تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815181437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه‌اندازی دستگاه رادیوتراپی حین عمل در بیمارستان شهید فقیهی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: راه‌اندازی دستگاه رادیوتراپی حین عمل در بیمارستان شهید فقیهی خبرگزاری پانا: دکتر طالعی گفت: با راه‌اندازی دستگاه جدید رادیوتراپی حین عمل بیمارستان شهید فقیهی در شیراز، کاهش عوارض رادیوتراپی برای برخی انواع سرطان که با دستگاه رادیوتراپی حین عمل (IORP) قابل معالجه هستند، خبر داد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ مرداد ساعت 11:51



به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر عبدالرسول طالعی، گفت: این دستگاه از اردیبهشت ماه سال جاری، در بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز راه‌اندازی شده است.
 عضو هیات علمی دانشگاه شیراز و با توجه به شرایط ویژه بیمارانی که امکان معالجه آنان با این دستگاه وجود دارد، تاکنون برای 20 بیمار مورد استفاده قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه بیمارستان شهید فقیهی شیراز، نخستین بیمارستان دانشگاهی کشور است که به این تکنولوژی مجهز شده، تصریح کرد: تاکنون دو نمونه از این دستگاه در کشور راه اندازی شده و بیشترین استفاده آن برای بیماران مبتلا به سرطان پستان، همچنین بیماران مبتلا به سرطان های بافت نرم داخل شکم است.
 
دکتر طالعی ابراز داشت: با استفاده از این دستگاه، اشعه به صورت مستقیم به محل تومور تابانده می شود و بافت های جانبی درگیر رادیوتراپی نخواهد شد که این اقدام در طول یک جلسه صورت گرفته و موجب کاهش چشمگیر مدت زمان نیاز به درمان رادیوتراپی می شود.
 
رییس مرکز پیشگیری از سرطان پستان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: عوارض کمتر پس از عمل رادیوتراپی، دیگر مزیت دستگاه  (IORP)بوده و نتایج استفاده از این دستگاه در دنیا به اثبات رسیده است.
 
گفتنی است برای خرید دستگاه رادیوتراپی حین عمل بیمارستان شهید دکتر فقیهی، چهار و نیم میلیارد تومان هزینه صرف شده است.
 
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن