تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803689324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتکار عمل درهمه حوزه ها به خصوص درفرهنگ،به دست رهبر معظم انقلاب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی: ابتکار عمل درهمه حوزه ها به خصوص درفرهنگ،به دست رهبر معظم انقلاب است گرگان - ایرنا - رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی کشور گفت: امروز ابتکار عمل در همه حوزه ها به خصوص حوزه فرهنگ در قطب اسلام یعنی ایران اسلامی به دست مقام معظم رهبری است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈاحمد سالک کاشانیˈ روز پنجشنبه در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با شورای فرهنگ عمومی استان گلستان، اظهار کرد: این ابتکار عمل در واقع با پشتیبانی های مردم همراه بوده که در هیچ جای دنیا این مساله وجود ندارد.
وی تصریح کرد: امروز مساله فرهنگ، دیگر نبرد، سیاسی، اقتصادی، نظامی و مسائلی از این قبیل نیست، بلکه نبرد فرهنگی یک جنگ نرم است و استکبار جهانی دیگر با ایران اسلامی وارد جنگ نظامی نمی شود و تحریم ها نیز روزی به پایان می رسد.
سالک ادامه داد: این در حالی است که 15 کشور همسایه چشم به ما دارند بنابراین باید الگوی خوبی برای همه مسلمانان باشیم.
وی با بیان اینکه زیرساخت های فرهنگی خوبی در استان گلستان فراهم شده است، گفت: در سند چشم انداز استان موارد بسیار خوبی درباره ارتقای سطح فرهنگ و هنر و فعالیت های ورزشی و افزایش تعاملات با کشورهای آسیای میانه در این حوزه ها، آورده شده است.
نماینده مجلس تصریح کرد: استان گلستان 4 هزار شهید، نزدیک به 14 هزار جانباز، هزار و 325 آزاده و 102 شهید جاویدالاثر و 30 هزار رزمنده در زمان جنگ داشته، که خود بهترین زیرساخت فرهنگی است.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه استکبار جهانی همه تلاش خود را به کار گرفته و هدف آنها نیز ضربه زدن به اصل حاکمیت دینی و ولایت فقیه است، اظهار کرد: دنیای استکبار به دنبال انجام عملیات روانی و تسخیر و تغییر اذهان مردم است و بیش از 3 هزار ماهواره، سایت اینترنتی و ابزارهای مختلف آنان، اسلام ناب، قرآن و مقدسات را هدف گیری کرده است.
وی افزود: هدف استکبار و جهان خواران بی فرهنگ، تنها ضربه زدن به اصل حاکمیت دینی و ولایت فقیه است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده نوظهور در قرن اخیر در بین قدرت هایی شکل گرفت که جهان را به دو قطب شرق و غرب تقسیم بندی کرده اند.
سالک کاشانی تاکید کرد: امروز گسترش و رشد فرهنگ اسلامی با قدرت زیر سایه قطب اسلامی و با الگوگیری از ایران به شدت در حال وقوع است و زمانی که به کشورهای اروپائی و حتی آمریکائی سفر می کنید، صدای اذان از بلندگوهای مساجد داخل شهرهای آنها شنیده می شود.
به گفته وی، بزرگترین رسالت انبیاء، رشد و بیداری ملت ها است و کلید بصیرت ژرف نگری در معارف دین و ارتقاء فهم سیاسی است که این مساله در کلام حضرت آقا مشهود می باشد.
وی با بیان اینکه امروز قطب اسلام در حال یارگیری است، اظهار کرد: اگر امروز همه دنیا بسیج شده اند و از زنان، کودکان و مظلوم بی دفاع غزه در برابر رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل حمایت می کنند، این نفرت همگانی در واقع الگوگیری از نظام و قطب اسلامی است و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ملت ایران در دنیا فرهنگ ساز شده است.
سالک کاشانی یادآور شد: اگر در جنگ و نبرد فرهنگی، تعمیق در دین بیشتر باشد، بدون شک باعث پیروزی خواهد شد و از سوی دیگر ما مایوس نیستیم، زیرا تا آخرین لحظه ایستادگی می کنیم.
وی تاکید کرد: امروز مردم از ما جلوتر هستند، که در فتنه های 88 و 78، دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی این مساله را بخوبی ثابت کردند و در مجموع درک مردم در عمق مسائل بیشتر شده است.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اگر امروز در بحث بی حجابی و بدحجابی در جامعه ما مساله ای ایجاد می شود، دستگاه های متولی در مجموع مقصر هستند، اضافه کرد: در کشور ما در مساول فرهنگی اجتماعی 40 مورد شناسی شده که یکی از آنها طلاق است.
سالک با اشاره به اینکه چگونه می توان برای آینده برنامه ریزی کرد، ادامه داد: باید آسیب ها و عوامل را شناسایی و بررسی کنیم و راه ها براساس دین و شریعت اسلامی تنظیم شود که این مساله نیازمند عزم ملی می باشد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری نیز یادآورشد: ما نیازمند یک جبهه قوی و عظیم با رویکرد فرهنگی و سیاست همپوشانی و هم افزایی هستیم تا حاکم کردن دین در جامعه صورت بگیرد.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نمادی از یک جبهه ملی در گلستان تشکیل شده است، یادآور شد: شکل گیری این جبهه با تنوع قومی یک تعهد جدی می خواهد.
وی همچنین با بیان اینکه داعش اسرائیل دوم است، خاطرنشان کرد: گروهک تکفیری داعش برای حفظ منافع آمریکا و اسرائیل به وجود آمده است.
وی احیای مطالبات رهبری، امر به معروف و نهی از منکر، مسجدمحوری و تقویت زیرساخت های فرهنگی کشور را چهار سیاست مهم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: در راستای احیای مطالبات مقام معظم رهبری 10 طرح مورد بررسی قرار گرفته که موضوع مقابله با پیرسالاری و توجه به افزایش جمعیت در دستور کار است که هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از سه طرح در راستای امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار این کمیسیون قرار دارد، یادآور شد: دفاع از آمر و ناهی با قدرت پیگیِری می شود.
سالک کاشانی در خصوص طرح مسجد محوری در سطح کشور اظهار کرد: حدود 65 هزار مسجد در سطح کشور وجود دارد که نیمی از آنها فاقد روحانی بوده و به دلیل ایجاد شهرک های اقماری در حاشیه شهرها باید 40 هزار مسجد ساخته شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به همین منظور دیدارهائی با مراجع عظام قم داشته ایم و درخواست ساخت یک حوزه تربیت روحانی داریم که به سوالات جوانان پاسخ دهند.
وی با بیان اینکه مسجد و نماز کلید اصلی جامعه اسلامی است نیز گفت: یکی از دلایل گسترش فحشا و بی بند و باری سست شدن پایه های نماز است.
این نماینده مجلس تعدد متولیان فرهنگی با سلایق مختلف را یکی از مشکلات جدی در کشور برشمرد و گفت: تعداد متولیان فرهنگی باید ساماندهی شود.
وی نسبت به تقویت زیرساخت های فرهنگی در کشور تأکید و گفت: توجه به حوزه های علمیه، سبک زندگی اسلامی و پیوست فرهنگی از مسائل مهم در بخش فرهنگ است و رمز موفقیت ملت ایران در طول 36 سال وحدت حول محور ولایت بوده است.
سالک کاشانی با بیان اینکه در زمینه عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر کمبود قانون وجود ندارد اما خلاء قانونی احساس می شود، خاطرنشان کرد: وظیفه مجلس قانونگذاری است و اجرای قانون باید توسط متولیان پیگیری شود.
ر ییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از کاهش 16 درصدی بودجه فرهنگی کشور در سال 93 نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بودجه فرهنگی امسال در مقایسه با سال گذشته حدود 17 هزار میلیارد تومان کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه بودجه مسائل فرهنگی باید افزایش پیدا کند، تصریح کرد: در این راستا پیشنهادی به کمیسیون بودجه ارائه شده که یکشنبه این هفته نخستین جلسه مشترک بین دو کمیسیون با حضور مسوولان فرهنگی کشور برگزار می شود.
به گفته وی همچنین 700 میلیارد تومان بودجه فرهنگی که برای حمایت از تشکل های فرهنگی بود نیز تصویب نشده است و 300 دستگاه هم اکنون وجود دارد که از این بخش اعتبار می خواهند.
7467/601



23/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن