تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814608585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش و پرورش ظرفیت مناسبی برای آموزش مباحث محیط زیست است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل محیط زیست گیلان: آموزش و پرورش ظرفیت مناسبی برای آموزش مباحث محیط زیست است رشت - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش ظرفیت مناسبی برای آموزش مباحث محیط زیست است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ محمدرضا برجیˈ عصر دوشنبه در این جلسه آموزش و اطلاع رسانی را از مهمترین راهکارهای حفظ محیط زیست دانست و افزود: باید از ظرفیت آموزش و پرورش برای آموزش دانش آموزان و تاثیر و انتقال آموزه های آنها درباره پسماندها بر خانواده ها استفاده کرد.
وی سیستم های بازیافت را منابع خوبی برای اشتغالزایی و در آمدزایی در استان دانست و گفت: با موافقت نامه ای که بین آموزش و پرورش و محیط زیست منعقد شده و اهمیتی که دولت تدبیر و امید به موضوع محیط زیست قائل است، در یک راهکار اجرایی انتقال فرهنگ به دانش آموزان را انجام می دهیم.
برجی با اشاره به اینکه این استان از لحاظ پسماندها در بحرانی ترین وضعیت خودش قرار دارد، گفت: روزانه حدود دو هزار تن زباله در استان تولید می شود و در جاهایی هم که جمع آوری و دفن می کنیم، در حساس ترین زیستگاه و حاصلخیزترین خاک استان انجام می دهیم .
وی تفکیک زباله را در جهان الفبای مدیریت پسماند دانست و گفت: تفکیک زباله باید از مبدا و در خانوارها انجام شود.
وی میانگین شیرآبه برای هر تن زباله را 400 لیتر عنوان و تصریح کرد: شیرآبه های این زباله ها دارای فلزات سنگین و بار میکروبی زیادی هستند.
نماینده عالی دولت در گیلان نیز گفت: شرایط استان در این بخش مطلوب نیست و اگر دست روی دست بگذاریم، باید در چند سال آینده شاهد معضلی مانند آنچه بر سر دریاچه ارومیه آمده، باشیم.
ˈمحمدعلی نجفیˈ با بیان اینکه با وجود آگاهی و فرهنگ بالایی که مردم استان دارند، خلائی در آگاهی و آموزش وجود دارد، افزود: تمامی بخش های استانداری باید برای رفع این مشکل و تفکیک زباله در مبدا کمک کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز با اشاره به تفاهم نامه بین محیط زیست و آموزش و پرورش گفت: یکی از بحث هایی که در این رابطه دنبال می شود، ایجاد مدارس سبز است.
ˈمهدی حاجتیˈ با اشاره به آماده بودن دو کتاب با موضوع تفکیک زباله و محیط زیست برای در اختیار قرار دادن دانش آموزان افزود: آمادگی کامل برای استفاده کردن از ظرفیت آموزش و پرورش در رابطه با کاهش پسماندها و تفکیک زباله ها را داریم.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان می توانند هم خود آموزش ببینند و هم این آموزش ها را به خانواده ها انتقال دهند.ک/2
7296 /695



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن