.

وی ادامه داد: مثال واضح دیگر از این عدم درک صحیح تعطیلی طرح تونل گلاب 2 و تبدیل طرح تونل بهشت آباد به لوله است که هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که حدود 700 مترمکعب آب را در ارتفاعات بالا به شکل لوله حمل کند و از نظر فنی نیز امکان پذیر نیست.

زیر سئوال بردن 12 سال مطالعات کارشناسی تونل بهشت آباد در یک شب

شهردار اصفهان تاکید کرد: زیر سئوال بردن 12 سال کار کارشناسی در سطح ملی و بین المللی در یک شب جای سئوال بسیار دارد چراکه در سال 80 در حضور رهبر معظم انقلاب بحث اجرای تونل تصویب شده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در آن سال دستورات لازم در این زمینه را صادر کردند و وزیر نیرو موظف به عملیاتی کردن آنها شد.

سقائیان نژاد ابراز داشت: اجرای سد گوکان نیز یکی از این موارد تصویبی است که اجرایی نشد و درحالیکه هم اکنون سه میلیارد متر مکعب آب از ماربین و آب ملخ  سمیرم به چهارمحال می رود و این سد می توانست مشکل را رفع کند.

وی ادامه داد: من در  این جلسه این مسئله را نیز مطرح کردم  که مردم اصفهان به دلیل شأن بین المللی خود صبورانه تاکنون مسئله خشکسالی را تحمل کرده اند.

راه اندازی تونل گلاب 2 پیش از سفر معاون رئیس جمهور به اصفهان

شهردار اصفهان گفت: البته در این جلسه قرار شد تا قبل از آمدن آقای جهانگیری تونل گلاب 2 راه اندازی شود و بعد درباره بهشت آباد تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه استنباط من این است که برخی مسئولان در وزارت نیرو درک لازم را از مشکل آب اصفهان و اینکه ممکن است در کل کشور حاشیه درست شود، تصریح کرد: از آقای رئیس جمهور خواهش می کنیم که قبل از اینکه عدم اطلاع کامل و اطلاع رسانی برخی از مسئولان از مسایل آبی، نارضایتی در شهری مانند اصفهان ایجاد کند چاره اندیشی کنند.

سقائیان نژاد با طرح این موضوع که چه کسی برای نابودی پل های تاریخی اصفهان بر اثر خشکسالی فریاد می کشد، گفت: اکنون آب های زیرزمینی 35 متر آب های سطحی پایین تر از حدمجاز رفته و سفره این آب ها تا میدان امام خمینی (ره) نیز گسترده شده است و در صورت ادامه این وضع در آینده نزدیک تبعات این خشکسالی آثار فاخر جهانی را نیز در برخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تنها 750 هزار نفر از چهارمحالی ها در شهر اصفهان زندگی می کنند و تعدادی از شهرکردی ها نیز مخالف بخشی نگاه کردن به مسئله آب هستند، گفت: اصفهان متعلق به همه کشور و جهان و پایگاه تمدنی ایران زمین است و در شان این جایگاه باید برای آن برنامه ریزی شود و مسئله آب و اطلاع رسانی صحیح به مردم انجام شود.

شهردار اصفهان اضافه کرد: امیدواریم دولت تدبیر و امید، امید مردم اصفهان را محقق کنند و مشکل  آب را که سالیان دراز بر تمدن اصفهان تاثیرگذار بوده است، رفع کند.


۱۳۹۳/۵/۲۵ - ۱۳:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن