تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803246989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص 15 درصد بودجه جاری دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان به حوزه پژوهش


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان خالصی فرد خبر داد:
اختصاص 15 درصد بودجه جاری دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان به حوزه پژوهش
زنجان - خبرگزاری مهر: رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان با اشاره به اختصاص 15 درصد بودجه جاری این دانشگاه به حوزه پژوهش گفت: دانشگاه تحصیلات تکمیلی نگاه ویژه به حوزه صنعت و تحقیقات داردو در حال حاضر شاهد توسعه فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه صنعت هستیم.



به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خالصی‌‌فرد ظهر  سه شنبه در نشست مطبوعاتی، با بیان اینکه دانشگاه و صنعت با حرکت همسو می‌توانند رشد کشور را تسریع بخشند افزود: دانشگاه تحصیلات تکمیلی در علوم پایه زنجان برنامه گسترده و جامع در زمینه فعالیت ها و تحقیقات پژوهشی در حوزه صنعت انجام داده و تاکنون توانسته در این زمینه جزو دانشگاه های پیشتاز باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به حوزه تحقفیق و پژوهش در کشور، دانشگاهها را به عنوان مهمترین اصل در زمینه توسعه تحقیقات پژوهشی عنوان کرد و  گفت: وظیفه دانشگاه تعمیق بخشیدن به نگاه علمی و انتقال روش‎های علمی به دانشجویان است.

خالصی فرد با بیان اینکه دانشگاه باید با صنایع در ارتباط باشد افزود:  نباید نگاه بازاری به علوم داشته باشیم بلکه باید روند توجه به تحقیقات  دانشگاهی را افزایش دهیم. رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان افزود: این تفکر که وظیفه دانشگاه تربیت دانشجو فقط برای رفع مشکل بخش خاصی از صنعت است اشتباه بوده و این در حالی است که وظیفه دانشگاه تربیت نیروی متفکر است که بتواند در مواجهه با مشکلات در حوزه‎های مختلف راه‎حل علمی و مناسب برای آن را داشته باشد.

خالصی‌فرد از اختصاص 15 درصد بودجه جاری امسال دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان به امر پژوهش خبرداد و گفت: در این دانشگاه علوم پایه در عالی ترین سطح با پژوهش های بنیادی و کاربردی است.

وی با بیان اینکه  ایجاد محیط آموزشی پیشرو و جو پژوهشی پویا را از اولویت های  دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان  افزود: بیشترین بودجه این دانشگاه به اقدامات پژوهشی  اختصاص یافته است و این موضوع بیانگر توجه بیشتر به گسترش کارهای تحقیقاتی است. رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان افزود: با صرفه‎جویی در هزینه‎های جاری دانشگاه و تمرکز آن به بخش تحقیقات می‎توان گام مهمی در حمایت از پژوهش برداشت که این امر در این دانشگاه با جدیت دنبال می‌شود و نسبت پرسنل اداری در مقایسه با اعضای هیئت علمی تعداد کمتر و در حد نیاز دانشگاه را به خود اختصاص داده است.

خالصی فرد با اشاره به اینکه انجمن ریاضی اروپا دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان را به عنوان یکی از مراکز کیفیت دنیا معرفی کرده است گفت: طبق این استاندارد چنانچه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد خود را در این دانشگاه طی کنند به راحتی می‌توانند برای ادامه تحصیل در رشته ریاضی وارد یکی از دانشگاه‎های معتبر اروپایی شوند که در حال حاضر این امتیاز به ایران، ویتنام، مکزیک و پاکستان داده شده است.

رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص وضعیت پایان نامه های دانشجویی گفت: در سال‎های اخیر شاهد ارایه برخی پایان‎‎نامه‎های بی‎کیفیت از سوی برخی دانشجویان بوده‎ایم که عوامل متعددی در به وجود امدن این امر دخالت دارند که تا این عوامل اصلاح نشود رروند ارائه پایان نامه های بی کیفیت دانشجویی تداوم حواهد داشت.

خالصی فرد افزود: تا زمانی که معیار فارغ‎التحصیلی، قضاوت بر اساس تعداد مقالات ISI باشد این مشکل را خواهیم داشت یا اینکه انتظار داریم دانشجو در مدت زمان مشخص دوره دکترا و با هزینه‎هایی که بر وی تحمیل می‌شود یا استاد راهنمایی که خیلی کم در دسترس است و فقط تاکید بر تعداد مقالات ارایه شده دارد، نمی‎توان انتظار داشت دانشجو با مقاله یا پایان‎نامه با کیفیت و علمی به مرحله فارغ‎التحصیلی برسد.

وی گفت:  تمام‌وقت بودن دانشجو و استاد، از الزامات این دانشگاه است بعلاوه بر الزام حضور تمام‌وقت اساتید در دانشگاه، شاهد نسبت خوب تعداد اساتید به دانشجویان هستیم که در حال حاضر این نسبت یک به 10 است که رقم خوبی در مقایسه با سایر دانشگاه‎های کشور است.


۱۳۹۳/۵/۲۱ - ۱۷:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن