تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820085115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

3200 میلیارد ریال برای نگهداری راه های کرمان نیاز است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: 3200 میلیارد ریال برای نگهداری راه های کرمان نیاز است کرمان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان این که هشت هزار و 700 کیلومتر راه در استان وجود دارد گفت: سالانه برای نگهداری راه های موجود بیش از سه هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.


به گزارش ایرنا، خداداد مقبلی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه راه و شهرسازی استان کرمان افزود: ارزش ریالی راه های موجود استان کرمان 60 هزار میلیارد ریال است که سرمایه مهمی برای استان محسوب می شود و باید برای نگهداری این راه ها تلاش شود زیرا راه نقش موثری در توسعه اقتصادی هر منطقه دارد.
وی در حوزه راه استان تمرکز اصلی را بر ساخت بزرگراه و راه های اصلی عنوان کرد و گفت: تاکنون در استان کرمان یکهزار و 400 کیلومتر بزرگراه ساخته شده که در این زمینه استان کرمان رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: در حوزه آزادراه نیز مطالعات کامل انجام شده و عمده مسیر برای اجرای این آزادراه، مسیر بندرعباس به سیرجان و مرکز کشور است که امید است بخش خصوصی برای اجرای این بزرگراه مشارکت کند.
مقبلی ادامه داد: در حوزه راهداری، نگهداری و ایمن سازی راه ها عملیات مستمر شامل روکش آسفالت، ایمن سازی، نصب علایم و حذف نقاط حادثه خیز در حال اجراست که باید با حساسیت ویژه ادامه یابد.
وی گفت: برخی طرح ها در زمان طراحی برای خودروهایی با سرعت پایین طراحی شده اند که با پیشرفت تکنولوژی خودرو و افزایش سرعت ها باید این راه ها متناسب با شرایط فعلی اصلاح شود.
وی افزود: سال گذشته از منابع ملی حدود 300 میلیارد ریال در حوزه راهداری به استان اختصاص داده شد که حدود 100 درصد این مبلغ تخصیص یافت و با این اعتبار هم اکنون طرح های راهداری فعال است به نحوی که 12 طرح روکش آسفالت در محورها در حال اجراست.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان خاطرنشان کرد: با پیگیری نمایندگان مجلس، استاندار کرمان و مسوولان اداره کل راه و شهرسازی استان این اعتبار در سال جاری به 600 میلیارد ریال افزایش یافت که امید است 100 درصد این اعتبار تخصیص پیدا کند.
وی گفت: در حوزه مسکن نیز از ابتدای سال جاری در بحث حاشیه نشینی فعالیت خوبی صورت گرفته به نحوی که در شهر کرمان امسال 50 هکتار از اراضی تصرف شده به نفع دولت بازپس گیری شده است.
وی با بیان این که ساماندهی زمین های حاشیه شهر در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: بالای 300 پرونده در حوزه قضایی در این زمینه تشکیل شده بود که تاکنون با همکاری دستگاه قضایی این پرونده ها رسیدگی شده است.
مقبلی گفت: کار دیگری که در این زمینه انجام شده شناسایی املاک دولتی است و با گرفتن سه مشاور این کار در حال انجام است و این اطلاعات برای بهره برداری در سیستم جی آی اس ثبت می شود.
وی عمده مشکل در مسکن مهر را خدمات زیربنایی شامل آب و برق ذکر کرد و افزود: تعدادی از واحدها تمام شده اما به علت نبود این زیرساخت ها قابل واگذاری نیستند.
وی گفت: پیشرفت کاری در مسکن مهر شاید به سرعت قبلی نباشد به دلیل اینکه تعهدات ما در حوزه پرداخت تسهیلات بوده است و دولت به تعهدات خود عمل کرده اما متقاضیان سهم آورده خود را نیاورده که این موجب کاهش روند مسکن مهر شده است.
مقبلی تصریح کرد: 33 هزار واحد مسکن مهر در این استان وجود داشته که در حوزه شهرستان ها مشکلی نداریم اما 10 هزار واحد در شهر کرمان باقی مانده که امید است با تمهیدات وزارت راه و شهرسازی شاهد اتمام این طرح ها باشیم.
وی افزود: در حوزه معماری و شهرسازی نیز نقشه جامع شهر به اتمام رسیده و برای تصویب به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: در حوزه فنی و اجرایی نیز بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان ارزوئیه آماده بهره برداری است و بیمارستان کوهبنان هم ساختمان آن تمام شده که امید است در مدت سه ماه آینده به دانشگاه علوم پزشکی کرمان تحویل داده شود.
وی بیان کرد: روند عملیات اجرایی بیمارستان سیرجان در حال انجام است اما بیمارستان زرند مشکلاتی را پیش رو دارد که امید است حل و فصل شود.
مقبلی ضمن تقدیر از اصحاب رسانه ادامه داد: رسالت خبرنگاران خطیر است زیرا در راستای آگاهی بخشی به جامعه تلاش می کنند.
وی گفت: خبرنگاران با تلاش، مردم را نسبت به خدمات نظام آگاه می کنند زیرا حق مردم است تا از کارهای انجام شده مطلع شوند.
در پایان این نشست با اهدای لوح سپاس از خبرنگاران تجلیل شد.ک/2
7444/8154



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن