تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804446302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از نجات یک خرس از دیوار مرگ تا بارقه‌های ارزشمند امید!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: از نجات یک خرس از دیوار مرگ تا بارقه‌های ارزشمند امید!
اینجاست که جا دارد همگی برای تداوم این روند تازه شکل گرفته کوشا باشیم و از دور و اطرافیانمان درخواست کنیم که اگر جایی با مشکلی مواجه شدند، فراموش نکنند که می‌توانند برای تغییر اوضاع دست به کار شده و از مسئولان پایان دادن به اوضاع را مطالبه کنند؛ شاید شاه کلید رهایی محیط زیست کشورمان از معضلاتی که با آنها دست به گریبان است، در همین توجه های کوچکی نهفته شده باشد که تازگی باب شده.
کد خبر: ۴۲۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶ - 14 August 2014




هر چه در یکی دو سال اخیر از کشتار دردناک گونه‌های مختلف حیات وحش شنیده بودیم، ظاهرا با هوشیاری مردم و واکنش در خور مسئولان در حال پایان یافتن است.

به گزارش «تابناک»، هرچند پیگیری مشکلات محیط زیستی از همان روزهای ابتدای تشکیل کابینه دولت روحانی از جمله موارد مورد اهتمام دولت‌مردان بود، اما در یکسال عمر سپری شده دولت یازدهم، اخبار کشتار بی رحمانه حیات وحش آنقدر رونق داشت که سایه یاس را بر سر حفاظت از محیط زیست کشور گسترانده بود.

اوضاع در برخی مواقع آنقدر وخیم شد که حتی گوزن اسیر پارک پردیسان هم در نزدیک ترین فاصله با سازمان محیط زیست از گزند مصون نماند و هرچند ادعا شد شکارچی آن شناسایی شده، اما گشت زمان نشان داد که این ادعا به بلوف بیشتر شباهت داشته تا واقعیت؛ اوضاعی نامطلوبی که هنوز سامان نیافته و اصلاح نشده، اما در مواردی بارقه های امید پیرامون آن آشکار شده است.

هرچه جنگل های ایران مرکزی یا این اواخر، درختان سرسبز گلستان سوختند و می‌سوزند تا داغی فراموش نشدنی بر پیشانی محیط زیست کشور بخورد، هر چه روزگار ناخوشی دریاچه های و تالاب ها با خشکسالی و کاهش بارندگی ها بحرانی تر شده و اخبار ناخوشی در این باره مخابره می‌شود، هرچه گرد و غبار تعیین علت نشده و با وقایعی همچون مسمویت مردم خوزستان بعد از بارندگی یا توفان تهران، به نوعی افق های شوم جدیدی نشان می‌دهد، اما در مقابل می‌بینیم که پیگیری های مردمی، به یاری بهبود اوضاع حیات وحش آمده است.

آنچه در این میان برای دولت مردان باقی می‌ماند، جز پیگیری مسائل با تصویب بودجه، تشکیل کارگروه و بحث و بررسی های کارشناسی نیست که جز در بهبود هوای تنفسی مردم در کلانشهرها، فعلا به ثمر ننشسته و باید انتظار کشید تا در آینده اثرات آن هویدا شود، ولی همین اندازه گویا برای دوست داران محیط زیست کافی بوده که به ایشان امید ببندند و خواسته‌هایشان را از ایشان طلب کنند.

از جمله این درخواست های مردمی، راه اندازی کمپین حذف حیوانات از سیرک هاست که اگر با همراهی دولت مردان همراه شود، احتمالا توسعه خواهد یافت و به حذف باغ وحش ها، حذف شکار و در نهایت حراست شدیدتر از میراث گران سنگ حیات وحش کشور خواهد رسید و الحق والانصاف، تا اینجای کار هم بازخوردهای خوبی گرفته است.

وقتی می‌بینیم که می‌بینیم خواسته بسیاری از مردم برای اعمال ممنوعیت شکار، با همراهی دولت مردان، به طرح مباحثاتی در این باره منجر می‌شود یا می‌شنویم که واکنش های مردمی برای برچیده شدن سیرکی در تبریز که در آن حیوان آزاری صورت می‌گرفت، به اخراج ایشان با دستور سازمان محیط زیست از استان منجر شده است، باید اذعان کنیم که اتفاقی خوب در اوج گیری اتفاقات زشت محیط زیستی متولد شده است.











اینجاست که دیگر جای تعجب ندارد بشنویم انتشار تصاویر حیواناتی که در باغ وحش بابلسر رنج می‌کشند، به شکایت قضایی و بسته شدن باغ وحش به دست محیط زیست منجر شده، یا بخوانیم تصاویر منتشر شده از شیرهای تل انبار شده روی هم در قفسی تنگ و سوزان در قشم، مجوز نمایش برگزار کردن سیرک قهرمانی را به کما برده و یا ببینیم فیلم منتشر شده از حیوان آزاری در نمایش دیوار مرگ، با پیگیری سریع مسئولان همراه می‌شود.

البته پر واضح است که مشکلات نه تنها کاهش نیافته، که به مدد اتفاقای طبیعی و غیر طبیعی زیادی، متاسفانه روند رو به گسترش‌شان ادامه هم دارد اما خوب که نگاه کنیم، می‌بینیم در دل این اوضاع تیره و تار، همین که مردم از کنار اشکالات و مشکلات نگذشته و در انعکاس آنها به مسئولان دریغ نمی‌ورزند، یعنی اتفاق خوبی رخ داده است.

اینجاست که جا دارد همگی برای تداوم این روند تازه شکل گرفته کوشا باشیم و از دور و اطرافیانمان درخواست کنیم که اگر جایی با مشکلی -شبیه آنچه خرس قهوه‌ای نمایش دیوار مرگ در اصفهان با آن مواجه است،- مواجه شدند، فراموش نکنند که می‌توانند برای تغییر اوضاع دست به کار شده و از مسئولان پایان دادن به اوضاع را مطالبه کنند؛ شاید شاه کلید رهایی محیط زیست کشورمان از معضلاتی که با آنها دست به گریبان است، در همین توجه های کوچکی نهفته شده باشد که تازگی باب شده و با واکنش خوب مسئولان همراه می‌شود.





مطالب مرتبط
شرایط زجرآور خرس قهوه‌ای در دیوار مرگ









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن