تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820102255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک مسوول :صنعت گردشگری ایران در دولت گذشته بشدت آسیب دیده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک مسوول :صنعت گردشگری ایران در دولت گذشته بشدت آسیب دیده است اردبیل - ایرنا- مدیرعامل شرکت مادر تخصصی سرمایه گذاری ایرانگردی وجهانگردی گفت: درحال حاضرشرایط گردشگری در کشورمطلوب وراضی کننده نیست و دولت تدبیر و امید صنعتی به شدت آسیب دیده را از دولت قبل تحویل گرفته است.


سید علی اقازاده سه شنبه شب درحاشیه بازدید از مناطق نمونه گردشگری خلخال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر سیاست های غلط گذشته در حال حاضر بسیاری از ظرفیت های گردشگری کشوررها شده و بصورت بلا استفاده در آمده است.
وی افزود: بی برنامه بودن دولت گذشته در بخش گردشگری و سیاست های غلط در طول هشت سال گذشته موجب شد تا درآمد حاصل از توسعه صنعت گردشگری درکشوربه یک بیستم درآمد پیش بینی شده کاهش یابد.
وی بیان کرد: اعمال سیاست های غلط بخشی نگری وبی توجهی به صنعت گردشگری در سال های گذشته نه تنها موجب محروم شدن مردم ازظرفیت عظیم گردشگری شد بلکه این امر دورماندن میلیون ها گردشگر خارجی از جاذبه های گردشگری و ظرفیت های گردشگری ایران در پی داشت.
او گفت: درحالی که درآمد حاصل از صنعت گردشگری با توجه به وجود ظرفیت وقابلیت های مختلف گردشگری در مناطق مختلف ایران اسلامی می توانست براحتی جایگزین درآمد نفت شود بلا استفاده ماندن این ظرفیت ها ونبود برنامه لازم برای بهره مندی از این پتانسیل ها رسیدن به این مهم را ازدسترس دور کرد.
اقازاده اظهار کرد: درآمد حاصل ازحضورگردشگران خارجی در کشور تنها بخش کوچکی از ظرفیت بزرگ گردشگری خارجی در ایران راتشکیل می دهد و این امر یک بحران گردشگری در کشور محسوب می شود .
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی اضافه کرد: ایران می تواند دو درصد از درآمد گردشگری جهان را به خود اختصاص دهد ولی در شرایط فعلی وباتوجه به آماده نبودن سازو کار لازم برای جذبگردشگر سهم ایران از این درآمد تنها یک دهم درصد یعنی یک بیستم ظرفیت گردشگری موجود درکشوراست .
وی با بیان اینکه ایران جز10 کشور برتر جهان در بهره مندی از جاذبه های گردشگری طبیعی است ،افزود : با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید گام های مثبت وبلندی درراستای رفع نواقص صنعت گردشگری در کشور برداشته شده و انتظار می رود همه ارگانهای دولتی همراه با سرمایه گذاران بخش خصوصی و مردم ، دولت را در امر دستابی به اهداف توسعه صنعت گردشگری یاری کنند.
وی گفت: شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی با تمام توان برای توسعه صنعت گردشگری و دستیابی به اهداف پیش بینی شده تلاش می کند و در صورت همراهی مردم رسیدن به هدف کسب درآمد بیشتر از درآمد نفتی از محل صنعت گردشگری دور از انتظار نخواهد بود.
در جریان این بازدید مهدی احمدی فرماندار خلخال نیزبا اشاره به سفر بیش از نیم میلیون گردشگر به این شهرستان در روزهای نخست دور دوم سفرهای تعطیلات تابستانی امسال گفت : در صروت توجه مسوولین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری ، خلخال می تواند به عنوان یکی از قطب های بزرگ گردشگری ایران اسلامی تبدیل شود .
شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل واقع بوده و یکی از مناطق گردشگری این استان محسوب می شود.
7119/530 ** 1917



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن