تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815696270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ تولید ثروت باید جایگزین توزیع فقر شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرهنگ تولید ثروت باید جایگزین توزیع فقر شود گرگان - ایرنا - رییس کمیسیون چشم انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید فرهنگ توزیع فقر در کشور به فرهنگ تولید ثروت تبدیل شود.


به گزارش ایرنا، ˈمحمدابراهیم مداحیˈ شامگاه چهارشنبه در نشستی با صنعتگران و مدیران صنعتی گلستان خاطر نشان کرد که امروز فرهنگ توزیع فقر در کشور به یک ارزش تبدیل شده و در مقابل تولید ثروت یک ضد فرهنگ است که باید نگاه های موجود به این موضوعات تغییر یابد.
وی با بیان این که امروز صنایع دانش بیان وارد عرصه فعالیت های صنعتی دنیا شده است،
اظهار داشت: دانش 80 درصد سودآوری واحدهای تولیدی را در اختیار دارد که این امر باید صنعت ایران نیز مورد توجه قرار گیرد.
مداحی جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام را سیاستگذاری است دانست و اظهار داشت:
مجمع بخاطر جایگاه حاکمیتی خود با بخش های دولتی و غیردولتی جلسه می گذارد و در تلاش برای رفع مشکلات آنها است.
رییس کمیسیون چشم انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری مطالبات و مشکلات صنعتگران و فعالان بخش اقتصادی گفت: اگرچه افرادی بوده اند که مشکلاتی را ایجاد کردند اما برخی از مشکلات اقتصادی کشور مانند تورم از گذشته باقی مانده است.
به گفته مداحی، اقتصاد ایران در طول یکصد سال گذشته از نظر ساختاری، مبانی نظری و نهادینه شدن با بسیاری از عارضه ها و یا قوانین مزاحم و متعارض رو به رو بوده است و اکنون می توان اشکال مختلف اقتصادی از قبیل سیاست های کمونیستی، کاپیتالیستی، سوسیالیستی را در اقتصاد ایران مشاهده کرد.
وی گفت: اقتصاد کشور درگیر بارهای ایدئولوژیک است و هنوز جنگ بین بهره وری و اشتغالزایی در آن حل نشده است.
این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: تضادهایی که در برنامه های تئوریکی از قبیل عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی وجود دارد، به گونه ای است که از کارآیی هر اقتصادی که درگیر آنها باشد، کم می کند.
مداحی با بیان این که 60 سال است که اقتصاد ایران دچار تورم است، گفت: رشد اقتصادی از چهار درصد بالاتر نرفته است و اگر تمام انرژی هم گذاشته شود 6 درصد نخواهد شد.
رییس کمیسیون چشم انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آن چه اهمیت دارد اقتصاد مقاومتی است که مولفه های مهمی دارد و اگر با ورود به عرصه های جدید شناخته نشود افراد یا بنگاه های اقتصادی شکست می خورند.
مداحی با بیان این که قرار است در استان گلستان کارگروه اقتصاد مقاومتی تشکیل شود، افزود: به طور یقین بخش خصوصی در این کارگروه نقش دارد چرا که دولت نمی تواند در بخش هایی انتظارات صنعتگران را برآورده سازد.
وی اظهار داشت: واقعیت این است که 85 درصد بودجه دولت بودجه جاری است و با 15 درصد دیگر فقط درصد کمی می تواند به داد تولیدکننده برسد.
رییس کمیسیون چشم انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برگزاری این گونه جلسات برای بیان مشکلات خوب است اما باید در جلسات بعدی با تعامل به دنبال راه حل بود.
مداحی افزود: یکی از مولفه های کارگروه اقتصاد مقاومتی، مردمی بودن اقتصاد است به طوری که دولت از در نیاید و بخش خصوصی از پنجره برود بلکه دولت ظرفیت سازی می کند و بخش خصوصی و مردم وارد کار می شوند و با ابتکار به دنبال تامین منابع، طرح ها و پروژه ها خواهند بود.
وی افزود: موضوع دیگر در کارگروه اقتصاد مقاومتی آمایش سرزمین است باید اولویت هایی را که می توانیم در آن ها اول باشیم، شناسایی کنیم؛ برای نمونه صنایع تبدیلی را احیا کنیم و در این زمینه بخش دولتی به ما خوراک می دهد و بازوی مقاومتی ما خواهد بود.
وی آمادگی کمیسیون چشم انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای کمک و همکاری به صنعتگران اعلام کرد و گفت: مسوولان گلستان نیز مسوولانی دلسوزند و دوست دارند که برای توسعه استان اقداماتی را انجام دهند.
مداحی اضافه کرد: در کارگروه اقتصاد مقاومتی خواست صنعتگران و همکاری ما بر اساس سند استان که مطابق با آمایش سرزمین است، تداوم می یابد.
پیگیری قوانین تا مرحله اجرا، لحاظ کردن گردش کاری مطالعات زیست محیطی برای صنایع در استان های شمالی، تقسیم بندی مشخص در بخش صنعت با آمایش صنعت، معضلات بانکی، مالیات و بیمه، شناسایی مزیت های درست هر منطقه از استان، افزایش فرهنگ مصرف در کشور و کمک به توسعه صادرات عمده با دور زدن تحریم از مباحثی بود که صنعتگران گلستان در این جلسه مطرح کردند.
7464/602/ 2025



23/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن