تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804063942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار اصفهان: عملیات اجرایی طرح آبرسانی گلاب 2 از سرگرفته می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار اصفهان: عملیات اجرایی طرح آبرسانی گلاب 2 از سرگرفته می شود اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان اعلام کرد: طرح انتقال آب شرب از بالادست زاینده رود به اصفهان با عنوان ˈگلاب 2ˈ شش ماه قبل متوقف شد و پس از رفع موانع، از سرگرفته می شود.


رسول زرگرپور دوشنبه شب در نشست مطبوعاتی در واکنش به انتقاد برخی رسانه ها و جمعی از نمایندگان استان اصفهان به توقف این طرح، افزود: عملیات اجرایی طرح گلاب 2 شش ماه پیش متوقف شده بود و اینکه برخی رسانه ها اعلام کردند این طرح 16 مرداد متوقف شده، اشتباه است.
وی، علت توقف عملیات اجرایی طرح یاد شده توسط وزیر نیرو را نداشتن مجوز زیست محیطی و نبود مصوبه آن وزارتخانه عنوان و اظهار کرد: روند اجرای این طرح پس از بررسی های کارشناسی و اخذ مجوزهای مربوطه ادامه خواهد یافت.
طرح ˈآبرسانی تونل گلاب 2ˈ به طول 17 کیلومتر، شش سال قبل با هدف تامین آب شرب کلانشهر اصفهان در منطقه بالادست زاینده رود و درمحدوده جغرافیایی این استان به اجرا گذاشته شد.
طی یک هفته اخیر اخبار غیررسمی مبنی بر توقف عملیات اجرایی طرح مذکور توسط وزیر نیرو انتشار یافت که این خبر با واکنش های نسبتا گسترده در اصفهان روبه رو شد.
در این اخبار گفته شده که همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان چهارمحال وبختیاری دستور توقف طرح گلاب با حضور مستقیم وزیر در محل اجرای طرح، صادر شده است.
استاندار اصفهان درخصوص موضوعات اخیر درباره سفر وزیر نیرو و شایعات شکل گرفته درمورد دستور توقف تونل گلاب ادامه داد: این طرح چهار جبهه کاری دارد که به دلیل ریزش بخشی از تونل گلاب 2 ، پیمانکار درحال ترمیم این جبهه است و پس از رفع مشکل موجود و حفظ وضعیت پایدار عملیات اجرایی در این جبهه ادامه می یابد.

*** مدیرعامل آب منطقه ای اصفهان برکنار نشده است
زرگرپور همچنین برکناریˈ میرمحمد صادقی مدیرعامل آب منطقه ای اصفهان را تایید نکرد و افزود: او فقط چند روزی به مرخصی رفته است.
وی با بیان اینکه در هیات بررسی تخلفات ادارای و سایر جلسات، از مدیرعامل آب منطقه ای اصفهان حمایت خواهد کرد گفت: اکنون سه موردی که وزیر نیرو برای توقف تونل گلاب 2 عنوان کرده درحال برطرف شدن است و در دو هفته اخیر مجوزهای لازم دریافت شده لذا در انتظار صدور مجوز ادامه کار توسط وزیر نیرو هستیم.
وی با اشاره به قرارداشتن شرایط آب اصفهان در وضعیت قرمز تصریح کرد: این موضوع به دلیل نبود سامانه کافی و مناسب برای انتقال آب است و احداث تونل گلاب می تواند در خروج از این وضعیت بسیار موثر باشد.
استاندار اصفهان اظهار کرد: تونل گلاب 2 و انتقال آب به تصفیه خانه دوم، با دبی 12 متر مکعب بر ثانیه آب شرب اصفهان را بهبود می بخشد.
وی همچنین گفت: موضوع آب اصفهان، طرح 9 ماده ای احیای رودخانه زاینده رود و مسائل اجتماعی و سیاسی آن، روز گذشته در شورای امنیت کشور در تهران بررسی و در مصوبه ای وزیر نیرو موظف شد طی دو ماه تمام مواد این طرح را اجرایی و به وزارت کشور اعلام کند.
زرگرپور با اشاره به اینکه در مصوبه دوم نیز وزیر نیرو ملزم به ارائه برنامه تحویل آب پاییزه شد افزود: در جلسه ای میان رییس مجلس و نمایندگانی از استان های اصفهان و چهارمحال وبختیاری نیز موضوع رودخانه زاینده رود و تامین آب شرب و کشاورزی بررسی و هیاتی از نمایندگان برای پیگیری این امر مشخص شدند.
وی بیان کرد: عضو هیات مدیره بانک جهانی و مدیر اجرایی گروه ایران پس از بازدید از دریاچه ارومیه، از زاینده رود نیز دیدن کردند و مقرر شد از کمک های فنی و اعتباری بانک جهانی که در برنامه پنج سال آینده برای جمهوری اسلامی ایران منظور کرده اند برای رفع مشکلات رودخانه زاینده رود نیز استفاده شود.

*** روزانه دو میلیارد ریال یارانه سلامت در استان اصفهان پرداخت می شود
استاندار اصفهان درباره وضعیت بیمارستان ها و بخش درمان و سلامت استان گفت: هنگام ورود من به استانداری اصفهان دانشگاه علوم پزشکی پنج میلیارد و 200 میلیون ریال کسری داشت که این میزان اکنون به یک میلیارد و 500 میلیارد ریال کاهش یافته است.
وی افزود: اکنون با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، میزان مراجعه به مراکز درمانی حدود 30 درصد افزایش یافته و نشان می دهد افرادی که پیش از این، توان پرداخت هزینه های درمانی را نداشتند اکنون از خدمات درمانی مناسب بهره مند می شوند.
وی بیان کرد: هزینه های روستائیان به پنج درصد و در شهرها به 10 درصد از هزینه های درمانی کاهش یافته است.
زرگرپور با بیان اینکه 650 میلیارد ریال اعتبار تا پایان سال گذشته به حساب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ریخته شد، بر توسعه گردشگری سلامت تاکید کرد و گفت: از سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه بهداشت و درمان استقبال خواهیم کرد.
پ / 7131 / 556/ 684



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن