تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798343502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کامیون های عراقی ارابه های مرگ در جاده های غرب/ کرمانشاه سیزدهمین استان كشور در تلفات جاده ای


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کرمانشاه گزارش مهر/
کامیون های عراقی ارابه های مرگ در جاده های غرب/ کرمانشاه سیزدهمین استان كشور در تلفات جاده ای
کرمانشاه ـ خبرگزاری مهر: هم مرز بودن کرمانشاه با عراق و تبادلات تجاری بین دو کشور در سایه حمل و نقل جاده ای شکل می گیرد اما این مبادله های تجاری موجب حضور گسترده کامیونها و تریلرهای عراقی در جاده های کرمانشاه شده که سبب بروز حوادث رانندگی متعدد می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، بیشترین آمار مرگ و میر در کشورهای جهان یا به علت وقایع طبیعی همانند زلزله و سیل و یا به علت عوامل انسانی همانند وقوع جنگ هاست اما در این میان تصادف و حوادث رانندگی نیز در کشورهای دنیا به ویژه در کشورهای جهان سوم و یا در حال توسعه دست کمی از تلفات جنگی ندارد. در ایران سالانه بیش از 20 هزار نفر از هموطنان براثر تصادفات و حوادث رانندگی به کام مرگ می رود، رقمی که در کشورهای توسعه یافته بسیار پایین تر از کشورهایی همانند ایران است و عوامل بسیاری در این مرگ و میر و آمار بالای تلفات رانندگی در ایران دخیل هستند. سرعت غيرمجاز عامل اصلي تصادفات جاده ای نمی توان تنها مقصر را رانندگان دانست و یا بالعکس جاده ها و وسایط نقلیه را باعث پیش آمدن این حوادث عنوان کرد.

سرهنگ محمد مرادی،‌فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه در این باره به خبرنگار مهر گفت: مهمترین عامل در تصادفات رانندگی در استان کرمانشاه سرعت های بالا و غیرمجاز است. مرادی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از سرعتهای غیرمجاز تنها قوه قهریه نمی تواند نقش بازدارنده ای داشته باشد، اظهار داشت: باید در این زمینه فرهنگسازی شود. وی تاکید کرد: اختلاف بین یک مسافت 50 کیلومتری با سرعت یکصدکیلومتر با 50 کیلومتر رقم بسیار ناچیزی است که به نظر می رسد هیچ ارزشی در مقابل به خطر افتادن جان راننده و سرنشینان آن ندارد. فرمانده پلیس راه کرمانشاه گفت: پلیس و دوربین های کنترل در تمامی نقاط وجود ندارند که از سرعت غیرمجاز رانندگان جلوگیری کنند، لذا بهترین پلیس و عامل بازدارنده در بحث تصادفات را باید خود مردم و رانندگان دانست. با این وجود در برخی از ایام سال، آمار تصادفات در استان کرمانشاه و دیگر نقاط کشور رشد بسیار چشمگیری به خود می گیرد. مرادی در این باره گفت: معمولات آمار تصادفات در ایام تعطیلات نوروزی، روزهای پایانی هفته و.... در استان کرمانشاه نسبت به دیگر روزها رشد قابل توجهی دارند.

با این وجود برخی از راههای مواصلاتی در استان کرمانشاه هر لحظه حادثه ساز هستند و کمتر روزی خبری از سوانح رانندگی در این جاده ها در رسانه ها نمی بینیم. راه های مواصلاتی در شهرستان غربی کرمانشاه را باید یکی از حادثه خیزترین جاده های این استان عنوان نمود. سرهنگ مرادی در این باره می گوید: متاسفانه چندین عامل در افزایش آمار تصادفات در راههای مواصلاتی در شهرستانهای غربی کرمانشاه دخیل هستند و در هفته شاهد خسارت جانی و مالی قابل توجهی در این مسیرها هستیم. جاده های قصرشیرین، سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب حادثه خیزترین راههای مواصلاتی استان کرمانشاه فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه بیان داشت: راههای مواصلاتی در شهرستانهای اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و به ویژه قصرشیرین هر روز و هر لحظه حادثه ساز شده اند. وی علت این امر را تردد بالای وسایل نقلیه سنگین در این راههای مواصلاتی عنوان کرد. در اینجاست که عوامل انسانی کمترین نقش را در سوانح رانندگی در این بخش از استان را بازی می کند. با نگاهی به تیتر روزنامه ها و خبرگزاریهای استان متوجه عمق فاجعه در این مسیرها می شویم. برخورد وسایط نقلیه سبک با کامیون و تریلر و بونکر و... از عمده اخبار حوادث این رسانه هاست. فرمانده پلیس راه کرمانشاه به جز سبقت های غیرمجاز، رعایت نکردن فاصله قانونی دو وسیله نقلیه از همدیگر را یکی دیگر از علل افزایش آمار تصادفات جاده ای در این استان عنوان می کند.

وی تاکید کرد: شکیبایی رانندگان، از خودگذشتگی، بستن کمربند ایمنی، حرکت کردن در بین خطوط و... از آن دست عواملی هستند که رعایت آنها آمار مرگ و میر در تصادفات جاده ای در استان کرمانشاه را تا حد چشمگیری می تواند کاهش دهد. فرمانده پلیس راه کرمانشاه بااشاره به اینکه نظارتهای پلیس در سطح جاده های برون شهری در این استان رشد چشمگیری داشته است، از کاهش 22 درصدی آمار تصادفات جاده ای در این استان خبر می دهد. با وجود این، برخی دیگر از عوامل همچنان باعث رشد هرم آمارهای مرگ و میر در این استان بر اثر تصادفات جاده ای می شوند. در این سالها، بارها اخبار برخورد وسایل نقلیه سنگین عراقی با خودروهای سبک ایرانی در جاده های غربی این استان در نشریات به کرار منعکس شده است. کامیون ها و تریلرهای عراقی ارابه های مرگ در جاده های کرمانشاه به نوعی باید کامیون ها، نفتکش ها و تریلرهای عراقی را ارابه های مرگ در جاده های استان کرمانشاه عنوان کرد، ارابه هایی که در هر لحظه و هر ثانیه به دنبال قربانی های خود می گردند. بی دقتی و بی مبالاتی رانندگان عراقی و حادثه سازی آنها در جاده های استان کرمانشاه را باید حاصل و معلول قانون ناقص راهنمایی و رانندگی موجود در بین دو کشور عنوان کرد. کاهش 22 درصدی تصادفات رانندگی در کرمانشاه علیرغم تشدید نظارتها و برخوردهای قانونی با رانندگان متخلف در سطح استان کرمانشاه، امسال نسبت به دوره مشابه سال پیش در امر تصادف، کاهش 22 درصدی را داشته ایم که این رقم قابل قبولی با توجه به آنچه که نقش رانندگی در ایران گفته شد، محسوب می شود.

حال اگر از بی مبالاتی رانندگان و ... بگذریم یکی دیگر از عوامل بالای آمار تصادفات در کشور، نقص خودروهای عبوری در سطح جاده های کشور می باشد. کارشناسان و آن دست از افرادی که به نوعی در این حوزه دستی بر آتش دارند، بارها اعلام کرده اند که کیفیت و امنیت اتومبیل های ساخته شده و یا وارد شده به ایران نسبت به دیگر نقاط دنیا، به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. 31 درصد از آمار تصادفات به علت عدم توانایی رانندگان در کنترل خودرو رییس پلیس راه استان کرمانشاه در این باره گفت: بیش از 31 درصد از عوامل به وجود آوردنده تصادفات جاده ای عدم توانایی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه خود است که این را باید معلول دو عامل دانست که اولین اول عامل را باید ناتوانی راننده عنوان کرد و دوم اینکه غیراستاندارد بودن تجهیزات و قطعات خودرو در مواجه با چنین حالاتی. سرهنگ مرادی در این باره گفت: اگر تمامی خودروهای ایرانی که در جاده های کشور در حال عبور ومرور هستند از ترمزهای مطابق با استانداردهای جهانی و ایزو 9001 و... به معنای واقعی کلمه بهره ببرند، بی شک در حال حاضر شاهد این همه تلفات جاده ای نبودیم. فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه عدم توجه رانندگان به جلو را عامل 19 درصد دیگر از تصادفات در کشور عنوان می کند و می گوید: همین امر باعث می شود که خودرو نه تنها نتواند کنترل خود را به دست بگیرد، بلکه زمینه برخورد دیگر وسائط نقلیه با همدیگر را فراهم خواهد آورد.

حال به نظر می رسد اعلام این امر که بیش از 70درصد علل تصادفات جاده ای عامل انسانی است، قضاوتی غیرعلمی و از روی آمارهای غیرکارشناسانه است. کرمانشاه سیزدهمین استان کرمانشاه در تلفات جاده ای براساس آمارهای به دست آمده در این روزها، کرمانشاه در 5 ماهه اخیر بیش از 501 کشته در تصادفات سالجاری داشته است که اگر تصادف دیروز (سه شنبه) در کرندغرب و ... را محاسبه کنیم این تعداد به 550 کشته خواهد رسید. با اين حال مسئولان پلیس راه کشور اعلام کرده اند که کرمانشاه دربحث سوانح و تصادفات جاده ای و میزان تلفات در این حوزه، استان سیزدهم کشور محسوب می شود. گفتنی است که میانگین سن کشته شدگان در ایران بر اثر تصادفات رانندگی 34.5 سال می باشد. همچنین آمارهای جهانی نشان می دهد که ایران در بحث تلفات رانندگی در جهان رتبه پنجم دنیا را در اختیار دارد.


۱۳۹۳/۵/۲۲ - ۱۰:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن