تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819323071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسایی 194 گونه پرنده در استان ایلام


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > ایلام مدیر کل محیط زست استان ایلام اعلام کرد:
شناسایی 194 گونه پرنده در استان ایلام
ایلام - خبرگزاری مهر: مدیر کل محیط زست استان ایلام گفت: 194 گونه پرنده در استان ایلام شناسایی شده است.



به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین کاظمی صبح شنبه در اجرای طرح سرشماری حیات وحش در ایلام اظهار داشت: برای اینکه حفاظت از حیات وحش استان بهتر و موثر تر انجام شود طرح سرشماری در حیات وحش استان آغاز شده است. کاظمی افزود: در این طرح که چند روزی از اجرای آن می گذرد گونه های مختلف شناسایی می شوند تا کم و کیف حفاظت از آنها مورد ارزیابی قرار بگیرد.

این مسئول اظهار داشت: استان ایلام از تنوع زیستی خوبی برخوردار است در این استان  38 گونه پستاندار و 194 گونه پرنده وجود دارد.

وی اضافه کرد: الان فصل سرشماری پستانداران است و همکاران ما در سطح استان مشغول سرشماری هستند که ما بتوانیم بعد از انجام  سرشماری اقدامات حفاظتی را در زیستگاه های استان انجام دهیم. کاظمی ادامه داد: 15 گروه از یگان های حفاظت به مدت 12 روز وظیفه دارند تا طرح سرشماری را در حیات وحش استان انجام دهند و سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در دی ماه و بهمن ماه در دستور کار قرار می گیرد.

 کاظمی تصریح کرد: بسته به عملکرد و گزارش سرشماری جاه هایی که جمعیت گونه ها کاهش پیدا کرده باشد اقدامات کنترل و حفاظت بیشتری در دستور کار قرار می گیرد. وی افزود: مناطق زیر پوشش حفاظت محیط زیست استان ایلام شامل منطقه مانشت و قلارنگ با 33 هزار هکتار، دینار کوه با 30 هزار هکتار، کبیرکوه با 20 هزار هکتار، کولک با 59 هزار هکتار و مجتمع آثار طبیعی ملی دهلران است.

کاظمی بیان داشت: علاوه بر این نواحی منطقه بینا و بیجار با 50 هزار هکتار، مناطق مرزی و تنگه رازیانه نیز جزو مناطق شکار و تیراندازی ممنوع تحت حفاظت محیط زیست استان هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام ادامه داد: در مجموع 25 درصد از گستره استان جزو مناطق تحت مدیریت این سازمان محسوب می شوند.

 


۱۳۹۳/۵/۲۵ - ۱۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن