تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802953158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون سازمان محیط زیست: مشارکت سازمانهای مردم نهاد درعرصه محیط زیست ازسیاستهای این سازمان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون سازمان محیط زیست: مشارکت سازمانهای مردم نهاد درعرصه محیط زیست ازسیاستهای این سازمان است ایرنا- اصفهان- معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست اعلام کرد: مشارکت و حضور فعال سازمانها و تشکلهای مردم نهاد درعرصه های حفاظت از محیط زیست از سیاستها و رویکردهای بلند مدت این سازمان است.


ˈمهناز مظاهریˈ عصر پنجشنبه در نشست هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد ریست محیطی استان اصفهان با اشاره به تلاشهای و برنا مه ریزیهای سازمان حفاظت از محیط زیست در جلب سازمانهای مردم نهاد به صحنه زیست محیطی اضافه کرد :حفاظت محیط زیست کشور اگر می خواهد آینده درخشانی داشته باشد، باید به سازمانهای مردم نهاد واگذار شود.
وی تعداد سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی در کشور را 485 نهاد اعلام کرد و یاداور شد : شمار این تشکلها نسبت به سال 75 افزیش 11 برابری داشته است .
معاون سازمان محیط زیست، هدف این سازمان در صیانت از پتانسیل زیست محیطی کشور را جلب مشارکت مردم به صحنه ، افزایش آگاهی ها و احساس مسوولیت عمومی در عرصه ملاحظات محیط زیست اعلام کرد.
وی همچنین با اشاره بحران مبتلابه آب در کشور اظهار داشت: طبق پیش بینی ها با روند فعلی بحران در کشور و افزایش جمعیت، بطور قطع تا سال 2025 با کمبود شدیدتر آب مواجه می شویم .
مظاهری گفت: وضعیت کشاورزی، آب و محیط زیست کشور در هشت سال گذشته سیر نزولی داشته و وضعیت بحرانی بخود گرفته لذا تلاش بر این است که حداقل بتوانیم 10 درصد از میزان بحران مبتلابه فعلی را تقلیل بدهیم.
وی یادآور شد: وقتی یک کشور 40 درصد از منابع آبی خود را استفاده کند ما نام آن را زمینه شروع بحران می گذاریم در حالی که ما اکنون از 85 درصد از منابع آبی کشورمان استفاده می کنیم و در واقع ما از مرز بحران هم عبور کرده ایم.
مظاهری افزود: بخاطر همین است که یک مرکز مطالعاتی در آمریکا گفته است ایران اصلا نیاز به دشمن خارجی ندارد چون بزودی جنگ محیط زیست در این کشور آغاز می شود.
معاون سازمان محیط زیست همچنین با اشاره به بحران موجود در زاینده رود به نقل از خانم ابتکار ام کرد : اهمیت موضوع زاینده رود کمتر از دریاچه ارومیه نیست .
نشست هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد ریست محیطی استان اصفهان با حضور نمایندگان این سازمانها و نهادها و ادارات مرتبط با هدف جلب مشارکت مردمی و تعامل موثر بین سازمانهای مردم نهاد و تاکید بر بحران آب زاینده رود، خشک شدن تالاب بین المللی گاوخونی و ضرورت چاره اندیشی سریع و موثر در این زمینه برگزار شد.
ˈمحسن رنانیˈ استاد دانشگاه اصفهان نیز در این نشست، زاینده رود را یک ˈسرمایه نمادینˈ برای توسعه اصفهان اعلام کرد و افزود: این بدان معنا است که یک پدیده یا یک انسان به مرزی از افتخار و احترام برسد.
وی گفت: ملتی که نتواند سرمایه نمادین تولید کند ، نمی تواند انتظار توسعه نیز داشته باشد.
رنانی سرمایه نمادین را به مثابه مغناطیس جذب انواع سرمایه محسوب کرد وافزود: زاینده رود ایینه انعکاس جهانی هنراصفهان است.
دانشیار دانشگاه اصفهان هشدار داد: ادامه بحران موجود در این رودخانه، جایگاه اصفهان را از نظر سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی تقلیل خواهد داد.
رنانی گفت: گمان نکنید با مرگ زاینده رود، نقش جهان ، 33 پل ، خواجو و سایر آثار این شهر باقی خواهد ماند.
این استاد دانشگاه با اشاره به نقش کنشهای سیاسی و مدیریتی در تولید مسائل مبتلابه جامعه افزود: رونق امروز با مشکل مدیریتی روبرو بوده بگونه که در دولت گذشته 400 هزار میلیارد تومان به نقدینگی افزود و حدود یکهزار میلیارد تومان در اقتصاد کشور تزریق شد که معلوم نیست این دلارها کجا رفته است.
در این همایش چهار کارگاه تخصصی با موضوعات راهکارهای احیای زاینده رود، راهکارهای حل بحران آب در حوضه زاینده رود، نقش سازمانهای مردم نهاد و فعالان محیط زیست در احیای حوضه آبریز زاینده رود، منابع آبهای سطحی حوضه زاینده رود، حق زیست محیطی رودخانه و ارزش تالابها و انتقال تجربیاتی از احیای تالابهای کشور با حضور صاحبنظران برپا شد.
این همایش یکروزه به همت جمعیت دوستداران محیط زیست(طبیعت یاران) و در ادامه برنامه آموزشی این جمعیت موسوم به ˈزنده باد زاینده رودˈ با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شرکت آب منطقه ای اصفهان در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان برگزار شد.
543 /556



24/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن