تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798701358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فضای آموزشی دانشجویان خارجی در کشور بدون استفاده مانده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس مرکزخدمات آموزشی وزارت بهداشت/ فضای آموزشی دانشجویان خارجی در کشور بدون استفاده مانده است همدان-ایرنا-رییس مرکزخدمات آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت:فضای آموزشی ایجاد شده برای دانشجویان خارجی در کشور مغفول و بدون استفاده مانده است.


به گزارش ایرنا ˈسلیمان احمدیˈ روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه گردهمایی دو روزه معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: هم اکنون 65 دانشکده دندانپزشکی در سطح کشور فعال است که توانایی جذب دانشجوی خارجی برای تمام این دانشکده ها تنها یک هزار نفر تخمین زده شده است.
وی ادامه داد: درحالی که برای توسعه محورهای آموزشی باید این ظرفیت ها نیز افزایش پیدا کند و دانشگاه های کشور در عرصه بین المللی به فعالان آموزشی شناسانده شود.
رییس مرکزخدمات آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: قوانین سخت موجود در جذب دانشجویان خارجی باید تسهیل شود تا این افراد برای ادامه تحصیل در ایران مشکلی نداشته باشند.
احمدی خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد از منابع انسانی دانشگاه های غربی را نیروهای آسیایی و جنوب شرق آسیا تشکیل می دهند که این نشان از بهره وری خوب این کشورها از نیروهای فعال و تحصیلکرده قاره آسیا دارد.
رییس مرکزخدمات آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد:تاکنون دانشگاه های کشور توسعه کمی خوبی داشته اند اما به توسعه کیفی آنها به معنای واقعی توجه نشده است.
احمدی افزود:توسعه کیفی به معنای کم کردن تعداد پذیرش ها و کم کردن رشته ها نیست بلکه یک توسعه هدفمند می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات در این بخش باشد.
وی ازتدوین سند راهبردی رشته تحصیلی مقاطع آموزش سلامت خبر داد و گفت: بر اساس این سند تصیب شده، 400 رشته تحصیلی در این حوزه در کشور نیاز است.
وی تقویت خدمات الکترونیک ارزشیابی دانشجویان خارجی را از دیگر نیازهای آموزشی کشور عنوان کرد و ادامه داد: از سال 84 تاکنون 20 هزار مدرک از دانشجویان ایرانی تحصیلکرده در دانشگاه های خارج از کشور مورد ارزیابی قرار گرفته است.
احمدی ادامه داد:از زمان روی کار آمدن دولت تدبیرو امید تمایل دانشجویان برای برگشت به کشور و حضور در داخل برای ادامه تحصیل و اشتغال افزایش پیدا کرده است که این نشان از بهبود وضعیت آموزشی دارد.
وی همچنین با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان توانایی جذب دانشجویان زیادی از کشور تاجیکستان را دارد عنوان کرد:رویکرد جدید معاونت آموزشی کیفیت بخشی به خدمات آموزشی در کنار کمی گرایی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این آیین گفت:هم اکنون در حوزه بهداشت و درمان، استان تهران بیشترین میزان جذب اعتبارات را دارد که این امر به دور از عدالت است.
ˈحبیب الله موسوی بهارˈ افزود:هم اکنون ساخت و ساز بیمارستان ها به صورت بی رویه در استان تهران انجام می شود در حالی که مشکلات سایر استان ها فراتر از این مسایل است.
وی ادامه داد: از دوسال پیش همکاری دانشگاه همدان با دانشگاه های تاجیکستان برای جذب دانشجو آغاز شده است که این افراد باید به صورت دانشجوی شهریه پرداز در همدان تحصیل کنند.
وی عنوان کرد:هم اکنون تعداد زیادی صندلی خالی در دانشگاه آزاد اسلام واحدهمدان وجود دارد که دانشگاه برای پر کردن آنها اقدام به جذب دانشجو با تخفیف بیش از 30 درصد می کند در حالی که می توان از این ظرفیت برای جذب دانشجوی خارجی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان قابلیت تربیت نیروهای متخصص را دارد بیان کرد:اغلب اساتید دانشگاه های شهرستانی فارغ التحصیل از دانشگاه های مطرح کشور هستند.
گردهمایی دو روزه معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور از روز چهارشنبه در همدان آغاز شد.
7530/576



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن