تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819259216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور وزیر ارشاد: اشتغالزایی در هنر بسیار ارزان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشاور وزیر ارشاد: اشتغالزایی در هنر بسیار ارزان است تهران - ایرنا - مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور اقتصاد فرهنگ و هنر گفت: یک شغل هنری با سرمایه ای کمتر از 30 میلیون ایجاد می‎ شود و این در حالی است که هیچ کالای صنعتی ارزش افزوده ای برابر با یک تابلوی نقاشی ندارد، از این رو اشتغالزایی در هنر بسیار ارزان است.


به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از وزارت فرهگ و ارشاد اسلامی، مرتضی کاظمی در نخستین نشست سراسری مدیران کل ارشاد استان‎ ها درباره اقتصاد و فرهنگ اظهار داشت: قصد داریم نگاه به منابع مالی را از درون به بیرون منتقل کنیم. تحقق این مهم دشوار نیست و شرایط کنونی کشور نیز به ما نوید می ‎دهد که می‎توان دراین زمینه کار کرد.
وی افزود: یکی از 9 طرحی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کسب رای اعتماد به مجلس ارایه کرد، موضوع رونق اقتصاد هنر بود و در این مدت هم اقداماتی که درخصوص اقتصاد هنر انجام شده با کمک وزیر ارشاد بوده است.
مشاور وزیر ارشاد با طرح این سوال که آیا می ‏توان به هنر نگاه اقتصادی داشت، گفت: ایران سابقه بسیار زیادی در زمینه اقتصاد هنر دارد و وجود بازارهایی با عنوان قیصریه نمونه ‎ای برای این مدعا است.
کاظمی افزود: در این بازارها حتی گالری نیز وجود داشته و در آنها تابلوهای نقاشی و اشیای هنری فروخته می‎ شد.
وی ادامه داد: هنر تا دوره قاجار در خانه فقیرترین مردم نیز وجود داشت و از آن دوره بود که کم کم آثار هنری از زندگی روزمره مردم ایران فاصله گرفت. این موارد نشان می‏دهد که نگاه اقتصادی در کشور ما از قرون گذشته وجود داشته و امروز می ‎توان دوباره به آن پرداخت.
مشاور وزیر ارشاد با بیان اینکه اشتغالزایی در زمینه هنر بسیار ارزان است گفت: اثر هنری نه تنها مانند تولیدات صنعتی استهلاک ندارد، بلکه ارزش آن با گذر زمان افزایش پیدا می کند.
وی با بیان اینکه رسیدن به اوضاع معیشتی مناسب برای هنرمندان سبب می شود به اقتصاد هنر بیشتر بها دهیم، افزود: هنرمندان ما ثروتمندان بزرگی هستند که امکان بهره مندی از ثروت برایشان فراهم نشده است.
وی خاطر نشان کرد: اگر بسترهای مناسب ایجاد شود هنرمندان به راحتی می‎توانند از سود بسیار زیاد آفریده‎های خود بهره‎مند شوند.
مشاور وزیر ارشاد با اشاره به اینکه اقتصاد هنر در اقتصاد ملی جایی ندارد، اظهار داشت: صنعت دارای سه قطب کشاورزی، صنعت و خدمات است. در توضیح بخش خدمات در نهایت یک سه نقطه قرار داده می شود که هنر در این بخش جای می‎گیرد.
وی با بیان اینکه صنایع فرهنگی ، هنری و صنایع خلاقه امروز پردرآمدترین صنعت جهان هستند، گفت: حجم صادرات و واردات صنایع فرهنگی در سال 2011 میلادی، 8 هزار و 90 میلیارد دلار بود در حالی که سهم صنعت خودرو هزار و 500 میلیارد دلار و سهم صنایع نظامی سه هزار میلیارد دلار شد. این موضوع باید برای نظام برنامه ریزی اقتصادی کشور روشن شود تا از ظرفیت های سود رسان هنر استفاده شود.
فراهنگ(1)**7537**1601**



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن