تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802991076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین: ایمنی آسانسورها باید جدی گرفته شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین: ایمنی آسانسورها باید جدی گرفته شود قزوین - ایرنا- رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با بیان اینکه ایمنی آسانسورهای باید جدی گرفته شود، گفت: در حال حاضر سقوط آسانسور دومین علت مرگ بعد از گاز گرفتگی است.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا مهندس ˈعلی فرخزادˈ در نشست مطبوعاتی رسانه های جمعی استان قزوین با بیان اینکه متاسفانه هر هفته شاهد سقوط آسانسور هستیم، افزود: چندگانگی که در مباحث مربوط به بازرسی و نظارت بر راه اندازی آسانسورها وجود دارد، موجب بروز نابسامانی زیادی در استان قزوین شده است.
وی اظهارکرد: بسیاری از موارد مراحل نصب و راه اندازی آسانسورها و بالابرها بدون مجوز اداره کل استاندارد انجام می گرفت که این موضوع موجب بروز مشکلات عدیده ای در این زمینه شد.
فرخزاد ادامه داد: ساختمان هایی که به دلیل بی نیازی به دریافت تسهیلات بانکی از اخذ پایان کار ساختمانی خودداری می کنند، برای نصب و راه اندازی آسانسور به اداره کل استاندارد مراجعه نمی کنند که این امر موجب راه اندازی آسانسورهای غیراستاندارد به ویژه در شهرستان ها شده است.
این مسوول با اشاره به عضویت هشت هزار نفر مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر دو هزار مهندس مکانیک عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند که چنانچه مسوولیت نظارت بر اجرا و نصب آسانسور به سازمان نظام مهندسی ساختمان محول شود، می توان از آنها برای این امر استفاده بهینه کرد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اضافه کرد: در مبحث 19 گانه در موضوع آسانسور نظارت زیادی نداریم که این موضوع مربوطه ناشی از خلاء قانونی است.
فرخزاد تصریح کرد: درحالی که براساس مبحث 15 مقررات ملی ساختمان، وظیفه نظارت بر اجراء و نصب آسانسور به عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان است، اما سازمان ملی استاندارد در پی صورتجلسه ای با شورای عالی استاندارد و به موجب مصوبه ای، عهده دار این مسوولیت شده است.
وی بر استفاده از توان و تخصص مهندسان استان در حوزه بازرسی آسانسور و همکاری بیشتر اداره کل استاندارد با نظام مهندسی تاکید کرد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین تصریح کرد: برخی از افرادی که اقدام به نصب و راه اندازی آسانسور می کنند صلاحیت لازم را ندارند، بنابراین باید آموزش های لازم برای نصاب های آسانسور داده شود.
فرخزاد اظهارکرد: باید افرادی که به عنوان بازرس آسانسور فعالیت می کنند آموزش های لازم را ببینند و این در حالی است که بسیاری از شرکت های بازرسی که در بخش خصوصی فعالیت می کنند، دوره های آموزشی لازم را سپری نکرده اند.
این مسوول خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر نصب، تعمیر، نگهداری و بهره برداری آسانسورها، بازرسی آسانسورهای مسکن مهر استان نیز بر عهده نظام مهندسی ساختمان قرار دارد.
فرخزاد یادآور شد: با توجه به اینکه نظام مهندسی ساختمان استان بخش خصوصی بوده و با محدودیت های سیستم اداری روبرو نیست، به راحتی می تواند وظیفه بازرسی و نظارت بر آسانسورها را در استان بر عهده بگیرد.
فرخزاد در ادامه بر تقویت سازه های ساختمانی تاکید کرد و گفت: امسال نظارت بر ساخت و سازها و قوانین و مقررات ملی ساختمان بیشتر می شود.
وی ادامه داد: در حوزه مهندسی اقدامات فراملی، ملی و استانی صورت گرفته است که در حوزه فراملی صدور خدمات مهندسی را داریم، به طوری که در حوزه اجرایی تیمی به عراق و کشورهای آفریقایی اعزام کردیم و در حوزه طراحی نیز با همکاری اتاق بازرگانی در جنوب عراق فعالیت هایی را داشته ایم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در ادامه با اشاره به احداث باغ ویلا گفت: با توجه به رکود صنعت ساختمان، چند راهکار را پیشنهاد کردیم و در این راستا باید برای پنج دهک بالای جامعه یک نسخه و پنج دهک پایین جامعه نیز یک نسخه را پیچید که پروژه مسکن مهر برای دهک پایین جامعه بود.
فرخزاد اضافه کرد: پیشنهاد ما برای دهک های بالا، باغ ویلا بود تا سرمایه های مردم در خود شهر قزوین هزینه شود و برای احداث باغ ویلا در دیگر استان ها سرمایه گذاری نکنند و ما نیز در استان شرایط لازم را برای این امر داریم و اینگونه نیز جلوی ساخت و ساز غیرمجاز گرفته می شود.
وی افزود: در حال حاضر 700 حکم تخریب برای باغ ویلاهای غیرمجاز داریم و در منطقه زرشک و کامان که منطقه گردشگری است می توان احداث باغ ویلا را با توجه به ضوابط داشت.
فرخزاد افزود: ما می توانیم برای دهک پایین رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده را داشته باشیم و در همه شهرستان های استان این امر ممکن است و می توانیم با تسهیلات این بخش را رونق دهیم.
وی به وضعیت مسکن مهر در استان اشاره کرد و گفت: 53 هزار واحد مسکن مهر در استان در حال احداث است که از این تعداد 20 هزار واحد تحویل مالکان شده و 10 هزار واحد نیز در هفته دولت به مردم واگذار می شود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین خاطرنشان کرد: در مسکن مهر 20 مدرسه پیش بینی شده که 12 مورد را دولت شروع کرده و تا اول مهر احداث خواهد کرد.
فرخزاد در ادامه به رکود صنعت ساختمان در استان اشاره و اظهار کرد: در کل استان قزوین 45 درصد رکورد صنعت ساختمان را در سال جاری نسبت به سال 91 شاهد هستیم و در شهر قزوین میزان رکود بیش از متوسط استانی است و به 60 درصد می رسد که این امر علل متعددی دارد.
وی تاکید کرد: در کل کشور رکود صنعت ساختمان نزدیک به 40 درصد است و این موضوع باید بررسی شود که چرا این میزان در قزوین بیشتر است که یکی از دلایل آن به میزان تولید برمی گردد که در سال 91 و 92 بیشتر بوده است.
فرخزاد یادآور شد: به ازای هر سال چهار و 500 واحد احداث می شود که در سال 91 و 92 این عدد در استان هفت تا هفت هزار و 500 واحد بوده است.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نیز از آذر ماه 1377 تاسیس و در حال حاضر با بیش از هفت هزار و 500 عضو در هفت رشته و 100 پرسنل و چهار نمایندگی در شهرستانهای تاکستان، بویین زهرا، آبیک و البرز و یک دفتر نمایندگی در شهر محمدیه ارایه خدمات می کند.
7389 / 614



23/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن