تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820857390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزانه 400 هزار مترمکعب فاضلاب وارد تالاب انزلی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روزانه 400 هزار مترمکعب فاضلاب وارد تالاب انزلی می شود رشت - ایرنا - مدیرکل محیط زیست گیلان با بیان این که بدترین شرایط زیست محیطی کشور را تجربه می کنیم، گفت: روزانه 400 هزار متر مکعب فاضلاب انسانی، صنعتی، بیمارستانی و شیرابه وارد تالاب انزلی می شود.


به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، ˈمحمدرضا برجیˈ در جلسه شورای برنامه ریزی استان ، تالاب انزلی را نماد گیلان دانست و افزود: میانگین عمق این تالاب هم اکنون از 11 متر به دو متر کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: متاسفانه جایگاه های دفن زباله در مستعدترین اراضی استان و حاشیه رودخانه ها و لبه خط آبی استان قرار دارند درحالی که به سیستم پالایش پسماند و پساب مجهز نیستند.
وی تصریح کرد: با ورود این شیرآبه ها و فاضلاب به آب و خاک استان، جفای بزرگی به آن وارد می کنیم.
مدیرکل محیط زیست گیلان بیان کرد: علاوه بر این ، آلوده ترین رودخانه های دنیا را در مرکز گیلان داریم.
وی با بیان این که باید برای جمعیت 20 میلیون نفری در گیلان برنامه ریزی کرد، گفت: با توجه به گردشگر بودن این استان و ورود تعداد زیادی از هموطنان به این منطقه باید اعتبارت ویژه و ملی به منظور پسماندهای زباله سوز، فاضلاب انسانی و فاضلاب زباله ها و شیرآبه ها اختصاص داد.
برجی از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواست تا برای خرید زباله سوز، اعتبار ویژه ملی اختصاص داده شود.
اعضای کمیسیون برنامه وبودجه گیلان روزگذشته از پروژه های بزرگ گیلان از جمله سد های پلرود و شفارود سدهای لاستیکی، راه آهن و آزادراه گیلان و سایت نفت و گاز سردار جنگل بازدید کردند.
گزارش ایرنا، تالاب انزلی با وسعتی در حدود 193 کیلومتر مربع به عنوان زیستگاهی برای پرندگان مهاجر در سطح بین المللی شناخته شده و بر روی سواحل جنوبی دریای خزر واقع است.
این تالاب در ماه ژوئن 1975 در نشست رامسر به ثبت بین المللی رسیده است و با توجه به افزایش تخریب های مربوط به فعالیت های انسانی در سال 1993 در لیست تالاب های در معرض نابودی قرار گرفت.ک/2
7296 / 695



24/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن