تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819157677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه موقت اهواز:امریکایی ها با شعار حقوق بشر و دمکراسی به دنبال غارت منابع ملت ها هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه موقت اهواز:امریکایی ها با شعار حقوق بشر و دمکراسی به دنبال غارت منابع ملت ها هستند اهواز- ایرنا- امام جمعه موقت اهواز گفت: آمریکایی ها با شعار دفاع از حقوق بشر و طرفداری از دمکراسی به دنبال غارت منابع خدادادی ملت ها و تحکیم سلطه نامشروع خود بر جهان هستند.


به گزارش ایرنا آیت الله ˈسیدابوالحسن حسن زادهˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به سالروز کودتای آمریکایی 28مرداد 1332 اظهار داشت: آمریکایی ها پس از 50سال به طور رسمی پذیرفتند که در کودتای ننگین 28مرداد و سرنگونی دولت دکتر مصدق نقش داشتند ولی حاضر نشدند بخاطر ظلم ها و تعدی ها و بازگرداندن شاه معدوم ، از ملت ایران عذرخواهی کنند.
وی به نقش آمریکایی ها در فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت: دشمنی دولت آمریکا با ملت و نظام اسلامی با گذشت 37سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همچنان پابرجاست و لحظه ای از توطئه های خود بر ضد ملت ایران دست نکشیده اند.
خطیب جمعه اهواز به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص دشمنی آمریکا با ملت ایران اشاره کرد و گفت: تعامل با دولت آمریکا معنی ندارد چون خوی درندگی و وحشیگری دارد به همین دلیل شعار اصلی ما همچنان مرگ بر آمریکا خواهد بود.
وی به زیاده خواهی آمریکایی ها در مذاکرات هسته ای اشاره کر و از تیم مذاکره کننده کشورمان که زیر بار فشارها نرفته و از خطوط قرمز عبور نکردند تقدیر کرد.
آیت الله حسن زاده مقاومت ملت فلسطین و غزه در برابر تهاجم و وحشیگری صهیونیستها را ستود و افزود: هم اکنون صهیونیست ها و آمریکایی ها از هر زمان دیگری منفورتر و منزوی تر هستند چون شرارت و جنایت می کنند و افکار عمومی نیز با آنان همراه و همسو نیست.
وی گفت: به برکت خون شهدای مظلوم غزه و مقاومت شجاعانه و بهره گیری از سلاح های پیشرفته مقاومت ، غزه در جهان سرافراز است چون ایمان دارد و به خدا متکی است.
امام جمعه موقت اهواز به تحولات سیاسی عراق پرداخت و از نوری المالکی بخاطر استعفا و هموار کردن کار نخست وزیر جدید تقدیر کرد و گفت: مسوولان عراقی با هوشمندی جلوی یک بحران سیاسی را گرفتند و متحد در برابر تروریست های تکفیری داعش ایستادند اما آمریکایی ها در برخورد با گروه تروریستی داعش در عراق منافقانه و مزورانه عمل کردند.
امام جمعه موقت اهواز از طرح جداسازی و تفکیک کارکنان زن و مرد در شهرداری تهران حمایت کرد و از سایر دستگاه های دولتی و عمومی خواست از شهرداری تهران الگو بگیرند.
وی گفت: ما موافق محبوس بودن زن در خانه نیستیم ولی نباید اجازه داد حرمت زنان شکسته شود لذا از حضور مسوولانه زنان در عرصه های مختلف جامعه با رعایت موازین اسلامی و اخلاقی حمایت می کنیم.
آیت الله حسن زاده مخالفت برخی با تفکیک جنسیتی را نشانه غرب زدگی آنان دانست و گفت: غربی ها خود هم اکنون در حال تفکیک جنسیتی در مدارس و دانشگاهها هستند و زیان اختلاط زن و مرد در فضاهای عمومی را کاملا حس کرده اند.
امام جمعه موقت اهواز با گرامیداشت 26مرداد سال 1369 سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی ، از ایستادگی و مقاومت آزادگان و همچنین شهدای آزاده که در دیار غربت و زیرشکنجه های بعثی ها به شهادت رسیدند تجلیل کرد و گفت: امنیت ما مرهون فداکاری های شهدا ، جانبازان و آزادگان و صبر و استقامت ملت است.
امام جمعه موت اهواز در خطبه نخست نماز ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و دوری از گناه و معصیت ، به موضوع امامت و همچنین سالروز شهادت امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: امامت بر اساس آیات قرآن و روایات نص الهی است و از جانب خداوند است.
وی به نقش برجسته امام صادق(ع) در تبیین و تشریح احکام اسلامی بخصوص کلام و فقه و تربیت بیش از چهار هزار شاگرد اشاره کرد و گفت: برخی به غلط امام صادق (ع) را موسس شیعه می دانند ، موسس شیعه رسول اکرم (ص) است امام صادق(ع) احیاگر مکتب شیعه است.
آیت الله حسن زاده در ادامه گفت: اینکه برخی شیعه جعفری را مطرح می کنند مراد آن است که بسیاری از علوم اسلامی و احادیث در زمان امام صادق(ع) مطرح و احیا شد./646/551



24/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن